Thunder Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2008 Skal du bruke maskin må du ha Proffserien til Meguiars ellers så skal du ikke bruke maskin. I utgangspunktet kan du bruke NXT Car Wax til voksingen og MEG 21 (proff-serien) til selve lakkforseglingen. Med MEG 21 bruker du maskin mens med voksen gjør du det for hånd. Det er viktig å ikke bruke maskin på forbrukerserien. Gjør man det kan man risikere å gjøre skader i lakken. Jeg slutter snart i Bilxtra og går over på annet beite ser det ut til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2008 Den lakkforseglingen jeg bruker akkurat nå er Autoglym sin og den gjør absolutt en god jobb og er veldig holdbar. Faktisk såpasse holdbar at bilklargjørere ikke liker den noe særlig da den er vanskelig å få skikkelig vekk igjen selv med maskiner og skikkelig rubbing. Har satt inn hele bilen med det og lar det stå i 30 min før jeg tar det av igjen. Og overflaten blir faktisk veldig bra. Om noen dager skal jeg av alle ting gå over med Megiuars Ultimate Quik Detailer for å få den ypperste og dypeste glansen. Når sant skal sies så er Sapphire Svart er helt pervers farge når den er ren. Jeg har aldri sett på maken til rå farge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mars 29, 2008 Share Skrevet Mars 29, 2008 Dette var god info!! HAr ikke vært klar over det med maskin og ikke maskin! Gjelder dette autoglym og eller? Super Resin polish eller ultra deep shine? Takkk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2008 Du kan nok bruke maskin på dem men de er egentlig laget for å brukes for hånd. Det du kan gjøre er å la det stå ekstra lenge slik at voksen er skikkelig gjennomherdet. MEN for at voksingen skal ha noe for seg MÅ du bruke Autoglym Extra Gloss Protection på toppen ellers er voksen vekke etter et par vask. Autoglym er slett ikke noe dårlige produkter men de er likevel ikke helt på høyde med Meguiars produktene. Med Autoglym er det viktig å følge oppskiften til punkt å prikke for å få det beste resultatet. Gjør du det så får du garantert er suverent resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mars 29, 2008 Share Skrevet Mars 29, 2008 MAnge takk, Thunder! Skal prøve meguiars en gang, men det er så langt i til nærmeste forhandler! Får klare meg med Autoglym så lenge! Ekstra gloss skal vel bare føre fint på og av? for hand? Finner ikke noen webshopper heller, Tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2008 www.panvulk.no www.meguiars.no Om de selger til privatpersoner vet jeg ikke. Ekstraglossen skal stå på 30-60 min og så tas av. Alt gjøres for hånd ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2008 Ser nå at ALLE kan handle på www.megiuars.no De har fått en webshop der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 Digg. Noen timer i går kveld med oppholdsvær så jeg fikk sjans til å vaske og lakkforsegle bilen. Allerede i natt begynte det bergenske været igjen så det var i siste liten at jeg fikk gjort dette. Nå preller vannet av bilen og den ser ut som et speil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 Lurer meg på om det ikke var bilen din jeg så komme smygende bak mathismarkens batalsjon idag! Isåfall, pen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 Lurer meg på om det ikke var bilen din jeg så komme smygende bak mathismarkens batalsjon idag!Isåfall, pen bil! Jo. Det stemmer. Lå merke til din bil også. Den var rå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanzo/// Skrevet Mars 31, 2008 Share Skrevet Mars 31, 2008 liker felgene dine jeg... Lure på om dem passer til min også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Mars 31, 2008 Share Skrevet Mars 31, 2008 hvorfor mener du man kun skal bruke meguiars maskinen...? Synes nå det finnes mange bra maskiner. Har jobbet en del på bilpleie før i tiden, og må si at jeg foretrekker autoglym fremfor meguiars. Liker også forseglingen til autoglym svært godt! Men skal man ha et VIRKELIG godt produkt, så prøv å få tak i cartec! Finnes sikkert en bilpleie, eller nettside man får kjøpt det på. Man skal ha drevet på en stund før man ser forskjell på hobbymerker som autoglym og meg., men når man bruker cartec så skjønner man fort at det ikke er det samme. Må vel få ut fingeren å skaffe meg en flaske selv. Kommer meg bare aldri så langt... Gleder meg også til å lakkrense/polere/forsegle bil nå! BMW'en har enda ikke smakt polish etter at jeg fikk den i mitt eie. Vet du om det er mye arbeid å skifte sideskjørtene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsn Skrevet Mars 31, 2008 Share Skrevet Mars 31, 2008 Er Meguiars bedre enn f.eks det fra chemical guys som selges på scandicshine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2008 Jeg har ikke sagt at man kun skal bruke Meguiars maskin!!! Jeg har ikke sagt at man skal bruke hverken den ene eller andre maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsn Skrevet Mars 31, 2008 Share Skrevet Mars 31, 2008 Tenkte nå mer på selve produktene som polish, såpe osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå