Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få det ut.. Jeg er en del oppgitt.. Akkurat kjøpt en MB 416 sprinter og han luringen som har hatt den har ikke byttet dysepakningene når de har begynt å lekke så trykket har kommet ut opp langs dysa og laget et tykt lag rundt alle dysene med noe steinhard guffe som er umulig å få av. Må bare stå å skrape og banke. Noen som har noe tips? Må nesten ha bort alt for det lukter skikkelig drit!!!

Skrevet

Prøv og bytte toppdekselpakning på en A140 diesel!!!

Turbo,innsug,dysegalleri,dyser og masse annet må ut for i det heletatt og få ut toppdekselet.

Går kjapt 8-10 timer på drittjobben.

Skjønner ikke det går an og lage det sånn, er jo verre enn franske biler.

Skrevet
nyere mercedes er generelt noe drit. fatter jobber med en som har en 2000 mod stv. har bytta alle dørene og skjermene og lakkert panseret..

Å det har bmw eigara aldri måtta? :roll:

Dører og skjermer har vel aldri vært noe stort promlem får BMW men litt rust i panser og bakluker har det vel vært.. :cry:

Skrevet
nyere mercedes er generelt noe drit. fatter jobber med en som har en 2000 mod stv. har bytta alle dørene og skjermene og lakkert panseret..

Å det har bmw eigara aldri måtta? :roll:

ikke på såpass nye biler nei..

Skrevet

ikke på såpass nye biler nei..

Sludder... flere med et par aar gamle E46' ere har desverre maattet erfare at bilen ruster... tilsarende er det ogsaa paa E39... :?

Skrevet

Ikke noe vits å rakke ned på mercedes her nå nei... BMW og mercedes har ganske mange feil begge to. Når det kommer til eldre modeller av BMW og Merc vil jeg nesten påstå at mercedes har hakket bedre kvalitet dessverre. Men nå skal jeg ikke starte noen diskusjon :)

Hold dere hvertfall unna VITO!

Skrevet

Mercedes har ihvertfall tatt saken på alvor å gir 30 års rust garanti på modellene. På BMW'ene må du vel krangle heftig om det er gått over 6 år?

Skrevet
Mercedes har ihvertfall tatt saken på alvor å gir 30 års rust garanti på modellene. På BMW'ene må du vel krangle heftig om det er gått over 6 år?

Før var det 6 år, nå f.o.m 01.01.2004 er det 12 års rustgaranti. Jeg har imidlertid en følelse at BMW er snille når det gjelder rusten og utbedrer det selv om garantitiden har gått ut..

Skrevet

tror d var i løpet av 90-tallet at MB sine lakkeringsmaskiner hadde en feil, slik at olje eller noe drypte ned på bilene, så lakken der de har dryppet er ikke bra og det har oppstått rust. Vet om mange med det problemet. Men jeg vil ikke si eksakt hvilken årsperiode det var i, for er litt usikker.

Edit: Skal heller ikke si at det var lakkeringsmaskinene som dryppet. Men noe var det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...