Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos vegvesnet i dag. Har jo hørt mye om hvor pirkete de kan være så jeg legger godtsia til. Har med meg alle papirer og alt er ok. Men får selvfølgelig en mangellapp med ti dagers frist på å skaffe dekk med samme dimensjon forran og bak. Det jeg kjører på nå er 205/45-17 forran og 235/40-17 bak.. Fikk altså ikke godkjennt dette.. Irriterende.. Har jeg ikke noe å stille opp med mot dette?

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hmmm, tror det er noe prosentberegning.. om du har 225 frem og 235 bak er så er det godkjent:)

Ikke i følge han karn oppå der nei, måtte være akkurat samme dimensjon forran og bak. Sålenge det ikke var forsjellig orginalt.. Men hvor mange her inne er det ikke som har breiere bak da? Annenvær BMW har jo det!

Både dimensjonen forrab og bak er innenfor de 5%ene avvik man kan ha fra orginal..

Skrevet

F.eks E36 M3 vart levert med forskjellige dimensjonar framme og bak, originalt frå BMW. Så lenge du har ein E36 burde det ikkje vere store problemet å få papir frå BMW på at det er lov med forskjellig dimensjon...

I min 320i sedan er det faktisk også oppgitt lufttrykk for 225/45-17 og 245/40-17, på lappen i døra. Muligens at dei i tilfelle kun godkjenner desse dimensjonane men...

Ta ein tlf til BMW og spør du :)

Skrevet
Og jeg har 205/45 R16 forran, 215/40 R16 bak som alternativ dekkdimmensjon.

Stikkordet er "TÜV-papirer"

Joda, men hvor kan jeg få de fra da?

Skrevet
Og jeg har 205/45 R16 forran, 215/40 R16 bak som alternativ dekkdimmensjon.

Stikkordet er "TÜV-papirer"

Joda, men hvor kan jeg få de fra da?

Fikk du ikke med til felgene dine? da må du høre med de som solgte de om de kan skaffe.

Skrevet
Fikk du ikke med til felgene dine? da må du høre med de som solgte de om de kan skaffe.

Felgene er kjøpt brukt.. Men kansje Vianor eller Tevo kan hjelpe meg med papirer?

Skrevet

Dimensjonene dine får du neppe godkjent med mindre noen gjør en feil, eller du får BMW til å skrive at de dimensjonene er godkjent på dn bil. M3 hadde 225/45 foran og 245/40 bak de siste årene, så det er kanskje mulig å få godkjent hvis du treffer på rett kar.

Uansett.. biltilsynet har ikke hengt seg opp i felgene på bilene mine, kun dekka.

Btw, Hvorfor vil du kjøre med slikt oppsett uansett egentlig? Understyrer ikke E36 nok orginalt? :wink:

Skrevet
Btw, Hvorfor vil du kjøre med slikt oppsett uansett egentlig? Understyrer ikke E36 nok orginalt? :wink:

Har ikke så alt for mye peil på det, men kjøpte felgene brukt med nesten nye dekk. Og gidder neppe å kjøpe nye før de er utslitt..

Skrevet

Da hadde jeg slengt på vinterdekk eller noe og driti i å få godkjent dekk/felger.

Eneste som kan skje er at du blir stoppet i teknisk og får beskjed om å godkjenne dekka, hvorpå du møter opp med vinterdekka igjen... 17" med forskjellig dekk? Nei det har vi ikke sett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...