Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært medlem i VACN-klubben i 2 år nå, og der koster det også kr.500,- pr. år i medlemsavgift for å få full tilgang til forumet. Jeg har aldri noensinne opplevd et bedre forum.

Får du ikke med Autofil bladet også som medlem av VACN?

Ja, den ordningen er det ikke lenge siden de forhandlet seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er som Treball sier Årsmøtet som beslutter årskontingenten (og budsjettet/bunnlinjen). Nåværende kontingent er kr. 400.- (+ kr. 50.- for velkomstpakke for nye medlemmer). Det som er verdt å merke seg er at budsjettforslaget er lagt opp som et "+0-budsjett"; dvs. med et lite overskudd. 2011 er forutsatt å være et ordinært driftsår. En vesentlig forutsetning i budsjettet er at årskontingenten økes og at antall medlemmer forblir på samme nivå (urealistisk?). Dessuten er det lagt opp til 3 utgaver Fahrfreude og økte avgifter på treffene (for å delvis kompensere for økte treffutgifter).

Med budsjetterte utgifter til treff, Fahrfreude og andel til lokalavdelingene er jo nesten 60 % av de budsjetterte inntektene spist opp, så om man lar kontingenten forbli på kr. 400.- vil underskuddet bli på ca. 200.000.-. Og da er klubben blakk om 4-5 år.

Det kan kanskje være et poeng å diskutere hva slags klubb vi skal ha? Dagens kostnads- og inntektsstruktur gir lite handlingsrom ut fra foreslått budsjett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel jeg som skrev om beslutning av årsmøte oljebrenner. Det blir enklere sjønne om forutsetningene kommer frem. Leser innkalling til årsmøte og er tilstede på årsmøte er det enklere sjønne bedre kansje. 600,-kr bør enn klare om det står til forventingene enn har. Til dels dele opp i kontigent ut ifra hva enn ønsker eller aktiv enn ønsker være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel jeg som skrev om beslutning av årsmøte oljebrenner. Det blir enklere sjønne om forutsetningene kommer frem. Leser innkalling til årsmøte og er tilstede på årsmøte er det enklere sjønne bedre kansje. 600,-kr bør enn klare om det står til forventingene enn har. Til dels dele opp i kontigent ut ifra hva enn ønsker eller aktiv enn ønsker være.

Beklager, feil referanse Glenno! Riktig som du skriver at det var du som skrev om årsmøtet som høyeste myndighet og beslutningstaker for budsjett/kontingent. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det svir så voldsomt å måtte betale drøye 8 kr. mer pr. mnd. (eller 17 for den del) sammenlignet med tidligere for å være medlem i BMWCCN, ja - da er du ikke ivrig nok.

Selv om de har billigere brød i Thailand så kjøper man allikevel (tro det eller ei) brød her til lands også.

Jeg har vært medlem i VACN-klubben i 2 år nå, og der koster det også kr.500,- pr. år i medlemsavgift for å få full tilgang til forumet. Jeg har aldri noensinne opplevd et bedre forum.

Jeg har skrevet i BMWCCN´s forum siden 2001/02 og jeg er virkelig lei meg for den utviklingen vi har sett når det gjelder klubben. Det blir for enkelt å bare sette opp medlemsgebyret etter alt rotet vi har opplevd det siste året. Det er faktisk ikke så rent lite frekt heller når alt kommer til alt. Jeg synes i anstendighetens navn at klubben burde bevise at den kan levere varen før den ber om mer penger fra medlemmene.

Det er ikke snakk om 8 eller 17 kroner mer pr. måned. Det er snakk om 50% økning av medlemskontingenten (400 til 600 kroner)... for noe som burde ha vært i orden allerede før medlemskontingenten ble øket. 600 kroner i medlemskontingent pr. år tilsvarer 50 kroner i måneden. Jeg kaster faktisk ikke 50 kroner ut av vinduet sånn uten videre og jeg vil vite hva jeg får for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel jeg som skrev om beslutning av årsmøte oljebrenner. Det blir enklere sjønne om forutsetningene kommer frem. Leser innkalling til årsmøte og er tilstede på årsmøte er det enklere sjønne bedre kansje. 600,-kr bør enn klare om det står til forventingene enn har. Til dels dele opp i kontigent ut ifra hva enn ønsker eller aktiv enn ønsker være.

Beklager, feil referanse Glenno! Riktig som du skriver at det var du som skrev om årsmøtet som høyeste myndighet og beslutningstaker for budsjett/kontingent. :D

he he ingen stress :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det svir så voldsomt å måtte betale drøye 8 kr. mer pr. mnd. (eller 17 for den del) sammenlignet med tidligere for å være medlem i BMWCCN, ja - da er du ikke ivrig nok.

Selv om de har billigere brød i Thailand så kjøper man allikevel (tro det eller ei) brød her til lands også.

Jeg har vært medlem i VACN-klubben i 2 år nå, og der koster det også kr.500,- pr. år i medlemsavgift for å få full tilgang til forumet. Jeg har aldri noensinne opplevd et bedre forum.

Jeg har skrevet i BMWCCN´s forum siden 2001/02 og jeg er virkelig lei meg for den utviklingen vi har sett når det gjelder klubben. Det blir for enkelt å bare sette opp medlemsgebyret etter alt rotet vi har opplevd det siste året. Det er faktisk ikke så rent lite frekt heller når alt kommer til alt. Jeg synes i anstendighetens navn at klubben burde bevise at den kan levere varen før den ber om mer penger fra medlemmene.

Det er ikke snakk om 8 eller 17 kroner mer pr. måned. Det er snakk om 50% økning av medlemskontingenten (400 til 600 kroner)... for noe som burde ha vært i orden allerede før medlemskontingenten ble øket. 600 kroner i medlemskontingent pr. år tilsvarer 50 kroner i måneden. Jeg kaster faktisk ikke 50 kroner ut av vinduet sånn uten videre og jeg vil vite hva jeg får for pengene.

Kansje du burde ta deg turen til årsmøte? Hva er dine forvetninger til bmwccn fredrik? Ellers er jeg enige at det er kjekt vite hva enn betaler for. Hvordan enn får denne infoen håper jeg kan komme tydligere frem også om forslaget jeg hadde til informasjon arbeider blir vedtatt av åsrmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å holde seg unna da om det er så forferdelig og eneste glede dere har av klubben er en internettside.

Jeg for min del har råd til å betale 600 kroner i året for å være medlem i klubben og ha rabatter på forskjellige sjapper og være med på treff arrangert av KLUBBEN og forskjellig andre klubbrelaterte hendelser..

Enig. Hvis ikke de har råd til å betale 600kr så er det greit, men hvorfor må de absolutt være så bittre for det. Men jeg kan garanter at enkelte her inne ALDRI hadde blir fornøyde uansett hva BMWCCN hadde gjort og kostet.

Stakkars mennesker. Like greit at de ikke er medlemmer synes jeg.

Det er pga den holdningen som du viser i dette innlegget at BMW klubben nå i 2011 sitter med et forum med 6 innlegg.

Så snart man kommer med et forslag til forbedring, får man 20 mann på nakken som forteller deg at du er en sytepave og at du må stille til presidentvalg før du ytrer dine meninger.

Klubben er forhåpentligvis på vei i en ny retning nå som de nye nettsidene er "oppe". Jeg har blåst støvet av fakturaen og bestemt meg for å gi klubben en sjanse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Glenno; det er som sagt Årsmøtet som beslutter det endelige budsjettet. For øvrig framgår av budsjettforslaget hvordan inntektene disponeres.

Fredrik, hvis du er betenkt over budsjettforslaget; har du forslag til hvordan klubbens budsjett kan justeres? Alternativet med å fryse kontingenten vil som sagt gi et underskudd på ca. kr. 200.000.- i 2011 forutsatt at øvrige parametre holder stikk. Dette er selvfølgelig et alternativ, men det kan ikke fortsette i årevis (se mitt forrige innlegg om dette).

Jeg er også litt skuffet over å lese at du mener det er frekt å øke kontingenten sett på bakgrunn av det rotet klubben har hatt siste år. Hva sikter du da til? Jeg vet at både 2009 og 2010 har vært rene oppryddingsår og klubbens styre har hatt mer enn nok med å holde hodet over vann (2010 ga for øvrig et underskudd på ca. 200.000.- som det framgår av regnskapet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i BMWCCN´s forum siden 2001/02 og jeg er virkelig lei meg for den utviklingen vi har sett når det gjelder klubben. Det blir for enkelt å bare sette opp medlemsgebyret etter alt rotet vi har opplevd det siste året. Det er faktisk ikke så rent lite frekt heller når alt kommer til alt. Jeg synes i anstendighetens navn at klubben burde bevise at den kan levere varen før den ber om mer penger fra medlemmene.

Det er ikke snakk om 8 eller 17 kroner mer pr. måned. Det er snakk om 50% økning av medlemskontingenten (400 til 600 kroner)... for noe som burde ha vært i orden allerede før medlemskontingenten ble øket. 600 kroner i medlemskontingent pr. år tilsvarer 50 kroner i måneden. Jeg kaster faktisk ikke 50 kroner ut av vinduet sånn uten videre og jeg vil vite hva jeg får for pengene.

Hvordan mener du de skal kunne levere varen hvis de ikke får råd til det da?

Økt medlemsavgift hører jo med for å kunne kompansere for økte utgifter. Jeg synes ikke 50 kroner mer i måneden kan kalles frekt, men heller ganske naturlig.

Gi nå heller klubben en sjanse til å bevise at det er verdt å betale de ekstra kronene før du klager, i stedet for å klage før de har fått mulighet til å bevise noe.

No offence, men hvis du ærlig talt mener at du kaster 50 kroner ut av vinduet som følge av dette så mener jeg heller det er holdningen din du bør forandre litt på :) 50 kroner var kanskje mye når du var ung, men tidene forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å våge meg inn på ccn's forum selv, dersom jeg får en faktura i år. Liker klubben, og liker Fahrfreude. Har dog aldri fått klistret kvitteringen på medlemskortet, så rabattene har jeg aldri brukt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som har skjedd med klubben da?

Jeg har jo vært med både her og der i noen år, riktignok mest passivt i det siste, og har inntrykk av at BMWCCN har blitt mer og mer surrete og useriøst.

Men hva er egentlig problemet? Å få folk som har kunnskap, og ikke minst tid, til å engasjere seg?

Det virker jo som at klubben har mer enn nok penger og medlemmer, det er bare ingen som klarer å styre den skikkelig.

Er de mer eller mindre saklige diskusjonene på det tidligere forumet representative for hvordan det er i virkeligheten? For da skjønner jeg at den sliter... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å våge meg inn på ccn's forum selv, dersom jeg får en faktura i år. Liker klubben, og liker Fahrfreude. Har dog aldri fått klistret kvitteringen på medlemskortet, så rabattene har jeg aldri brukt. ;)

Huk av når du betaler regningen på "kvittering med oblat", voila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du de skal kunne levere varen hvis de ikke får råd til det da?

Økt medlemsavgift hører jo med for å kunne kompansere for økte utgifter. Jeg synes ikke 50 kroner mer i måneden kan kalles frekt, men heller ganske naturlig.

Gi nå heller klubben en sjanse til å bevise at det er verdt å betale de ekstra kronene før du klager, i stedet for å klage før de har fått mulighet til å bevise noe.

No offence, men hvis du ærlig talt mener at du kaster 50 kroner ut av vinduet som følge av dette så mener jeg heller det er holdningen din du bør forandre litt på :) 50 kroner var kanskje mye når du var ung, men tidene forandrer seg.

Du stiller helt klart et godt spørsmål når du spør hvordan klubben skal kunne levere varen hvis den ikke har tilfredstillende økonomiske midler. For min del handler dette ikke primært om 50 kroner i måneden, men om å ha nok tillit til at klubben blir ledet på en god måte. Det handler også om prinsipper og jeg skal forklare hvorfor.

Jeg vet at mange av de utfordringene klubben har slitt med skyldes en hel rekke svært uheldige omstendigheter som klubben på ingen måter har hatt herredømme over, men det er heller ingen tvil om at klubben har vært tildels dårlig ledet. Det kan i denne sammenhengen være fornuftig å spørre hvorvidt selve foreningsmodellen er optimal mhp. ledelse når man kommer ut for de utfordringer som BMWCCN kom ut for med tanke på spesielt underslag/illoyalitet av betrodde medarbeidere samt å gjennomføre et såpass stort utviklingsprosjekt som en helt ny presentasjon på nettet innebærer.

Jeg synes imidlertid ikke at styret har ivaretatt informasjonsbehovet/plikten på en fornuftig måte i forbindelse med servernedbruddet. Det gikk f.eks temmelig lang tid før en alternativ informasjonsside dukket opp på klubbens internettdomene. Medlemmene og andre interesserte var med andre ord fullstendig overlatt til seg selv tiltross for at mange hadde betalt en medlemskontingent. Slikt skaper ikke tillit... og spesielt ikke hvis nettopp forumet er den primære tilgangen til klubben. Heldigvis er relasjonene mellom BMWCCN og bimmers ualminnelige gode og mange har kunnet lese bl.a Henrik Bergmanns opplysende innlegg her inne, men for alle andre interesserte må ventetiden ha vært svært lang.

Jeg er heller ikke så rent lite skuffet over at det gamle forumet tilsynelatende har forsvunnet for alltid... eller kan vi som et minimum forvente å kunne lese i dette forumet i fremtiden? Jeg vil tro at ganske mange lurer på akkurat dette iom. at verdigehalten av forumet som en databank er formidabel... for ikke å si uerstattelig i norsk sammenheng. Jeg savner at styret viser stort ansvar i denne spesifikke saken og ikke minst at styret informerer om hvordan dataene er oppbevart og hva slags tilgang man har til dataene.

Selvfølgelig vil jeg også helst gi BMWCCN en ekstra sjanse. Jeg har personlig intet uoppgjort med noen i klubben og min interesse for BMW er like stor som den alltid har vært. Det har også alltid vært en stor glede å lese hva som opptar andre BMW eiere mhp. bilene og andre interesser. I denne sammenhengen var det gamle forumet glimrende og det nye faller nok på plass etterhvert det også.

Jeg synes imidlertid at 600 kroner pr. år i medlemskontingent er i overkanten. Spesielt for de av oss som kun har forumet som tilgang til klubben. En mer fair pris i denne sammenhengen er halvparten uten alle de andre fordelene ved å være medlem av klubben. Jeg stiller gjerne opp som et støttemedlem med kun tilgang til forumet for 300 kroner pr. år og jeg er ganske sikker på at mange andre også er enig med meg i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i BMWCCN´s forum siden 2001/02 og jeg er virkelig lei meg for den utviklingen vi har sett når det gjelder klubben. Det blir for enkelt å bare sette opp medlemsgebyret etter alt rotet vi har opplevd det siste året. Det er faktisk ikke så rent lite frekt heller når alt kommer til alt. Jeg synes i anstendighetens navn at klubben burde bevise at den kan levere varen før den ber om mer penger fra medlemmene.

Det er ikke snakk om 8 eller 17 kroner mer pr. måned. Det er snakk om 50% økning av medlemskontingenten (400 til 600 kroner)... for noe som burde ha vært i orden allerede før medlemskontingenten ble øket. 600 kroner i medlemskontingent pr. år tilsvarer 50 kroner i måneden. Jeg kaster faktisk ikke 50 kroner ut av vinduet sånn uten videre og jeg vil vite hva jeg får for pengene.

Hvordan mener du de skal kunne levere varen hvis de ikke får råd til det da?

Økt medlemsavgift hører jo med for å kunne kompansere for økte utgifter. Jeg synes ikke 50 kroner mer i måneden kan kalles frekt, men heller ganske naturlig.

Gi nå heller klubben en sjanse til å bevise at det er verdt å betale de ekstra kronene før du klager, i stedet for å klage før de har fått mulighet til å bevise noe.

No offence, men hvis du ærlig talt mener at du kaster 50 kroner ut av vinduet som følge av dette så mener jeg heller det er holdningen din du bør forandre litt på :) 50 kroner var kanskje mye når du var ung, men tidene forandrer seg.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...