Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror jeg nok ikke... bl.a fordi BMW kjøper bensinmotoren til Mini av PSA (Peugeot/Citroën)... turboutgaven av denne motoren ble årets motor i år... :wink:

Vi har alle våre lysglimt

:wink:

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vi har alle våre lysglimt :wink:

Hehehe... og Citroën har hatt flere ganske store lysglimt... :lol: ... BMW 501/502... eller populært "Barockengelen" var på markedet i perioden 1952-64. Citroën DS kom nesten samtidig og var på markedet frem til og med 1976. Det er ikke vanskelig å se hvor moderne og futuristisk DS´en må ha vært på midten av 50-tallet i forhold til 501/502... :wink:

BMW 501/502

BMW_501502.jpg

Citroën DS

Citroen_DS.gif

Skrevet

André Citroën sa i 1927.

En bil er ikke bare summen av masse deler. Den viser en ånd, og formgivningen uttrykker strømningene i den tidsepoke den ble bygget”.

Oversatt til ett folkelig språk : Jeg driter i hvordan bilene er skrudd sammen, bare de tar seg godt ut på avstand.

Hehe... Så off-topic som det bare går ann, men dog morosamt

:lol:

Skrevet

For det første Citroen? Er du blitt splitter pine gal? Er overbevist om at Citroen's ingenører kommer fulle på jobb og drikker jevnt utover dagen.

Det tror jeg nok ikke... bl.a fordi BMW kjøper bensinmotoren til Mini av PSA (Peugeot/Citroën)... turboutgaven av denne motoren ble årets motor i år... :wink:

Er nok heller omvendt. I offentligheten er dette ett samarbeid men er sannsynligvis BMW som har utviklet motoren som skal brukes i mange PSA modeller.

Har dere sett disse videoene?

http://youtube.com/watch?v=v4Mdt01NadY

http://youtube.com/watch?v=PgoyHLhne8M

X6 kommer sikkert til å få mer enn bra nok kjøreegenskaper for trygg kjøring på vei. Å sitte høyt gir også bedre sikt.

Skrevet

Er nok heller omvendt. I offentligheten er dette ett samarbeid men er sannsynligvis BMW som har utviklet motoren som skal brukes i mange PSA modeller.

Kan du også dokumentere denne uttalelsen/påstanden ?

Skrevet
André Citroën sa i 1927.

En bil er ikke bare summen av masse deler. Den viser en ånd, og formgivningen uttrykker strømningene i den tidsepoke den ble bygget”.

Oversatt til ett folkelig språk : Jeg driter i hvordan bilene er skrudd sammen, bare de tar seg godt ut på avstand.

Hehe... Så off-topic som det bare går ann, men dog morosamt

:lol:

Hehehe... du snakker om den geniale modellen Traction Avant... André Citroën døde i 1935... 20 år før Citroën DS kom på markedet... :wink:

Citroën Traction Avant

Traction_avant.jpg

Skrevet

Kan du også dokumentere denne uttalelsen/påstanden ?

Skeptisk jeg også, men hvis han kan dokumentere det.... Eneste jeg har lest er at PSA utvikler.. og de er vel ikke akkurat noen smågutter selv om de fleste her spyr bare de ser bilene.

Skrevet
For det første Citroen? Er du blitt splitter pine gal? Er overbevist om at Citroen's ingenører kommer fulle på jobb og drikker jevnt utover dagen.

Ok? Jeg er overbevist om at BMW går på dop hele gjengen - eneste forklaringen på at det spys ut X-modeller... :roll:

Skrevet
Ok? Jeg er overbevist om at BMW går på dop hele gjengen - eneste forklaringen på at det spys ut X-modeller... :roll:

Produsentene lager bare det folk kjøper.

501/502 er ti ganger penere enn DS! (sistnevnte ser ut som en amfibiebil av noe slag, gjerne opp-ned)

Skrevet
Produsentene lager bare det folk kjøper.

501/502 er ti ganger penere enn DS! (sistnevnte ser ut som en amfibiebil av noe slag, gjerne opp-ned)

Vel... det finnes nok av fiaskoer i bilhistorien... :lol: ... Hverken E63 eller E65 selger forøvrig helt så godt som BMW håpet på.

Hvorvidt Citroën DS er en pen bil eller ikke er opp til hver enkelt å vurdere, men at den utviklingsmessig var 20 år foran 501/502 er helt sikkert. Bare noe så banalt som plasseringen av dørhengslene på fordørene i forhold til på BMW´en forteller litt om hvor langt fremme Citroën var med DS´en... :wink:

Skrevet
Vel... det finnes nok av fiaskoer i bilhistorien... :lol: ... Hverken E63 eller E65 selger forøvrig helt så godt som BMW håpet på.

Mens E53 solgte vel dobbelt så bra som BMW forventet?

Det kan vel ikke bare være image 600.000 X5 kjøpere er på jakt etter vel?

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...