Saltkjelen Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Dårligere BMW forhandler skal man lete lenge etter. Riktignok har min lokale Stenshagen sjærpet seg og endelig klart å hyre inn en dugandes selger! Fikk en snikende følelse om hvilken forhandler du snakket om nå... hehe Hehe.. I grunn begge forhandlerene. Lillestrøm og Oslo. Oslo er imidlertid verstingene!
PenguiN- Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 kan konstatere at det hjalp heller lite å fjerne spacerene ja.
Haug530D Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 kan konstatere at det hjalp heller lite å fjerne spacerene ja. Du må nesten få de til å definere svaret sitt litt bedre, kanskje det blir noe sånn at når man bygger ut med spacere at sporvidden øker så dramatisk at det går utover aksen eller noe sånn, hehe
PenguiN- Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 bilen skal inn på verkstedet den 25. er dritt lei hele bilen, og orker ikke mer kamel-mekaniker tips-triks...nå får proffene ta seg godt betalt og gjøre bilen min frisk. basta bom.
Ballder Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Til en iss grad så kan jeg se teorien med det de sier om dekkstr. Men spacere. *leråler* Bilen leger seg til et mønster basert på kjørestil. Med rullediameter som eventuelt avviker stort, så kan man oppleve at bilen girer noe sent (større omkrets). Dette grunnet litt mer gass hver gang for at du skal få samme akselerasjon som du vil om du hadde hatt orginal dim. (mindre omkrets). Men at den skal gire så langt ut på spekteret som din gjør grunnet dette er jo helt på trnet og påstå ja. Kan være at bakke/brems hjelperen er totalt på trynet?! Brake assistent heter det vell så fint. Ikke spør meg hvordan den egentlig funker, men den føler helling på en eller annen måte og sørger for at kassa girer ned et hakk eller to for og bremse med motoren. No skikkelig dritt synes jeg, men det funker til sin hensikt faktisk. Kjennetegnes ved et lite nyk i det man bremser i bakker, g tilsvarende i det man toucher gassen igjen. Back to start. Kan være noe slikt som IKKE funker, eller funker litt vell mye..
jarli Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Snakket med Stenshagen bil i dag, di mente at problemet med at girkassen girer sent og hele bilen oppfører seg rart er:SPACERE og/eller FEIL PROFIL PÅ DEKK I FORHOLD TIL ORIGINAL DIM?! Hva i alle dager? kan dette stemme?? kan det stemme at girkassen girer sent (6500rpm)fordi spacere (1+2cm) er satt på?? Noen som har vært borti noe liknende? isåfall begynner jeg virkelig å bli skremt over teknologien i en bil fra 1995..!(?) Kan du utdype dette noe mer? Girkassen skal gire ved ca 6500o/min ved "kickdown" Har du lest av noen feilkoder?
propan Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Hvis kassa tror kickdown til enhver tid er inne så vil den ikke gire før 6500..
PenguiN- Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Skrevet Juli 27, 2007 hm, propan: forklar mer rundt dette..hva må evt justeres ?
propan Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Vært lite borti automatbiler egentlig,men som sagt,hvis kassa tror kickdown er inne vil den jo ikke gire før omtrent maks. Jeg vet ikke om du har elektronisk kickdown eller mekanisk,så kan dessverre ikke fortelle deg hva som må gjøres. Men det høres ut som det har noe med problemet å gjøre ihvertfall. Lykke til.
Bjørner Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 Kjenner en kar som som har en 528ia 98'. Mener der skal være 3 moduser på den, hvor den ene er sport. Da girer den ikke før turtallsperra slår inn.
Bimmerlars Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 En E39 i sport girer før sperra slår inn. Den holder giret lenger etter du slipper gassen, samt at den drar litt lenger før den girer med sport.
bmw pat Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 Kickdown bryteren sitter under gass pedalen. Kan jo være en mulighet at denne ligger kortsluttet mot jord hele tiden.
Kjell Z3 Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 Snakket med Stenshagen bil i dag, di mente at problemet med at girkassen girer sent og hele bilen oppfører seg rart er:SPACERE og/eller FEIL PROFIL PÅ DEKK I FORHOLD TIL ORIGINAL DIM?! Hva i alle dager? kan dette stemme?? kan det stemme at girkassen girer sent (6500rpm)fordi spacere (1+2cm) er satt på?? Noen som har vært borti noe liknende? isåfall begynner jeg virkelig å bli skremt over teknologien i en bil fra 1995..!(?) Jeg tror det heller er den ene skruen på registreringsskiltet bak som er løs, eventuelt at speilene er feil innstilt.
espen lysholm Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Hei! Få de til å nullstille feilminne på girkassen. Kjør uten spacere og se om det hjelper. Teorien om kickdown føler virker også som noe å sjekke ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå