Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo litt kjipt å ha med seg PCen på dass.

For å være litt vanskelig, hvorfor er det kjipere å ha med seg PCen på dass enn et blad? Like enkelt å ha en laptop eller en iPad på fanget som et blad. ;)

Dessuten foretrekker jeg å tilbringe minst mulig tid på do i løpet av en dag...

Ååå, jeg har ubegrenset med gode argumenter for et trykt blad :D. Jeg har stasjonær PC så det er litt tungvint. Bærbare utvikler gjerne litt varme, det er ikke bra for familiejuvelene. Ipad kan jeg ikke investere i ennå da jeg må vente til versjon 2 kommer. Dessuten er det billigere å betale medlemsavgift enn å investere 5K+ i laptop/ipad. Selv foretrekker jeg å bruke mest mulig tid på do, det er jo det eneste fristedet i heimen bortsett fra garasjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med en iPad eller bærbar PC er at en kan lese langt mer enn Fahrfreude på den.. ;) Okke som, trodde alle husstander hadde minst 2-3 laptoper eller iPader innen nå. Hehe.

For all del, jeg forstår dere som vil ha FF, men å skjære rett gjennom og si at det aldri vil bli fjernet er vel kanskje litt hardt. Her sitter det en haug med potensielle medlemmer og/eller medlemmer som ønsker et medlemsskap uten Fahrfreude, og så er det ingen som gidder høre. Det er jo enkelt og greit bare fortsettelsen på hvorfor 1992-websidene har levd så lenge som de har, og hvorfor det er så enorm gjennomtrekk i klubben som det er (da jeg ble medlem i 2001 eller noe sånt var det nesten like mange medlemmer som i dag, og kanskje bare 1500 inaktive medlemsnummer - hvor mange er det nå? 10000?). Så fort en har oppe nye websider med innloggingsdel for medlemmer så kan (OG BØR) alt av annonseringer av aktiviteter gjøres der, samme med påmeldinger, så hvorfor ikke være litt mer åpne for å tilby folk det de vil ha? Etabler et eget medlemsskap for de som ikke vil ha FF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ingen måte noen fanesak for meg å fjerne fahrfreude. men på en annen side er det en smule arrogant å skrive at det aldri vil bli fjernet. Undersøker men hvor stor andel av medlemmene som faktisk har noen interesse av dette bladet, så dukker det kanskje opp noen overraskende resultater. Mulig jeg tar feil, men jeg tipper st dette bladet står sterkt hos den "harde kjerne" i klubben.

Jeg er enig med Gunnar. Men så lenge kontigenten oppveies av rabatter og vel så det, så kommer jeg til å forbli medlem, selv om klubben i seg selv betyr fint lite for meg slik den fremstår i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber bla med forbedringsarbeid - kvalitet. BMWCCN er etter min mening helt ekstremt dårlige på å lære av tidligere tabber og elendige på forbedringsarbeid feks på å ta signaler fra medlemmer som på forumet etterlyser info om hvs som skjer feks med nytt forum som man har hørt om i maaaange år. Styret kommer på banen etter en stund og sier ja og ha osv dette skal vi tenke på men det skjer tilsynelatende ingen ting. Følger man med på forumet så er det en liten kjerne aktive brukere som høres mye (og blir hørt av styret?) og som hovedsakelig stoppet i sin utvikling ved E30 og win 3.11 og ikke evner eller ønsker å se nye muligheter i ny teknologi og endrede løsninger og disse går baklengs skrikende i protest mot framtiden og nye forbedrede løsninger. :lol: Alt nytt er ikke nødvendigvis bra men alt nytt er heller ikke farlig/dårlig slik jeg får inntrykk av i BMWCCN nå.

Det er feks imponerende dårlig at forumet er nede så lenge, klubben har da økonomi til å få driftet dette profesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er definitivt inne på noe der. Forumets mening virker å bli ansett som medlemsmassenes mening. Problemet er bare at 98% har gitt opp hele forumet for fem år siden, og aldri skriver noe som helst der inne, dermed blir det vanvittig skjev mening. Og hver gang noen kommer og foreslår noe annet, så blir det et helsikkens bråk og man blir fortalt hvilken idiot man er som mener noe annet enn "alle" andre. Hadde alle som mente noe annet gått inn og ment dette samtidig, så hadde nok pipa fått en annen låt. Men igjen, dette er problemet med at alt "går seg fast" slik at en ikke kommer noen vei videre. Folk som mener annerledes ender med å være medlem et år og gi det opp igjen fordi det føles meningsløst å prøve å få gjort noe, og dermed gidder en heller ikke stille i styreverv, og igjen tror jeg mye av dette forklarer den enorme gjennomtrekken klubben har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er definitivt inne på noe der. Forumets mening virker å bli ansett som medlemsmassenes mening. Problemet er bare at 98% har gitt opp hele forumet for fem år siden, og aldri skriver noe som helst der inne, dermed blir det vanvittig skjev mening. Og hver gang noen kommer og foreslår noe annet, så blir det et helsikkens bråk og man blir fortalt hvilken idiot man er som mener noe annet enn "alle" andre. Hadde alle som mente noe annet gått inn og ment dette samtidig, så hadde nok pipa fått en annen låt. Men igjen, dette er problemet med at alt "går seg fast" slik at en ikke kommer noen vei videre. Folk som mener annerledes ender med å være medlem et år og gi det opp igjen fordi det føles meningsløst å prøve å få gjort noe, og dermed gidder en heller ikke stille i styreverv, og igjen tror jeg mye av dette forklarer den enorme gjennomtrekken klubben har.

Akkurat som jeg skulle sakt det selv!

Klubben sliter veldig med å se sine medlemmer (dvs som kunne ønske medlemskap) da dette er blitt en klubb/forum for meget få.

Ser ofte på forumet der at det er maks 10 forskjellige som har uttalt seg om alt fra hvor stor en hest blir til tekniske spørsmål.

Som blir nevnt, er nok desverre flertallet forsvunnet fra forumet for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker forumet der jevnlig, først og fremst fordi det er stor kompetanse på BMW. Det er mindre tull og vås angående dekkstrekk, horelys, jallaplast, stereo og generell fjortisfaktor, som dette forumet i mine øyne har litt for mye av, og kjapt gjort å scrolle gjennom det siste nye. Layout krever forferdelig mye trykking men fungerer fint så lenge aktivitet er liten. Kjekt å slippe all den jæv?% siteringa enkelte på bimmers.no har så tungt for å unngå.

Forumet har imidlertid hatt en negativ utvikling de siste årene i form av mobbing og trakasering, negativ og sur stemning, frafall av enkeltpersoner og lavere nivå på innhold. Håper det snur seg med nytt og mer funksjonelt forum og kanskje litt tydeligere ledelse og moderering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha Fahrfreude .... Kjempe blad spør du meg! Tommel opp til alle som jobber med det!

Er ikke noe direkte galt med bladet, problemet er jo det at siden det bare kommer to eller tre i året så er det jo gammel info som man leste om for flere måneder siden....

Selv så syns jeg bladet er veldig kurant, men er bladd igjennom på noen minutter dessverre. og det på grunn av at jeg har lest/hørt om så og si alt som står i det ifra før...

Har dem lagt ned klubben bmwccn?

Nei? Da hadde vi vel ikke hatt denne diskusjonen om klubben... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha Fahrfreude .... Kjempe blad spør du meg! Tommel opp til alle som jobber med det!

Skjønner du hvorfor folk kjøper Hyundai? Eller Fiat? Eller Lada? Eller hvorfor noen liker mora og andre dattera? :)

Sånn er det med alt, noen liker en ting og andre noe annet. Mine grunner er rett og slett at halvparten av artiklene er uinteressante (testene gidder jeg ikke lese, av akkurat samme grunn som at jeg ikke kjøper bilblad generelt - testene har rett og slett ingen som helst betydning for hvilken bil jeg selv velger eller liker) og resten har jeg lest på nettet tidligere...

Jeg er produktdesigner, og blir stadig overrasket over hvor forskjellige behov og bruksmåter folk har fra mine egne. Vi kunne sitte på utviklingsavdelingen og tenke at "dette er den ENESTE måten dette kan brukes på - alt annet er bare idiotisk", helt til vi (i dette tilfellet) kom ut i felten og fikk se hvordan spesialstyrkene faktisk brukte utstyret, hvorpå det gikk opp et lys for oss om at ingenting var helt slik vi var sikre på at det måtte være, og det ble plutselig helt logisk at ting måtte være annerledes... og sånn har det ikke vært bare en gang. Det er helt meningsløst å gå seg fast i egne meninger, en må heller ta inn over seg det en hører - og faktisk tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...