Gå til innhold

Da har det skjedd... hvor ufornuftig er det lov å være?

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Kjedelig med Dama di,

vet iallefall hvilken bil jeg ville ha hatt om jeg skulle bruke noen lapper på en Cab

Honda S2000 hysterisk bil

mmm, 300 lapper de også ja...

1493071-bilde1-dsc00085.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

":2lpdquu1]Da er du samme typen som meg...

Klarer VELDIG sjelden impulskjøpe ting. Må gjerne tilbake og se og sjekke et par ganger, gruble en uke, og så kjøpe (eller la vær)

Og som du sier, noen ganger tenker jeg da sånn at uansett om jeg kjøper eller ikke kommer jeg til å angre. UTROLIG slitsomt å være sånn.../quote]

Hehe.. stemmer. Må helst en gang og to fra Elkjøp til Clas Ohlson og tilbake igjen før jeg kan kjøpe noe.

":2lpdquu1]Selv om ytelsene er heftige, har jeg ikke helt sansen for de...

Gjensidige (Etter å ha gått gjennom og lagt inn alt som er av informasjon):

"Bilen du har valgt er spesiell. For å kunne gi deg riktig pris trenger vi noen flere opplysninger. Ta kontakt med oss og vi vil sammen finne den beste løsningen for deg."

det lover alltid bra :)

Det får man på alt fra 325i og oppover... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med brudd. :(

Kan du ikke finne en middel vei. Kjøpe en billigere bil, putte deler av pengene på bok eller leie en råtass.

F,eks ta en uforglemmelig ferie med leie bil. Leste i siste Fahrfreude bmwccn en artikkel om leie av bil i fra et bilutleiefirma Sixt i Tyskland med 3000 biler av riktig merke. Da har du noe å planlegge og se fram til mens tankene vet noe mere?

Vel lykke til vidre iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2x2l4gla]hehe, du har da nok innlegg her inne om dagen likevel :)

Jeg har for tiden kun 5-10 innlegg om dagen... i perioder har det vært 30-40 innlegg om dagen... :lol: ... Aprops en fornuftig Porsche... i 1985 hadde jeg en 1984 911 Carrera Coupé, men jeg har alltid hatt mest sansen for de frontmotoriserte Porschene. Hvorfor ikke kikke på en 1995 968 Turbo S... den har en 2990 cm3 stor rekkefirer som yter 305 HK ved 5400 rpm og 500 Nm ved 3000 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 4,8 sekunder og topphastigheten er 282 Km/t. 0-160 Km/t går løs på 10,6 sekunder og 0-200 Km/t tar kun 17,2 sekunder. E39 M5 klarer 0-200 Km/t på 16,9 sekunder, men E46 M3 klarer ikke distansen hurtigere enn 18,6 sekunder. Man skal ikke kimse av en potent rekkefirer... :wink:

Porsche 968 Turbo S

968_Turbo_S.jpg

At E39 M5 var så mye raskere enn E46 M3 var litt nytt for meg. Hyggelig å se at en god gammel traver fremdeles kan stille opp. 0-200km/h på 16,9 sekunder er jo relativt rått. Jeg trodde faktisk De var like raske i og med at M3'en kanskje var lettere. Den føles i alle fall mye lettere.

Rådet til trådstarter må være å kjøpe seg bil, og så kose seg litt med det. Ingen ting som å kjøre med cab nede når det er sol, og høre regnet tromme på taket når det pøser ned. Husk også at du kan få en ganske fin Mini Cooper Cab for den prisen. Vel er de ikke raske, men ganske fine å kjøre. Porsche slår selvsagt aldri feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1gbgt2q3]Selv om ytelsene er heftige, har jeg ikke helt sansen for de...

Gjensidige (Etter å ha gått gjennom og lagt inn alt som er av informasjon):

"Bilen du har valgt er spesiell. For å kunne gi deg riktig pris trenger vi noen flere opplysninger. Ta kontakt med oss og vi vil sammen finne den beste løsningen for deg."

det lover alltid bra :)

Dette får du vel på så å si alle BMW. Jeg fikk denne meldingen på en E36 320i, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250k i egenandel hjelper deg vel godt på vei uansett hva du velger? :)

Jeg selv er 23år og Økonomi Student, og nå har jeg 1,25mill i lån på ei leilighet jeg har kjøpt, jeg har en 1995 BMW E36 325i Cabriolet uten noe lån, og tenker på å kjøpe meg en bil til 250-300k, for så å låne opp 100k til bil.

Jeg har ikke allverden av kroner inn i måneden, men jobber ganske mye i tillegg til skolen, og det går greit rundt.. :)

Nå den siste tiden er mye av pengene mine brukt på å innrede leiligheten min, det er faen meg dyrt.. Siste på innkjøpslista er en 50" Plasma TV.. Har du tenkt over at du må handle slike ting også, da dere sikkert deler på det dere eier etc.. ?

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ordnet meg en plass å bo først, og hatt ett grunnlag å gå utifra.. Også tatt meg råd til en råere bil når dette var sortert.. Du burde vel klare det? Gjør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå den siste tiden er mye av pengene mine brukt på å innrede leiligheten min, det er faen meg dyrt.. Siste på innkjøpslista er en 50" Plasma TV.. Har du tenkt over at du må handle slike ting også, da dere sikkert deler på det dere eier etc.. ?

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ordnet meg en plass å bo først, og hatt ett grunnlag å gå utifra.. Også tatt meg råd til en råere bil når dette var sortert.. Du burde vel klare det? Gjør du ikke?

Alt handler om prioriteringer... jeg har en Bang & Olufsen TV som er 16 år gammel og jeg har ingen planer om å kjøpe en ny TV med det aller første... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":17kjlcjn]Jeg er i utgangspunktet en veldig fornuftig fyr, så å gå for bilen hadde ikke helt vært meg egentlig. Han bank-kompisen min hadde vel gått i bakken :) Han snakker kun om fond :)

Jeg er redd du kan risikere å angre litt dersom du er av den fornuftige typen.. jeg er også av det slaget, og tenker som oftest både vel og lenge gjennom alt jeg kjøper, noen ganger så lenge og grundig at hele gleden forsvinner. Spontane handler er noen ganger bra, men noen ganger går jeg og småangrer etterpå, og det overskygger som oftest gleden med det man har kjøpt. Litt slitsomt å være sånn, spesielt siden utgiftene ikke strekker til lenger.. :shock: .. jaja, det er vel bare et spørsmål om tid, så går vel kontoene tomme..

Dere to er i grunnen akkurat som meg. :D høhø :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke allverden av kroner inn i måneden, men jobber ganske mye i tillegg til skolen, og det går greit rundt.. :)

Hmm, høres ut som du har peiling på økonomi du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt handler om prioriteringer... jeg har en Bang & Olufsen TV som er 16 år gammel og jeg har ingen planer om å kjøpe en ny TV med det aller første... :lol:

Ahh... bang & olufsen... herlig design, og så varer de jo i all evighet. Byttet ut min 19 år gammle B&O til fordel for en ny Loewe, men den gode gammle fungerte relativt greit bortsett fra at bildet var blitt litt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... bang & olufsen... herlig design, og så varer de jo i all evighet. Byttet ut min 19 år gammle B&O til fordel for en ny Loewe, men den gode gammle fungerte relativt greit bortsett fra at bildet var blitt litt dårlig.

Bildet på vår gamle Beovision MX5500 er faktisk stadig OK, men det beste med fjernsynet er at bildet er rolig og behagelig å se på fra alle vinkler. Et annet poeng er at det ikke blir flere interessante programmer å se på selv om selve TV´en er ny... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger selvfølgelig litt "småsaker" som komfyr og vaskemaskin, et klesskap og sikkert noe annet, men på den "elektroniske" fronten er det jeg som eier alt. 40" lcd, fullt surroundanlegg, 2-kanal stereoanlegg, ps2, xbox 360, 3 pcer + bærbar mm.. :)

Tenkte jeg skulle prøve å finne litt brukte ting. Kjedelig å kjøpe nye hvitevarer IGJEN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet på vår gamle Beovision MX5500 er faktisk stadig OK, men det beste med fjernsynet er at bildet er rolig og behagelig å se på fra alle vinkler. Et annet poeng er at det ikke blir flere interessante programmer å se på selv om selve TV´en er ny... :wink:

Det var nesten samme tv jeg hadde, LX5500, men solgte den for 3-4år siden til fordel for en 42" Sony plasma.

Det ble magnetskadefelt til slutt på B&O..Så jeg måtte bytte til slutt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...