Gå til innhold

dekk skaper vibrasjoner


oas3k
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte for en tid tilbake en felg pakke som hadde en dekk type kallt budget. Man kan tydelig se det ikke er kvalitets dekk utifra navnet :P, men det går jo ikke an å kjøre over 100 før ratte rister som en vaskemaskin.

Jeg tro innom der jeg kjøpte dekka og spurte om de var ubalnserte, det var de ikke. De fortallte meg at det var dekkene som var dårlige og at de tidligre også hadde fått klager på vibrasjoner fra dekkene. Fikk følelsen av at vi ikke helt snakka om de smame vibrasjonene XD

Rattet mitt beveger seg ca 1 cm til høyre så til venstre 2 ganger i sekunde så stor vibrasjon er det.

Tenkte stikke ned å skifte til noen bedre dekk, men er redd det kan være felgen? Har noen lignende erfaringer med Budget dekk eller tror dette kan være felgen.

Kjipt å bytte dekk som er helt nye hvis det ikke er noe feil med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan også være Bærekuler og styrekuler.

Har/hadde risting i rattet på min også. Fikk avbalansert forhjulene på ny og det ble en del bedre, men ikke helt borte.

Var på eu-kontroll og fikk feil for slitt bærekule og styrekule høyre side forran.

Har bytta bærekula og det ble enda bedre nå.

Prøv å jekke opp bilen litt og rist litt i hjulet, du merker fort om det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler ikke senterringer da? :)

Det tror jeg også det er. Høres ut som ett typisk mangler_senterring_problem.

Hvilke felger er det? Både felger og dekk er som regel litt i ubalanse selv om de er nye, og spesielt billige utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at de selger på det skvipet er at folk vil ha det billigst mulig og maser og fjaser om priser. folk går der det er billigst som oftest og da blir det bare slik. de beste dekkene som er å oppdrive er og blir michelin. michelin er som oftest de dekkene som er best balanse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra motorsykkel er faktisk at Michelin ikke trenger balansering. Så lenge felgen er rett selvsagt. En ulempe med Michelin er derimot at det er blant markedets desidert dyreste dekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler ikke senterringer da? :)

Det tror jeg også det er. Høres ut som ett typisk mangler_senterring_problem.

Hvilke felger er det? Både felger og dekk er som regel litt i ubalanse selv om de er nye, og spesielt billige utgaver.

Kan nesten garantere deg at du mangler sentrerings ringer på felgene.

hadde akkurat samme opplevelse i min bil... snakket med noen på jobb (dekkmann) å han sa at Bmw og mercedes var veldig følsome på at felgene hadde sentrerings ringer.

men med det samme felgene er av bilen. så ville æ har hørt om noen kunne sett om de var sabiliserte. for å være ærlig så er det litt slapt når vi skal sabilisere felgene. om det kommer opp 5 gram så driter vi i det. å så gidder vi som reggel ikke å dobbel skjekke at felgene er sabiliserte når vi har slått på loddene, da tar vi bare neste felg. hehe

Time is money.... de sier de på jobb ivertfall.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk felgene dine og selvsagt senter-ringene. Det skal mye til for at dekkene er så skjeive at du får slike utslag som du beskriver. Siden forhandleren har avbalansert dekkene tror jeg ingen seriøs forhandler ville levert hjulene fra seg i slik tilstand, eller? I tilfelle de er så dårlige som du beskriver må det være en reklamasjonsak, budget eller ikke!

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler ikke senterringer da? :)

Det tror jeg også det er. Høres ut som ett typisk mangler_senterring_problem.

Hvilke felger er det? Både felger og dekk er som regel litt i ubalanse selv om de er nye, og spesielt billige utgaver.

Kan nesten garantere deg at du mangler sentrerings ringer på felgene.

hadde akkurat samme opplevelse i min bil... snakket med noen på jobb (dekkmann) å han sa at Bmw og mercedes var veldig følsome på at felgene hadde sentrerings ringer.

men med det samme felgene er av bilen. så ville æ har hørt om noen kunne sett om de var sabiliserte. for å være ærlig så er det litt slapt når vi skal sabilisere felgene. om det kommer opp 5 gram så driter vi i det. å så gidder vi som reggel ikke å dobbel skjekke at felgene er sabiliserte når vi har slått på loddene, da tar vi bare neste felg. hehe

Time is money.... de sier de på jobb ivertfall.... hehe

Jobber du hen da? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss dobbelt sjekker vi viss det er behov for det. er det noe lavprofil greier er det veldig viktig at ting er på stell mens en gammel toyota den er det ikke så nøye med. de rister nesten aldri uansett så 5gram fra eller til spiller ikke så stor rolle. mens bmw er helt mongo 5gram så får man nesten problemer med å holde i rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...