Yngvejos Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Har Rondell 58 på min E39. riktig nok bare 17-tommerene, med den feite kanten på bakfelgene.Tok med TUV-papirene til biltilsynet, de sjekket det, og er nå godkjent i vognkortet. Om det har noe å si, så har eg 265/40/17 av gummi på. De sjekket om det kunne subbe, og han sjekket VELDIGT nøye om kanten gjekk utforbi hjulbuene..... hmm.. da tror jeg kanskje jeg skal ligge unna alt som heter tilsyn! mine går nok kaaanskje litt langt ut! i tilleg til at det er felger med strekk på! selvom dimensjonen står som et minimum i Tüv papirene! Det er verdt et forsøk å godkjenne det. Jeg fikk godkjent 9x16 felger bak på e30en. I Tüv-papirene var minste dekkdimmensjon 225/40 R16, jeg hadde 215/40 R16 på mine. Det kan fortsatt subbe i skjermkanten hvis den fjærer nok, men alikevel står det nå. "9x16 215/40 R16" under alternativ dekkdimmensjon. Jeg hadde ikke regnet med å få de godkjent, men tok sjansen siden jeg ikke gidda å bytte hjul for å godkjenne senkesettet.
Saltkjelen Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 hvorfor godkjenne egentlig?hadde jeg ikke giddet. er nå greitt å ha det i vognkortet synes jeg, koster bare 400,- spenn også, så gidder jeg ikke sette på andre felger hver gang jeg skal på EU kontroll heller. Jeg godkjente ikke mine Rondell D58 (samme dim) i mitt vognkort og jeg la ikke om på hver Eu-kontroll. Ble stoppet en gang og da stusset de bare på felgene fordi de var så breie. Sa at det var lov så lenge de ikke stakk utenfor og fikk kjøre videre. Aldri hatt noen som helst problemer med Eu-godkjenning og felger jeg ikke har satt inn i vognkortet.
jarli Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Og hva hvis jeg blir stoppet i teknisk kontroll? får jeg bot? må inn til BT og vise bilen med andre dekk felger? noen som vet? Du får ikke bot, men du må til biltilsynet for å "vise bilen"... MEN det skal ikke være noe problem å få det godkjent i Haugesund (så lenge tuv papirene er i orden og felgene ikke tar borti/ stikker utforbi hjulbuen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå