Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er at BMWCCN sitt er tungvindt - tror ikke du kommer lenger unna apple-produkter enn det..

Tipper de samme folka som foretrekker bmwccn sitt forumet er de samme som fortsatt mener windows xp er best - fordi det har man brukt i alle år og er vant til.

• Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, det mener jeg.

Det er jo bare å sette en emnetittel og sette inn et navn og så skrive. Hvor mye enklere kan det bli?

Jeg bruker fora til å lese og noen ganger skrive. Alt ekstra som tilbys her har jeg ingen interesse av.

Skrevet
Problemet er at BMWCCN sitt er tungvindt - tror ikke du kommer lenger unna apple-produkter enn det..

Tipper de samme folka som foretrekker bmwccn sitt forumet er de samme som fortsatt mener windows xp er best - fordi det har man brukt i alle år og er vant til.

Hei hei !!!!!!

Liker fortsatt XP jeg :-) men liker ikke BMWCCN sitt forum som er håpløst utdatert , og jeg er absolutt ingen datanerd og har heller ikke apple :wink:

Hilsen

Terje

Skrevet

Ccnforumet er mer utdatert enn xp. Her snakker vi nt4 og token ring! (for de som forstår seg på sånt)

Skrevet
Ccnforumet er mer utdatert enn xp. Her snakker vi nt4 og token ring! (for de som forstår seg på sånt)

Snakker vi Commodore 64, eller?

Skrevet
Så ikke at det var kommet flere innlegg, svaret mitt var til Huldra66 :)

Regner med att det gjelder frustrasjonen min om nedetid + att det er det gamle oppsettet som før eller sansynligvis siden kommer opp igjen :)

Men misforstå meg ikke , jeg er meget interessert i att BMWCCN kommer på fote igjen.

Att flere er kritiske bør være en tankevekker for nåværende og tidligere styrer , en BMW klubb i Norge burde ha de beste forutsetninger , likevel ser det ut som om medlemsmassen er synkende

Hvorfor???

Og flere av de som prøver og melde seg inn får ikke engang svar.

Det virker ivertfall som om det er en del arbeid og ta tak i for og få dette på fote igjen, og jeg kommer til og bidra selv da jeg nå er en del av BMWCCN rogaland sitt styre.

Hilsen

Terje

Skrevet

Det jeg ikke liker med bmwccn sitt forum er at man må klikke på hvert enkelt innlegg for å lese det..

Det er tidkrevende og irriterende, går liksom ikke ann å bare skumme fort gjennom en tråd i jakten på noe interessant.

Skrevet

Jeg bruker ikke CCN sitt forum av litt forskjellige årsaker.

1.jeg kjører ikke så mye på bane lengre.

2.jeg er ikke så interessert i prestasjons fremmede modifikasjoner.

3.min interesse har nå dreid mer mot det sosiale og estetiske.

4.det finnes ikke kompetanse for mine BMW modeller på Norske forum så jeg bruker internasjonale modell spesifikke forum til hjelp.

Konklusjon: forumet er for meg begrenset til et underholdnings og informasjons sted.

For meg virker det som om klubben er mindre aktiv enn tidligere slik at det ikke er så mye informasjon å hente for min del.

Å lese hetsing av personer og biler med visse drivstofftyper gidder jeg ikke.

Et annet problem er at klubben ikke evner å trekke til seg nye medlemmer.

Noe av grunnen tror jeg er følgende.

Klubben er i ferd med å bli "forgubbet", snittalderen er på full fart oppover.

Kvaliteten på bilparken like så.

Da jeg meldte meg inn for ca 10 år siden var det stor stas hver gang noen dukket opp med en M-bil, i dag er de nesten i flertall på treffene.

Det er klart ingen 18-25åring vil komme i en litt sliten e36 318i når alle andre dukker opp i alskens M-biler, e9x og e6x.

Vi har rett og slett skremt vekk de yngre fordi de fleste medlemmene er blitt så gamle og veletablerte med årene.

Når i tillegg mange klubbmedlemmer ikke har interesse, og høtlydt utbasunerer sin avsky mot styling, chrome, neon, stereo og ting som mange yngre interesserer seg for så er det ikke rart yngre skyr klubben.

Skrevet
Jeg bruker ikke CCN sitt forum av litt forskjellige årsaker.

1.jeg kjører ikke så mye på bane lengre.

2.jeg er ikke så interessert i prestasjons fremmede modifikasjoner.

3.min interesse har nå dreid mer mot det sosiale og estetiske.

4.det finnes ikke kompetanse for mine BMW modeller på Norske forum så jeg bruker internasjonale modell spesifikke forum til hjelp.

Konklusjon: forumet er for meg begrenset til et underholdnings og informasjons sted.

For meg virker det som om klubben er mindre aktiv enn tidligere slik at det ikke er så mye informasjon å hente for min del.

Da jeg meldte meg inn for ca 10 år siden var det stor stas hver gang noen dukket opp med en M-bil, i dag er de nesten i flertall på treffene.

Det er klart ingen 18-25åring vil komme i en litt sliten e36 318i når alle andre dukker opp i alskens M-biler, e9x og e6x.

Vi har rett og slett skremt vekk de yngre fordi de fleste medlemmene er blitt så gamle og veletablerte med årene.

Når i tillegg mange klubbmedlemmer ikke har interesse, og høtlydt utbasunerer sin avsky mot styling, chrome, neon, stereo og ting som mange yngre interesserer seg for så er det ikke rart yngre skyr klubben.

Jeg tror dette er riktig pluss at klubben virker immun mot å prøve å lære av sine feil ,surrer mye med medlemskap , ønsker ikke hjelp og omtrent ikke bruker forumet til informasjon ang hva som skjer. De bare sier de skal bli bedre men resultatene uteblir.

Skrevet

..... For meg virker det som om klubben er mindre aktiv enn tidligere slik at det ikke er så mye informasjon å hente for min del.

Dette tror jeg faktisk ikke er helt korrekt. Klubbens aktivitetsnivå på landsbasis er klart større enn tidligere, men det varierer stort fra landsdel til landsdel. Helt generelt er aktivitetsnivået i bilklubber typisk avhengig av at noen ressurspersoner finner sammen og deler deres interesse med andre. Et typisk eksempel på dette er BMWCCN´s rogalandsavdeling.

Enig, men slikt finner du nesten mer av her inne enn i BMWCCN´s forum.

Med forbehold om at bimmers ikke er en bilklubb vil jeg mene at situasjonen her inne er fullstendig motsatt av BMWCCN. Her mangler mange av medlemmene erfaring og på den måten kan man si at bimmers er i ferd med å bli for "fjortisaktig". Snittalderen her inne er ikke mye over 21 år og det gjenspeiler seg i diskusjonene på godt og vondt. Jeg har derfor alltid ment at BMWCCN og bimmers er en perfekt symbiose og det står jeg ved.

Det skjer noe med gutta når de passerer 30 (iallefall for de aller fleste). Plutselig er ikke styling, chrome, neon, stereo etc. det viktigste i verden og man har en million andre ting å bruke pengene på. Hvis bilinteressen stadig er like stor (og lommeboken tykk) fokuserer man typisk på andre ting som i større grad forbedrer kjøreegenskapene enn litt ekstra plastikk og alt for store felger.

Skrevet

Snakker vi Commodore 64, eller?

Windows NT 4.0 Workstation og coax nettverk med bus topologi. ;)

nt4wslogo.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...