Gå til innhold

Sedan vs Touring  

37 stemmer

1. 1. Sedan vs Touring

• Sedan
      18
    • Touring
      19

Anbefalte innlegg

Skrevet
kjøp e39 sedan så har du bedre plass enn i e46 stasjonsvogn(det føles iallefall sånn) e46 stasjonsvogn har et utrolig lite bagasjerom!

Allikevel har en E46 Touring et større bagasjerom enn en E39 Touring... :lol:

Skrevet

jeg sier det føles som det er bedre plass! :wink: jeg får faktisk med meg like mye i bilen jeg har nå som i touringen! fikk faktisk ikke inn barnevogna mi uten å ta av hjulene! til sammenligning så kunne jeg ha 2 barnevogner i mercedes 123n min! 300tdt var jammen bilen sin!

Skrevet

Bagasjerommet i touring er strengt tatt ikke så mye større enn sedan som det ser ut. Du har mulighet for å laste litt mer i høyden.

Jeg ble selv svært overrasket i går ettermiddag da jeg prøvde å finne hundebur til min nye E39 touring. Det viser seg at vinduet i bakluka er så skrått at det er store problemet med å få inn noe som helst fornuftig bur. Fikk såvidt inn buret til naboen, som forøvrig står romslig plassert en liten Astra stasjonsvogn.... :roll:

Skrevet

En siste fordel med touring er at du får enormt med goodwill fra ftk, mor og svigermor!

"Endelig har han blitt voksen"... :lol:

hehe... kjøpte nettopp stasjonsvogn etter mye press fra fruen og øvrig familie. Har ikke fortalt hvilken motor jeg valgte ennå.. ;)

Synes nå at e46 touring er penere å se på enn e46 sedan. Det samme gjelder for e39.

Klipser du av den dobble rolloen, er det utrolig hva du får inn...

Skrevet

En siste fordel med touring er at du får enormt med goodwill fra ftk, mor og svigermor!

"Endelig har han blitt voksen"... :lol:

hehe... kjøpte nettopp stasjonsvogn etter mye press fra fruen og øvrig familie. Har ikke fortalt hvilken motor jeg valgte ennå.. ;)

Synes nå at e46 touring er penere å se på enn e46 sedan. Det samme gjelder for e39.

Klipser du av den dobble rolloen, er det utrolig hva du får inn...

Er enig det, E46 sedan er gubbete og kjedelig, touring er lekker.

Mht E39 så syns jeg det er for mange sedan'er, jeg er blitt litt lei dem rett og slett, E39 touring er det færre av, (og siden det er mulig jeg kjøper men en slik en i nærmeste fremtid) og ser bedre ut i mine øyne.

Spesielt praktisk er ikke E39 da, de er jo ikke kjent for å laste så mye liksom, men mer praktisk enn sedanen er den jo.

:wink:

Skrevet
Jeg er nå nokså sikker på at det blir touring på meg :)

Hvilken prisklasse modell er det snakk om? Hvilken motor er det ønske om? Manuell eller automat?

Skrevet

Skiller det mye, Fredrik. Du har jo alle tall tilgjengelig. :wink:

Nei... 435 liter vs. 410 liter (målt ved toppen av bakseteryggen). Når bakseteryggen er nede er det bedre plass i E39 Touring enn i E46 Touring.... 1525 liter vs. 1345 liter. Litt ironisk er det at bagasjerommet i E46 sedan er 440 liter... :wink:

Skrevet
Foreligger det ikke noen tall på hvor mange liter målt opp til taket? Det er jo ofte det som er mest interessant...

Nei... og man skal også være forsiktig med å laste over seteryggen. Nettet er kun et sikkerhetsnett og ikke beregnet på stor belastning... det er seteryggen som skal ta belastningen.

Skrevet

Skal enten være Touring eller 2-dørs coupe synes jeg. Sedan er hverken fugl eller fisk.

Sedaner nå har blitt så utrolig høye bak for å få ned luftmotstanden og øke bagsjeplassen (for å vinne tester i Auto motor und Sport). Sedaner på 70-80 tallet var mye penere med lavere bagasjerom, feks den første 5-serien. Har kommet litt tilbake igjen nå da den designen med den nye Mercedes 4-dørs coupe feks. Som forresten er utrolig pen! BMW har visstnok også planer om noe lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...