Geir Anders Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Blir bare mer og mer usaklig her inne syns jeg generelt på forumet. Strøken er forøvrig et utslitt ord.
Dirty Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Bare fjortiser her inne? Virker nesten sånn når alle slenger seg på "mobbebølgen" mot DrS.... Min mening har jeg gitt uttrykk for, men når dere må slenge såpass barnslige kommentarer tror jeg dere gjør best i å henge på deiligst eller eros chatten. Der er det garantert noen som syns dere er tøffe... OG hva har dette med en bmw å gjøre? kose deg på eros kan du gjøre selv!
Robin_Isak Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Og når jeg trodde JEG hadde oppsummert ting ganske greit så har du perfekt timing til å understreke mitt poeng lille venn...
Kevin=) Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Og når jeg trodde JEG hadde oppsummert ting ganske greit så har du perfekt timing til å understreke mitt poeng lille venn... Vel er greit folk kommer med meninger og innspill, er det et forum er til for, men et sted gaar grensen og det er der du odelegger for en annen. Hvis du legger ut bilder av en annens bil og sier at den er stygg saa odelegger du ikke direkte for en person, men du sier en mening. Derimot naar du legger ut annonser og snakker om priser og hvor overprisen en bil er saa odelegger du direkte for en person som skal selge en bil. Mitt innlegg om hva jeg syns om denne traaden er ikke for aa si noe dritt om andres innlegg eller noe paa den maaten, men jeg syns det er ganske daarlig gjort ovenfor selgeren aa begynne en slik traad som dette. Jeg leste at Dr_S skrev at jeg ikke hadde vaert innom det Monster diskusjonen og sagt noe til han som startet det, nei det stemmer men han odelegger ikke direkte for en selger, men han sier sin mening om EN bil. Hvis det finnes en kjoper der ute for den bilen saa driter han i meningene til bimmers gjengen om hvordan bilen ser ut, men derimot om vi diskuterer prisen paa bilen og vi mener at den er verdt mye mindre enn det selgeren prover aa selge for saa vil han bry seg!!! Ser du forskjellen Dr_S? Er mye man kan diskutere paa et forum, men jeg syns ikke man skal diskutere andre sin annonse eller pris for noe. Hvis man skal det saa kan det vaere selgeren som boer kunne sporre om raad og tips om priser i stede for aa bli bombandert uten at man ba om det. Leste tideligere at traadstarter ville ha en slik en knapp der man kunne melde fra om traaden osv... men hvorfor i all verden kommer han med et slikt et innlegg naar han er med paa aa skrive dritt om andre??? "Hei jeg elsker bmw men ville aldri i livet kjopt eller sett paa en bmw...." make sence Dr_S? Det er ikke meningen aa vaere personlig mot Dr_S, men han bare ber om det!!!
Kevin=) Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 meldt fint vær i bergen i morgen? Det er faktisk det, hehe, var vel meldt fint i dag ogsaa men vet mange Bergensere sto opp til litt skyer og var skuffet.. Madamen bor i Bergen :D
Sveinar Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Når ble det galt å si hva man synes? Hele forumet er jo basert på å synse om hverandres biler osv. En selger må tåle at folk sier sin mening om bilen. F.eks hvis en e46 m3 koster 400 000 og noen skriker at den er kun verd 200 000,- so what? selger får mer enn 200 000 for den fordet? har noen da "ødelagt" annonsen?`Hvis ikke man kan si hva man vil om en annonse blir det jo om å gjøre å holde kjeft slik at en stakkars idiot klarer å gi 100 000 for en e36 316. For all del, selger må få solgt den bilen for en million for min del, jeg ville prøvd å få mest mulig jeg og! Uansett, jeg forbeholder meg retten til å si at jeg mener det er en latterlig pris, det har jeg all rett til og er helt enig med trådstarter. Er helt merkelig at folk føler seg truffet av slikt...Jeg skulle selge min 89 mod 325 for ca 2 år siden, spurte hva den var verd på forumet, fikk respons 10-15 k. Prisen min ble ikke ødelagt, fikk det den var verd uansett jeg, er ikke slik at alle potensielle kjøpere blir enig om at siden noen har sagt at en bil er verd 10k så vil ingen gi mer? Tog du an?
Kevin=) Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Når ble det galt å si hva man synes? Hele forumet er jo basert på å synse om hverandres biler osv. En selger må tåle at folk sier sin mening om bilen. F.eks hvis en e46 m3 koster 400 000 og noen skriker at den er kun verd 200 000,- so what? selger får mer enn 200 000 for den fordet? har noen da "ødelagt" annonsen?`Hvis ikke man kan si hva man vil om en annonse blir det jo om å gjøre å holde kjeft slik at en stakkars idiot klarer å gi 100 000 for en e36 316. For all del, selger må få solgt den bilen for en million for min del, jeg ville prøvd å få mest mulig jeg og! Uansett, jeg forbeholder meg retten til å si at jeg mener det er en latterlig pris, det har jeg all rett til og er helt enig med trådstarter. Er helt merkelig at folk føler seg truffet av slikt...Jeg skulle selge min 89 mod 325 for ca 2 år siden, spurte hva den var verd på forumet, fikk respons 10-15 k. Prisen min ble ikke ødelagt, fikk det den var verd uansett jeg, er ikke slik at alle potensielle kjøpere blir enig om at siden noen har sagt at en bil er verd 10k så vil ingen gi mer? Tog du an? Naa maa vel jeg helt aerlig si du kom med et veldig daarlig eksempel naar du trakk frem en e46m3.. Hadde det vaert snakk om 400000 kr og 375000 kr saa hadde saa klart kjoper begynt aa lure om den er verdt 400000 eller om man skal tro paa hva de "seriose" Bmw folkene sier paa bimmers. Naa hadde kanskje ikke de 25000 kr vaert saa mye for en saapass dyr bil, men naar man kommer paa biler under 100000 kr saa er til og med 5000 - 10000 kr mye!!! Er det slik at folkene her paa bimmers skal passe paa at folk ikke betaler for mye for bilen sin? Som jeg skrev, jeg syns det er greit at en selger sporr paa forumet hva bilen sin er verdt osv.. (som du gjorde) .. men hvorfor skal man legge ut andres annonser og kritisere den prisen? Har man kanskje planer om aa kjope den saa kan man diskutere hva man kanskje kan gi for denne bilen, men alle som har skrevet her er jeg nesten 100 prosent sikker paa at ikke har noen planer om aa kjope bilen... Tog du an?
Fredrik Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Nå snakker du jo imot deg selv her...."ikke behov for reportknapp, bare send en PM/mail". Er jo nettopp det rapportknappen gjør! Nei... jeg snakker ikke mot meg selv. Det er for lett å bare trykke på en knapp hvis det er et eller annet man vil protestere mot eller gjøre oppmerksom på... og jeg ønsker ikke et hav av "rapportmails" i min postkasse. Hvis det er tråder eller innlegg moderatorene ikke allerede har funnet kan man nettopp sende en PM/mail til en moderator (... en liten omvei så man får tenkt seg litt om)... så kikker vi på saken. Husk at stenging og sletting av tråder er siste utvei... vi har regler som skal overholdes, men bimmers er også et åpent diskusjonsforum der alle i utgangspunktet skal ha lov til å komme med deres mening. Forøvrig er denne diskusjonen etter min mening ganske interessant. Bør vi diskutere bilannonser der eieren ikke selv kan delta i diskusjonen eller ikke er gjort oppmerksom på at nettopp hans/hennes bil diskuteres ? Og i såfall hvordan bør vi diskutere bilannonser uten å fornerme eieren personlig ?
Kjell Z3 Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Jeg mener at dersom det ikke er noe som er åpenbar svindel bør man holde seg unna annonsene. Det er en del ekte sladdrekjerringer her på forumet som liker best å lete i annonser for å finne noen å slenge dritt om Mange ganger er det bare antagelser, skriker opp om hva som står i annonsen, eller hva som ikke står, uten å ha ringt på annonsen for å høre hva eieren opplyser om. Det er morro å diskutere bil, men ser ikke vitsen i drittslenging om andres biler, for det er nemlig det det er, SLADDER. Hvorfor bry seg om en annonse når man ikke er interessert i bilen engang? Jeg trodde alle var likeverdige i BMW miljøet enten man har en 100% original bil eller en med kanskje ikke alt for fin styling. Jeg vet om mange stygge biler, men hvorfor skal jeg fortelle eieren at bilen hans er stygg? Det jo bare etter min smak bilen er stygg, hvorfor plage eieren med det? Om han selv liker den og ny kjøper liker bilen er jo alt fine greier? Nei, finn heller på noe som har med bilinterresse å gjøre..
Robin_Isak Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Forøvrig er denne diskusjonen etter min mening ganske interessant. Bør vi diskutere bilannonser der eieren ikke selv kan delta i diskusjonen eller ikke er gjort oppmerksom på at nettopp hans/hennes bil diskuteres ? Og i såfall hvordan bør vi diskutere bilannonser uten å fornerme eieren personlig ? Man bør helt klart diskutere dette etter min mening. Spesielt kanskje når det gjelder bmw. Det er så utrolig mye rart ute å går og jeg vil tippe at 1 av 3 som kjøper brukt bmw føler seg lurt. Bare ta en kikk rundt på diverse prosjekttråder rundt omkring her. Masse plastikk, ny lakk og bilen ser strøken ut, men grunnarbeidet med rust blir slurvet med og kommer garantert tilbake. Skjærer ikke alle over en kam, mange som er utrolig flinke for all del. Vær klar over at hvis en bil er i jævlig bra stand og selger forlanger en fornuftig pris blir denne bilen solgt uansett hva noen av oss måtte si om bilen. Mens en bil som er ønsket sammen og selger prøver å få dobbelt opp av verdien av bilen, kan man kanskje åpne øynene litt på en potensiell kjøper sånn at han hvertfall pruter litt eller får bilen ordentlig sjekket. Det er ikke å ødelegge for noen, det er rett og slett en måte å hjelpe både selger å kjøper på enten de er klar over det eller ikke.
geddi Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Jeg synes denne tråden illustrerer hvorfor vi har ulike fora på nett. Folk har ulike meninger og det er fint at ulike synspunkt blir diskutert. Det er sunt. Synes forøvrig at det er blitt vel mye skittkasting i denne tråden. Rspekter andres meninger og synspunkter, selvom dere ikke er enig!
Kjennern Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Syns ikke det er noe galt i å diskutere salgs annonser på bimmers.no i det hele tatt, tror det bare er bra. Har sett ofte at salgs annonser på autodb og finn har en tendens til å skru opp prisen på objekter, men så kan man jo lett se hvor lenge en annonse har ligget ute å da Har selv fantasert om priser ved salg av bil og realiteten er hard når man må inse at man ønsket for mye for bilen sin. Men tror denne tråden tok litt av i feil retning med litt person angrep? Har ikke lest alle innleggene men fatta fort veien det tok på side 1.
oddis Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Usaklig drittslenging om annonser (ting man ikke vet noenting om, f.eks i hvilken stand bilen er - ut fra bildene) skal man holde seg unna. Alle uttalelser man foretar seg uten å VITE (ved f.eks å ha ringt eier å spurt) bør man holde seg for god for hvis det kan skade salget.
Gunnar Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Jeg tror ikke diskusjonsdeltakerne blir mer enige enn hva de er nå, og ser igrunnen ikke noe poeng i å holde det gående med drittkasting og de samme argumentene. Tråden er herved stengt. Eventuelle anker sendes meg på PM.
Anbefalte innlegg