mEhE Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 kom over denne bmw`en .. viste ikke at bmw har produsert boxermotorer også i http://veteranborsen.no/annonse.php?ann ... _picture=1 kan umulig være mange igjen av denne bilen..løp og kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.T Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 Oi, den må vere sjelden! Kan ikke si det var fullt under panseret akkurat..Her må det inn litt folk me litt historisk kompetanse..Kanskje Fredrik vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 700 er en morsom liten sak fra BMW. Modellen ble først introdusert i 1959 og ble produsert til 1965. En modell som ikke var alt for lenge på markedet. På denne tiden hadde BMW klart å produsere nesten 180 000 eksemplarer. 700 kom i 2 utgaver, en vanlig 700 og den luksuriøse 700 LS. Begge hadde en 2 sylindret motor på hhv. 30 og 40 hestekreftene. Med andre ord ingen stor kraftpakke, men duganes i forhold til Isetta som ble levert med 12 og 13 hestekrefter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 Oi, den må vere sjelden! Kan ikke si det var fullt under panseret akkurat..Her må det inn litt folk me litt historisk kompetanse..Kanskje Fredrik vet noe om dette? Var ikke fullt under panseret nei, sette inn større motor? hehe (M5) Neida, en sånn bil må man ta vare på og holde orginal, hadde jeg vært millionær hadde jeg nok trålet markedet for sånne sjeldenheter og restaurert dem, må nå være mye bedre det enn å Restaurere en slkiten E30 som det finnes på 1000 vis av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 700 er en morsom liten sak fra BMW. Modellen ble først introdusert i 1959 og ble produsert til 1965. En modell som ikke var alt for lenge på markedet. På denne tiden hadde BMW klart å produsere nesten 180 000 eksemplarer. 700 kom i 2 utgaver, en vanlig 700 og den luksuriøse 700 LS. Begge hadde en 2 sylindret motor på hhv. 30 og 40 hestekreftene. Med andre ord ingen stor kraftpakke, men duganes i forhold til Isetta som ble levert med 12 og 13 hestekrefter.. BMW 700 var basert på BMW 600 som igjen var basert på Isetta. Vi skal ikke så veldig mange årene tilbake i tiden før BMW var en heller spesiell bilprodusent uten alt for mye streetcred... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 700 er en morsom liten sak fra BMW. Modellen ble først introdusert i 1959 og ble produsert til 1965. En modell som ikke var alt for lenge på markedet. På denne tiden hadde BMW klart å produsere nesten 180 000 eksemplarer. 700 kom i 2 utgaver, en vanlig 700 og den luksuriøse 700 LS. Begge hadde en 2 sylindret motor på hhv. 30 og 40 hestekreftene. Med andre ord ingen stor kraftpakke, men duganes i forhold til Isetta som ble levert med 12 og 13 hestekrefter.. BMW 700 var basert på BMW 600 som igjen var basert på Isetta. Vi skal ikke så veldig mange årene tilbake i tiden før BMW var en heller spesiell bilprodusent uten alt for mye streetcred... men se på BMW nå!!..... eller mer interessant... se på Audi på den tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 men se på BMW nå!!..... eller mer interessant... se på Audi på den tiden.. Eller enda mer interessant... se på Mercedes-Benz på denne tiden... eller Jaguar, Aston-Martin, Alfa-Romeo, Porsche... jeg har nevnt det før, men det var faktisk først med E32 at BMW ble et egentlig premium brand... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 men se på BMW nå!!..... eller mer interessant... se på Audi på den tiden.. Eller enda mer interessant... se på Mercedes-Benz på denne tiden... eller Jaguar, Aston-Martin, Alfa-Romeo, Porsche... jeg har nevnt det før, men det var faktisk først med E32 at BMW ble et egentlig premium brand... Ja, det er litt merkelig å tenke på at BMW og ikke minst Audi bare var små tasser sammenliknet med f.eks Mercedes Benz. ingen tvil om at det var Mercedes man skulle ha om man var afrikansk diktator på slutten av 60-tallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 Ja, det er litt merkelig å tenke på at BMW og ikke minst Audi bare var små tasser sammenliknet med f.eks Mercedes Benz. ingen tvil om at det var Mercedes man skulle ha om man var afrikansk diktator på slutten av 60-tallet Slik var det da også... hvis jeg husker korrekt bygget Mercedes-Benz bl.a en W100 600 Pullman til Keiser Haile Selassie I av Etiopia. For rastafariene er Selassie faktisk Gud eller Jah. Ordet rastafari er en sammensetning av ordet ras som betyr hertug og Tafari som var fødenavnet til Selassie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muska Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 Kule biler da,selv om det ikke er så MYE motor Har en 63 700 LS i garasjen. Var på BMWCCN treff på Rudskogen i mai med den.. Utrolig nok gjorde den greit 105 km på motorveien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2007 Share Skrevet Juli 27, 2007 Volkswagen hadde forøvrig modellen Type 3... eller VW 1500/1600 i perioden 1961-71 som designmessig ikke var helt ulik BMW´en... iallefall i fronten. Jeg kan svakt huske å ha kjørt en 1600 coupe på midten av 70-tallet der jeg nesten ble forbrent på baksiden av den venstre leggen pga. at de bakre dysene til varmluften var plassert ved fotbrønnen til pasasjerene bak (altså under setet inn mot motoren bak)... som 5-6 år gammel satt jeg naturligvis bak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Ja, det er litt merkelig å tenke på at BMW og ikke minst Audi bare var små tasser sammenliknet med f.eks Mercedes Benz. ingen tvil om at det var Mercedes man skulle ha om man var afrikansk diktator på slutten av 60-tallet Slik var det da også... hvis jeg husker korrekt bygget Mercedes-Benz bl.a en W100 600 Pullman til Keiser Haile Selassie I av Etiopia. For rastafariene er Selassie faktisk Gud eller Jah. Ordet rastafari er en sammensetning av ordet ras som betyr hertug og Tafari som var fødenavnet til Selassie. google husker vettu.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 google husker vettu.. OK... det ser jeg nå, men jeg er litt imponert over at jeg husket korrekt vedr. Mercedes-Benz 600 Pullmann. Det er nesten 20 år siden jeg leste alt jeg kunne komme over om Mercedes-Benz... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå