Fredrik Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Originale Fuchs Barock felger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Det er 14". Originale 15" er en helt annen historie. Delenr står nede i hjørnet på bildet mitt. Det er ikke noen billig fornøyelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Tidene har sannelig forandret seg. Jeg kjøpte 15" klassiske BBS kryssekerfelger til min 1987 320i i 1988. De samme felgene i 14" hadde de på lager hos BMW på Eiksmarka... 15" felgene måtte bestilles. Tilsvarende også da jeg ville ha originale 16" "telefonfelger" på 944´en... så store felger hadde de ikke på lager hos Bertel O. Steen. Eller da jeg ville ha 16" Lorinser felger på W201 2,3´en. De felgene måtte Autostern bestille spesielt, men fine var de. Jeg har stor sans for din W108 (eller er det en W109 du har?)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Jeg har et sett med 16" M3 felger for E30 som jeg tenkte bruke på min E30, men jeg fant ut at 15" er nok på det karosseriet. Når det gjelder 14" er dekk så dyrt at felg + dekk i 15" er marginalt dyrere enn dekk alene i 14". Forutsetter at man velger stålfelger eller kopifelger. Jeg valgte en dyrere variant, men tror ikke det blir så håpløst dyrt i det lange løp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Jeg synes også at 15" felger holder på E30 (iallefall så lenge det ikke dreier seg om en M-modell), men mange her inne synes at både 16" og 17" er et minimum av hva man bør ha på E30. På 80-tallet var 16" felger mer eller mindre som 19" felger er idag.... 17" felger var nesten uhørt og enormt dyre. Det var vel omtrent kun Pirelli som kunne levere dimensjonen (P7) når det gjaldt dekk... dyrt. Min erfaring er at en standard W201 190E 2,3 med facelift fra 1989 med originale 15" felger har vesentlig bedre kjøreegenskaper enn en 1987 E30 320i i med M-Tech understel og 15" felger. Mercedesen har betydelig bedre sporsikkerhet når hastigheten kommer over 120-130 Km/t... spesielt hvis underlaget ikke er helt jevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 En W201 kan ikke sammelignes med en E30. På godt og vondt. Da er det bedre å sammenligne med en E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Jeg er enig i den påstanden. Jeg hadde en 1997 E36 323i helt på begynnelsen av 2000 tallet og det var faktisk bare såvidt den modellen ga meg enkelte flashbacks til min 190E 2,3 ti år tidligere. Min påstand er at det først var med E46 at BMW virkelig kom med i spillet igjen i forhold til Mercedes-Benz (state of the art). Så gjennomført mye bedre var W201 i forhold til E30. Jeg blir nesten i dårlig humør når jeg tenker på hvor langt fremme Mercedes-Benz egentlig var med W201 og W124. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 må si meg litt enig i det. kjøpte 19" til 850'n for snart 5 år siden, disse begynner nå å se brukt ut så noe må kanskje gjøres med de snart. Har vurdert å gå ned til 18" for å få litt mer gummi og komfort, men det blir ikke i 2012, får se året etter, har mye annet som har høyere prioritering på den bilen. M3'n er nokså ukomfortabel med 19" og KW v3 understell, litt mer komfort nå på 18" vinterdekk, men nå ble KW settet montert i høst så det var nok langt fra innkjørt når jeg kjørte med 19", regner med det har satt seg til sommeren og blir noe bedre. Har et nytt sett CSL 19" i blank svart som skal på bilen til sommeren, samt at all chrome blir svart, samme med alle lykter. Eneste som ikke blir svart på bilen er skilt og eksosstussene.... en look som ville medført lynsjing på BMWccn for ikke lenge siden, ganske rart siden det tar under en time å sette bilen tilbake til originalstand. Når M3'n skal selges så må jeg i tenkeboksen, kjenner M5 frister, men så har jeg sett denne nye 750 active hybrid, 465hk 800nm og 0-100 på 4,9 sek..... trenger man da M5??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Når M3'n skal selges så må jeg i tenkeboksen, kjenner M5 frister, men så har jeg sett denne nye 750 active hybrid, 465hk 800nm og 0-100 på 4,9 sek..... trenger man da M5??? Hva skal man med ActiveHybrid 7 når man kan få F01 760i med 544hk og 750Nm med en sprint på 0-100km/t på 4,6 sekunder..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Når M3'n skal selges så må jeg i tenkeboksen, kjenner M5 frister, men så har jeg sett denne nye 750 active hybrid, 465hk 800nm og 0-100 på 4,9 sek..... trenger man da M5??? Hva skal man med ActiveHybrid 7 når man kan få F01 760i med 544hk og 750Nm med en sprint på 0-100km/t på 4,6 sekunder..? Fordi hybridbilen har en noe mer fordelaktig importavgift. Ligger en 2011 med "alt" på finn til 1,5 mill..... ny M5 begynner på 2,3mill før man krysser av på utstyrslista, og 760i er nok en smule over 2 mill den også. Vet ikke om 0,3 sek er verd så mye penger...... Hadde jeg ikke akkurat brukt et utall millioner på nytt hus så hadde jeg seriøst vurdert å bytte M3'n i den ActiveHybrid 7'eren. Blir ikke noe ny bil på meg de neste 3 årene iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Meldte meg akkurat inn hos bmwccn, betalte med paypal (eller egentlig med visa da jeg ikke har paypal, men er vel paypal som behandler betalingen) og får bare opp en rød tekst om at jeg ikke har betalt når jeg logger inn på bmwccn.no. Må noen manuelt godkjenne betalingen? Eventuelt at det tar litt tid til betalingen automatisk blir registrert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Denne meldingen ligger på forsiden på bmwccn: Fornying av medlemsskap Det viser seg at ikke alle som fornyer sitt medlemsskap i webshoppen blir automatisk fornyet her inne på siden. De det gjelder kan ta kontakt med webansvarlig@bmwccn.no så blir det fikset snarest. Husk å oppgi medlemsnummer og gjerne datoen du betalte så vil betalingen din bli sjekket. Dette gjelder da sikkert de som nyregistrerer seg også. Webansvarlig er kjapp med responsen, så du får nok hjelp der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Det har ordnet seg nå, så da er alt på stell takk for svar uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Januar 29, 2012 Share Skrevet Januar 29, 2012 Nå er det snart 3 uker siden jeg meldte meg inn og betale årskontingenten, men jeg har enda ikke fått tilgang til sidene. Har prøvd å sende mail til info@bmwccn for over en uke siden også, uten å fått noe svar. Har for øvrig sjekket at pengene har blitt trukket fra kontoen. Er det noen her som kan få litt fortgang? Ellers vil jeg gjerne ha tilbake mine 600 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 29, 2012 Share Skrevet Januar 29, 2012 Send på denne adressen, så får du svar: webansvarlig@bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå