Erik E30 Einum Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Og dermed var vel diskusjonen om sladding/drifting på BMW CCN-treff lagt død og begravet for all æve tenker jeg!Slutt å være så jævla negativ til BMWCCN sine treff. Hvis ikke du like måten de driver banetreffene sine på så gi faen å møte opp.. Nå må dere snart innse at det ikke bare er drifting og sladding som betyr noe på en bane. Hadde du hatt en bil til over 1 mill så hadde du også blitt lei deg hvis en hadde kjørt i deg.. Dust. Jeg er overhodet ikke negativ til BMW CCN sine treff. Min kommentar om at driftemuligheten muigens var død og begravet hos BMW CCN var heller ikke med negativt fortegn. Det var en nøytral kommentar. Jeg har 6 år bak meg i styret til BMW CCN Trøndelag, og erfaring fra arrangering av banetreff, inkludert vurdering av hvilket nivå man skal legge seg på for å flagge av folk. Og jeg har naturligvis full forståelse for at de som har dyre biler er skeptiske på å kjøre sammen med "rabbagaster" på bane. Dette har vært tema i BMW CCN Trøndelag sitt styre både når jeg var med og etter det. Selv er jeg forresten ingen ihuga banekjører, jeg har knapt nok vært utpå en bane i hele mitt liv.Såvidt jeg kan se så langt, så var ingen av dere som har kritisert kjøringen til stede denne helga.. (oddis, hagenisse, Erik..).Jeg mente ikke å kritisere kjøringen på treffet, synset kun omkring det lille uhellet som var, basert på opplysninger som forelå på det tidspunktet i tillegg til et par bilder jeg har sett hvor jeg trodde Fastlan-M3en driftet. På daværende tidspunkt så hadde jeg den oppfatningen at det var CSLen og Fastlane som fysisk hadde et sammenstøt. Opplysningene som har kommet i ettertid, i all hovedsak fra Kjetil Sømmes side, har da gitt et helt annet bilde av hendelsesforløpet både i denne konkrete situasjonen, og gjennom helga forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Så lenge man rekker å slippe ut clutchen før man svinger går det greit uten, men jeg var litt sein med clutchen et par ganger inn i slakteren, da kom bakenden i en vill fart og bilen gikk ukontrollert brei inn i svingen (helt utilsiktet), og man ender opp med å miste hele farten. Slikt kan man helt sikkert unngå med mellomgassingen, men så blir det desto mer å holde styr på.. Jeg føler egentlig at jeg har nok som det er - for nå ihvertfall. Tidvis nok styr bare å få bilen i 2. gir i slakteren og depotsvingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Så er det meg kjent at du må ha 30kgs trykk på girspaken din for å få den i 2gir.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Det er jo mye enklere å få den i gir hvis turtallet ikke er så forskjellig. Det er jo selvsagt en ting til å tenke på.. hvorfor tror du jeg kjører 318is? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Skal du ikke selge den da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Jooo... men ikke dermed sagt at jeg skal ha en kjappere bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Øhhh... Var ikke de 2 mest aktuelle av de 3 alternativene du hintet om kjappere enn iS'en da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Slutt å være så jævla negativ til BMWCCN sine treff. Hvis ikke du like måten de driver banetreffene sine på så gi faen å møte opp.. Nå må dere snart innse at det ikke bare er drifting og sladding som betyr noe på en bane. Hadde du hatt en bil til over 1 mill så hadde du også blitt lei deg hvis en hadde kjørt i deg.. Dust. Slike kommentarer/superlativer er både unødvendige og barnslige... og de aksepteres absolut ikke her inne. Et annet poeng er at Erik Einum er en av veteranene både her inne og i BMWCCN´s forum... i tillegg til hans erfaring som styremedlem i BMWCCN Trøndelag. Ergo er han nok bestemt ikke negativ til det BMWCCN står for... snarere tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Al Bundy Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Men å kritisere BMWCCN det er helt ok og aksepterse her inne.. Jeg ble ikke overasket... Hvis ikke bimmers tåler kritikk så må derer ikke kritisere andre heller. Nå tenker jge ikke bare på enkelt tråder i denne posten, men generelt ifra andre poster her på forumet også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Syns det virker helt merkelig at folka som eier Rudskogen skal stå der og se på hvordan det kjøres på banen, og at de kan dobbeltfakturere helt som de selv vil hvis det begås "overtramp". Hva er egentlig problemet? Er uansett Vegtrafikkloven som gjelder, er det sanda de er redde for eller hva? Hvor mye penger betaler Gatebil for at de ikke skal risikere denne "straffen" som ligger å lurer i buskene? Eller andre treffarrangører, for den saks skyld.Står det i kontrakten at Rudskogen kan dobbeltfakturere hvis det grisekjøres for mye?? De har erfaring med at når man kjører drifting, går asfalten langt oftere istykker, særlig i kanten. Da må banen prepareres (lappes) og dette koster tid og penger. En annen ting er at evt utforkjøringer forekommer mer hyppig og er mer tidkrevende å preparere. Det med sandfellene står i kontrakten (med timepris for prepping mener jeg å huske) og det med idealspor er også nevnt som en forutsetning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Men å kritisere BMWCCN det er helt ok og aksepterse her inne.. Jeg ble ikke overasket...Hvis ikke bimmers tåler kritikk så må derer ikke kritisere andre heller. Nå tenker jge ikke bare på enkelt tråder i denne posten, men generelt ifra andre poster her på forumet også... Jeg vet ikke hva du sikter til iom. at Erik Einum ikke kritiserte BMWCCN, men når det er nevnt kan man selvfølgelig kritisere både BMWCCN og bimmers her inne... så lenge det gjøres på en saklig måte og iht. forumkriteriene/reglene. Personangrep og barnslige karakteriseringen av personer hverken er eller blir akseptert her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oysteinw Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 oysteinw, har du gjort noe motormessig med bilen din? Eller gikk alt på erfaring og sporvalg? syns du kjørte bra rundt banen tross den "lille" motoren Bilen er helt original, med unntak av et Green sportsluftfilter (i originalboks, ikke kon-filter), Eisenmann eksos (kun bakpotte), D&W tårnstiver og H&R/Bilstein understell. Synes faktisk at bilen går godt til tross for sin relativt "beskjedne" størrelse. Nå er det vel også slik at Rudskogen ikke nødvendigvis favoriserer de mest motorsterke bilene, sånn at vi som ikke har "flere hundre" hester under panseret også har en sjangse til å hevde oss litt i "teten". Tidene til Ole Jørgen Svendsen i hans forhenværende 318is er vel et godt eksempel på dette. Vil ikke si at jeg er veldig erfaren på bane, men noen runder har det jo blitt etterhvert. Etterstreber også å kjøre optimalt mtp. sporvalg og prøver å utnytte maksimalt av det som finnes av potensiale i bilen, men har et godt(!) stykke igjen før jeg er i mål. Ellers er det vel ikke til å legge skjul på at disse bilene egner seg godt til denne type bruk, det vil jeg ihvertfall påstå. Skulle imidlertid ønske meg litt saftigere bremser og mere grep foran. Gatedekkene blir veldig glatte etter noen runder, så det hadde nok gjort seg med litt mer negativ camber foran bl.a. Vurderer også kraftigere stabstag for å redusere krengingen noe. Time will show... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Øhhh... Var ikke de 2 mest aktuelle av de 3 alternativene du hintet om kjappere enn iS'en da? Hmmm... Kan vel bytte motor i de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Øhhh... Var ikke de 2 mest aktuelle av de 3 alternativene du hintet om kjappere enn iS'en da? Hmmm... Kan vel bytte motor i de? Hva er alternativene dine da? "Ahlgrens biler uten bremser"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Hmm... vurderer en spesiell e36, en forhjulsdrevet bmw med kompressor og en utrolig liten og smart merce. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå