///Magnus Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Ingen anger her i gården nei. Husk at BMW kjører alle sine ferdigutviklede prototyper 30.000 km på ringen (med maks 10-20% på vått føre) for å se at de holder mål på alle måter.Bytter olje hver 5000km (med filter) nå, bytter girolje og diffolje ved hver inspection ca, går over foringer, kuler, ledd og steinsprut under bilen ved hver service. Da er det ingen grunn til at bilen ikke skal tåle påkjenningene. Ser også etter de svake punktene på E46 etter hver banekjøring. Så langt ingen feil. Jeg kan sikkert se på/ vise deg hvordan du går over bilen. Det er et tibud jeg gjerne takker ja til Kjetil. Hadde Inspection 2 på bilen før jeg kjøpte den. Da ble det byttet bla motorolje og diffolje. Girkassen ble byttet i høst, så da fikk den naturlig nok ny olje. Vil gjerne lære om de mest kritiske sjekkpunktene. En ting jeg kom på nå; den der feilen på tidlige E46 modeller hvor det var noen fester i forbindelse med bakakselen som ikke tålte bruk, gjalt vel ikke M3? Husker det var en tråd om det for en tid tilbake.
Kjetil Sømme Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Det er et tibud jeg gjerne takker ja til Kjetil. Hadde Inspection 2 på bilen før jeg kjøpte den. Da ble det byttet bla motorolje og diffolje. Girkassen ble byttet i høst, så da fikk den naturlig nok ny olje. Vil gjerne lære om de mest kritiske sjekkpunktene. En ting jeg kom på nå; den der feilen på tidlige E46 modeller hvor det var noen fester i forbindelse med bakakselen som ikke tålte bruk, gjalt vel ikke M3? Husker det var en tråd om det for en tid tilbake. Gjelder E46 M3 også, men ikke i like stor grad. Jeg skal vise deg hva du skal se etter uansett. Er en grunn til at 330d (med samme motor som 530d) kun har 390nm...
Ellingsen B. Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Føler litt med deg jeg og forstår hva du mener, men på en annen side så er banekjøring bare så utrolig gøy! En liten sjekk etterpå ang olja og litt stell så tror jeg ikke dette er mye skadelig på bilen. Den er jo tross alt bygd for det.
Ellingsen B. Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Det er et tibud jeg gjerne takker ja til Kjetil. Hadde Inspection 2 på bilen før jeg kjøpte den. Da ble det byttet bla motorolje og diffolje. Girkassen ble byttet i høst, så da fikk den naturlig nok ny olje. Vil gjerne lære om de mest kritiske sjekkpunktene. En ting jeg kom på nå; den der feilen på tidlige E46 modeller hvor det var noen fester i forbindelse med bakakselen som ikke tålte bruk, gjalt vel ikke M3? Husker det var en tråd om det for en tid tilbake. Gjelder E46 M3 også, men ikke i like stor grad. Jeg skal vise deg hva du skal se etter uansett. Er en grunn til at 330d (med samme motor som 530d) kun har 390nm... Jeg leste at dette kun var på 99modell e46ene og ble utbedret i 2000? Så E46 M3 har vel ikke disse svakhetene mtp festene ?
///Magnus Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Her er tråden om den sub-frame-dritten. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29461&highlight=
Ellingsen B. Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Her er tråden om den sub-frame-dritten.http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29461&highlight= http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TDR4675412 Kjøper man det er man sikret
Yngvejos Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Jeg får til tider dårlig samvittighet når jeg har kjørt bilen hardt. Bruker å gjøre det godt igjen med vask og voks.
///Magnus Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Jeg får til tider dårlig samvittighet når jeg har kjørt bilen hardt. Bruker å gjøre det godt igjen med vask og voks. Ja, det hjelper faktisk det. Edit: Og der gikk jeg jaggumeg opp en grad gitt. (Innlegg #1000) \:D/
Geir Anders Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Syns ikke vask og voks hjelper. Er som Magnus, føler at hele bilen bør sjekkes etterpå. Sitter fortsatt med den følsen selvom bilen har det helt fint. Like fresh som da jeg kjøpte den, og den har vært brukt endel på bane også. Men alt går på vedlikehold som er nevnt, og biler er til for å brukes. Blir oljebytte denne måndten
CrZyWiz Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Kan informere at min 328 ble utsatt for dette med bakaksel ergo det ble utbedret året etterpå(2001) når 325 og 330 kom på markedet. Dog står den nå på BMW å får utbedret dette på goodwill Gleder meg til å få den igjen over helgen! Da har jeg ett 330 innsug som venter på å bli montert.
Margarus Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 følte jeg var stygg å misbrukte 528en på banen men det var vell verdt det eksosen fikk hardt kjenne det.,..god grunn til at jeg lagde dobbel 2.5 rustfritt da jeg kom hjem
Chriso Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Godt å høre at det er flere enn meg som føler at bilen har sjel
Gunnar Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Har igrunnen bare dårlig samvittighet overfor lommeboka.. bremser og dekk får gjennomgå. Skikkelig olje og hyppige oljeskift/sjekk på motor/gir/diff og en forsikring om at kjølingen er som den skal, så er samvittigheten ren. Må vel sjekke på jobb en dag hva slags priser vi har på 20L-dunker med TWS direkte fra Castrol.. er vel på tide å få hjem noe slikt.
Quattrokiller Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Du bør ikke ha mer dårlig samvittighet for å bruke bilen din på bane enn å benytte dama di for *** vet du. Er laget for det!
///Magnus Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Godt sagt. Men somsagt, vedlikehold er viktig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå