Gunnar Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Som mange sikkert har oppdaget har vi nå passert 500.000 innlegg, og det kan være på tide med en liten oppsummering! Første innlegg som fortsatt eksisterer er skrevet klokken 16:47 den 25. mars i 2003. Samme måned var det ca. 3.800 besøkende. Ca. et år senere hadde vi 4.500 innlegg, dvs. et snitt på 10-12 innlegg til dagen, og besøket i samme måned var gått opp til ca. 11.000. I august samme år var plutselig antall innlegg doblet, til 9.000, og et år etter 4500 innlegg, dvs. mars 2005, hadde vi passert 37.000 innlegg. Det året var altså det totale snittet økt til over 90 innlegg daglig. Samme måned var besøkstallene 45.000. Deretter hadde vi plutselig doblet antall innlegg til midten av juni samme år - dvs. tre måneder senere var vi oppe i over 70.000 innlegg! I disse tre månedene hadde vi nesten 400 innlegg i døgnet! To år etter vi hadde 4.500 innlegg, eller tre år etter oppstart, passerte vi i mars 2006 200.000 innlegg, og hadde da 106.000 besøkende. Og nå, 1 år og 2 måneder etterpå, passerer vi altså 500.000 innlegg! Dvs. at vi det siste året har hatt et snitt på ca. 750 innlegg i døgnet! Besøkstallene ligger nå jevnt på ca. 190.000 besøkende i måneden, eller 13 millioner hits, for de som liker å regne i slikt. Trafikken er rundt 75Gb bare i bilder og tekst - filmer er utenom. Databasen (uten bilder) har nå en størrelse på 483MB, noe som etter veeldig rask og "rough" regning rundt 120.000 A4-sider i ren tekst. Heldigvis er ikke alt dette noe vi har skrevet, men vi har nok tasta noe sånt som 30.000 sider. Det hører også med til historien at sidene først ble startet i 2002, med et annet forum fra oktober 02 til mars 03, men der tok det ikke akkurat av. For de som vil ta en titt tilbake i tid, til oktober 2002, den gang sidene var helt i etableringsfasen som mine private BMW-sider, anbefaler jeg denne linken: http://web.archive.org/web/200210041550 ... guiden.no/ Det ble mye tall her, så jeg vet ikke om alle fortsatt henger med, men iallefall: Gratulerer til oss alle - og takk for at dere har gjort sidene til det de nå er! Jeg hadde ikke kommet langt uten brukere og bidragsytere, og må også tilgodeskrive sidene å ha skaffet meg mange venner og kontakter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 gratulerer Gunnar. bimmers er uten tvil det beste bmw forumet på nettet. Vi er alle takknemlige for at du har skapt dette "Fellesskapet" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M?. Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Takk for en fin side med mange nyttige og unyttige men lærerike opplysninger samt mange fine bilder av flotte bilder.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Jeg husker du vurderte legge ned hele greiene, siden det aldri ble noe liv på forumet. Hvem ville trodd det i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Jeg hadde nok ikke klart meg uten Bimmers tror jeg! Fantastisk web side! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 hvor mange brukere er det pr dags dato? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Det har vært en utrolig utvikling... og det har vært morsomt å være en del av den siden 28 September 2003. Gratulerer Gunnar... det er ikke alle som klarer å skape en skikkelig suksess på internettet. Apropos linken til BMWGuiden - Hagenisses innlegg i Off-Topic diskusjonen: "Jeg kjeeeeeeeder meg" skrevet den 4 Oktober 2002... kanskje like greit at vi ikke kan lese hva han skrev i innlegget... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiny Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Gratulere med passerte 500.000! -og takk for et kjempeforum! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2007 hvor mange brukere er det pr dags dato? Det står kontinuerlig her: http://www.bimmers.no/forum.php Akkurat i øyeblikket er det 7236 registrerte brukere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 åååå... har ikke lagt merke til det før jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundan2k Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Bøyer meg i ydmykt i støvet. Drifter selv slike sider, så jeg vet hva jobben bak har kostet. Stå på Gunnar. Du gjør en kjempejobb.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Jeg vil si det er en stor ære å være en del av slike sider som dette. Ikke bare er sidene nyttige og informative, men et bedre samfunn enn det vi har her inne skal man vel lete lenge etter. Gratulerer så mye Gunnar - det har vært en enorm utvikling de årene jeg har vært medlem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 angrer ikke på at jeg ramlet innom disse sidene.. vært her ofte siden.. Ønsker alle lykke til videre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Gratulerer til Gunnar, og alle som bidrar til at dette er et fantastisk forum . Har jo på en måte blitt avhengi av bimmers, og som Gunnar skriver så har sidene gitt meg mange nye bekjentskaper, venner og informasjon . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Ganske så eksplosiv utvikling de siste årene ja. Kanskje VG reklamen som sier det best: Aldri en dag uten.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå