Gå til innhold

18" eller 19" felger til 1996 523

sandemann
 Share

Anbefalte innlegg

Kjører med 18" på min E36, og jeg merker ikke forskjell på komforten fra originaldim. 185/65-15, før jeg begir meg ut på ekstremt dårlig vei med mye hull og stein (ikke grus, stein!). Sporer kun litt på ujevn vei da, men det er pga bredden.

Ikke synes jeg de ser særlig store ut heller... :?

Kjører du på noenlunde gode veier, ville jeg gått for 19" på e39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ikke noe forskjell fra å gå fra 16" vinter til 19" sommer...

Hmmm... akkurat det er ganske utrolig... :roll:

De er jo som antiloop skriver et par hakk opp her..

Støyen som dominerer ved lave,brede harde dekk.

Og det kan vel ikke bortforklares at det frarøver en del komfort.

Så det blir liksom litt hva du vil ha.

Mye komfort eller mye felg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen mellom 17" og 18" er ikke stor, det er mer forskjell mellom 18" og 19" på E39 syns jeg.

På min gamle E39 hadde jeg 18" og der var det overraskene mye komfort.

Kommer mye ann på dekkene, her virker det som om man kjøper felger til 20.000.- og dekk til 4.000.- og da blir det deretter...

:roll:

Mye støy og lite komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo som antiloop skriver et par hakk opp her..

Støyen som dominerer ved lave,brede harde dekk.

Og det kan vel ikke bortforklares at det frarøver en del komfort.

Så det blir liksom litt hva du vil ha.

Mye komfort eller mye felg. :)

Det er som jeg skrev ganske utrolig... dvs. jeg tror ikke på påstanden. Selvfølgelig er det stor forskjell på å kjøre med 16" vinderdekk og 19" sommerdekk... for ikke å snakke om 15" sommerdekk vs. 18" sommerdekk. Det er ok at man f.eks skjønnmaler den elendige komforten 19" felger/dekk gir på norske veier i et forsøk på å overbevise seg selv om at image ikke er alt her i verden, men tullball påstander gir ingen mening... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt jaget etter enorme felger med en runde svart teip. Smaken er jo som baken, men jeg synes det ser latterlig ut på en slik klassebil som 5-serien er! Her har du et glimrende, i mine øyne i allefall, eksempel på en vellykket kombinasjon av dekk og felg til E39. 235/45-17

92_1181162325145.jpg

Sitter i samme gropen selv og tenker på å bytte ut de originale 16" på min nyanskaffede E39 med 17" eller maksimalt 18". Jeg ser liksom ikke poenget med større ettersom de sportslige egenskapene ikke blir bedre og komforten blir desto verre. Noe av det absolutt fjerneste jeg ser er store amerikanske SUV-er med 22-24" felger. Hva er liksom poenget?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: Om du trur på det eller ikke, det bryr meg mitt på ryggen!

Jeg skrev hva jeg merket.. Om du har hatt dårlige dempere eller noe som gjør bilen din til et helvete med større felger er ditt problem. Jeg merket ikke noe forskjell på å kjøre på vanlige veier. Såklart, opp kant steiner, da er det ikke det samme nei. Men driver ikke akkurat og kjører opp og ned kantsteiner 24 timer i døgnet heller da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: Om du trur på det eller ikke, det bryr meg mitt på ryggen!

Jeg skrev hva jeg merket.. Om du har hatt dårlige dempere eller noe som gjør bilen din til et helvete med større felger er ditt problem. Jeg merket ikke noe forskjell på å kjøre på vanlige veier. Såklart, opp kant steiner, da er det ikke det samme nei. Men driver ikke akkurat og kjører opp og ned kantsteiner 24 timer i døgnet heller da....

Ikke ta min kommentar så personlig... vi er uenige... og det er alt hva jeg forsøker å få frem i mitt innlegg. De fleste vil imidlertid mene at de opplever en relativt stor forskjell på 15"-16" felger/dekk vs. 18"-19" felger/dekk. Jeg har forøvrig aldri hatt større felger enn 16" felger på mine biler... de gangene jeg har kjørt biler med større felger har bl.a vært med nye demonstrasjonsbiler fra BMW... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...