Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver du være småfrekk Fredrik, eller hva?

Jeg er vel en av de som "åpenbart har vanskelig for det" antar jeg...

Er det så vanskelig at andre har en egen (sammenfallende med X antall teskjørere - hvorav du IKKE er en av de) mening enn deg selv?

Jeg har allerede "avslørt" at Cayenne veier mer, tiltross for dette, velger du å fremheve hvor bra denne modellen er, litt ironisk er det ikke?

Joda... jeg er litt småfrekk, men vi bare snakker her inne og jeg ønsker ikke å støte noen med mine uttalelser... så hvis du oppfatter mine kommentarer slik beklager jeg naturligvis det. Du har jo vitterlig litt vanskelig for å se mitt poeng med X6... og jeg har vel like store problemer med å se ditt poeng med X6... :lol:

Jeg er som tidligere nevnt ikke spesielt imponert over Porsche Cayenne, men den er Porsche´s Cash-Cow og den betaler således prisen for hva det koster å utvikle modeller som f.eks 997 GT3. Når dette er nevnt er jeg rimelig sikker på at både Porsche Cayenne GTS og Turbo S er bedre biler enn X6, men det får stå min regning. Jeg sier som profilen "Wendtan" i Autopowerforumet: "Gillar dock Porsche minst lika mycket som BMW, så någon sann märkesentusiast är jag tydligen inte enligt expertisen" ... :wink:

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Joda... jeg er litt småfrekk, men vi bare snakker her inne og jeg ønsker ikke å støte noen med mine uttalelser... så hvis du oppfatter mine kommentarer slik beklager jeg naturligvis det. Du har jo vitterlig litt vanskelig for å se mitt poeng med X6... og jeg har vel like store problemer med å se ditt poeng med X6... :lol:

Jeg har ihvertfall ikke blitt støtt av noen kommentarer enda, det får være en liten trøst da, er ikke redd for en diskusjon i ny og ne, og velger å se på slike diskusjoner som en læring. Trenger hverken være eller bli enig. Men man får ta med seg at mens noen(jeg) ser på Løvetann som ett utyske, så får dattera mi(i.flg henne 4år og 11mnd) tårer i øynene når jeg sprayer løvetanngift :wink:

Men hva er poenget? X6 kjører sikkert fra masse, men det er fortsatt en suv - og en tilsvarende personbil ville være enda bedre.

Jeg forstår at enkelte kjører land rover, geländewagen og slike ting som faktisk fungerer i terrenget, men dette her er jo verken fugl eller fisk..

Om den er aldri så imponerende, så er den bare fullstendig meningsløs i min verden.

Det er masse idag som heller ikke jeg skjønner poenget med, men det gir mening for både mindre og større grupper av samfunnet uavhengig av mine synspunkter. Selv din glidare av en Coupe er jo feil i så måte. Spør mr.Hauge hva han synes om BMW M3, Porsche(generelt), Mercedes AMG osv osv. Han`s mening gjør ikke akkurat at jeg mister bilinteressen av den grunn.

Og hva er det, om jeg tør spørre, som gjør kjøp av en (Range)Landrover, Gelandewagen, Hummer osv mere berettiget en X6. Jeg er sikker på at over 98% av de norske kjøperne hadde klart seg med en Smart FourFour om de hadde måttet. I norge er det jo tross alt ikke lov til kjøre i terrenget(sist jeg hørte begynte bøtesatsene på hærlige 5000,-).

Så BMW tilbyr disse en bil som er langt langt sikrere, gir bedre komfort, langt bedre kjøreegenskaper, ikke fremmer rasering av naturen, trekker hestehengeren med den største letthet og som en bonus nesten må regnes som en el.bil kontra disse når det kommer til miljø. Samtidig så får du den penisforlengeren du normalt bare overgår med en Ferrari, Veyron, eller Lamborghini m.fl. Denne bilen vekker langt mere oppsikt en f.eks en M5, bare for å få sagt det. Det er langt ifra alle som kjenner igjen en M5, men jeg kan garrantere at denne bilen vil vekke enorm oppsikt, og dette tror jeg i bunn og grunn vil være verdifull reklame for BMW.

Jeg skirver ikke her for at jeg er avhengig av å "omvende" personer. Men jeg fatter interesse av at folk er uenig med meg. Og som sagt, både jeg og langt flere bør se på det som grei læring egentlig. Om noen skulle endre mening grunnet det jeg skriver så får det være en liten bonus til meg 8)

Skifter jeg mening så har jeg lært noe nytt/fått ett nytt syn på ting og tang. Ser ikke noe gærnt i det jeg ihvertfall.

Det er bedre å gråte i en Jaguar enn på en tråsykkel.

May Grethe Lerum

Skrevet
The X6 is oh-my-God good in corners - to the point that it's downright disturbing. No SAC, no SAV, and certainly no SUV should ever, ever be this good in corners. Especially when it weighs as much as two E30-series M3 (1988-91) coupes. And speaking of M3s, BMW says the V-8 X6 laps Germany's Nürburgring Nordschleife in just over 8 minutes, 30 seconds - about ten seconds slower than the E46-series M3 (2001-2007)

Lite utdrag fra en testkjøring/reportasje. Se bort ifra om du liker å sitte lavt eller høyt, for det er med andre ord svært få av oss her inne som er istand til å holde følge med denne doningen, og jeg betviler sterkt at vi har sett toppmotoriseringen enda 8)

Min bil er også tung, men montert Hartge understell framme og M5 bak gjør at bilen føles relativt leken allikevel i kombinasjon med den gode gamle traveren på opprinnelige 184hk.

Jeg har rett og slett litt trua på denne bilen, og ser fram til å få testet den engang i framtiden. Jeg forventer selvsagt ikke samme kicket som en nyere M3 ville gitt meg, men opplevelse tror jeg det blir, positiv sådan :D

Skrevet
Joda... jeg er litt småfrekk, men vi bare snakker her inne og jeg ønsker ikke å støte noen med mine uttalelser... så hvis du oppfatter mine kommentarer slik beklager jeg naturligvis det. Du har jo vitterlig litt vanskelig for å se mitt poeng med X6... og jeg har vel like store problemer med å se ditt poeng med X6...

Må si jeg blir litt trist når jeg leser det siste innlegget ditt Fredrik.

Har du en dårlig dag eller hva?

:shock:

Det må være mulig å utveksle meningers mot uten å komme med banale personlige utfall, som at "noen har vondt for det".

I motsetning til deg Fredrik, unnlater jeg å bruke personkarakteristikk, når man ikke har sammenfallende syn med undertegnede.

Det Fredrik syns jeg faktisk var lavmål til deg å være, og jeg forventer mer av deg som person og ikke minst moderator på et slikt forum!

:?

Jeg er som tidligere nevnt ikke spesielt imponert over Porsche Cayenne, men den er Porsche´s Cash-Cow og den betaler således prisen for hva det koster å utvikle modeller som f.eks 997 GT3. Når dette er nevnt er jeg rimelig sikker på at både Porsche Cayenne GTS og Turbo S er bedre biler enn X6, men det får stå min regning.

Hvor er substansen din blitt av, hvor er de sedvanlig grundige Fredrik uttalelsene?

De nitidige objektive nøkterne fakta som du er kjent og respektert for her inne?

Dette du spyr ut gang på gang i denne tråden er intet mindre enn subjektive og romantiske tanker om at Porsche må være bedre enn alt annet.

Du presenterer INGEN reele fakta, basert på egen kunnskap eller noe du kan linke til som tilsier at Porsche Cayenne er en bedre bil enn X6.

Ta av skylappene, eller bedre, prøv bilene opp imot hverandre, kanskje du finner ut noe interresant..

Og neste gang, ikke synk ned på et slikt nivå som du gjorde i forrige post, det kler deg ikke.

:roll:

Jeg ser imidlertid frem til neste diskusjon med deg, denne tråden ser jeg som et tilbakelagt tema, siden den har begynnt å skli litt ut.

:wink:

det er med andre ord svært få av oss her inne som er istand til å holde følge med denne doningen, og jeg betviler sterkt at vi har sett toppmotoriseringen enda

Det ryktes om heftigre saker enn det som hittil har kommet ja, la oss vente å se.

8)

Skrevet
Joda... jeg er litt småfrekk, men vi bare snakker her inne og jeg ønsker ikke å støte noen med mine uttalelser... så hvis du oppfatter mine kommentarer slik beklager jeg naturligvis det. Du har jo vitterlig litt vanskelig for å se mitt poeng med X6... og jeg har vel like store problemer med å se ditt poeng med X6...

Det må være mulig å utveksle meningers mot uten å komme med banale personlige utfall, som at "noen har vondt for det".

I motsetning til deg Fredrik, unnlater jeg å bruke personkarakteristikk, når man ikke har sammenfallende syn med undertegnede.

Det Fredrik syns jeg faktisk var lavmål til deg å være, og jeg forventer mer av deg som person og ikke minst moderator på et slikt forum!

Jeg er som tidligere nevnt ikke spesielt imponert over Porsche Cayenne, men den er Porsche´s Cash-Cow og den betaler således prisen for hva det koster å utvikle modeller som f.eks 997 GT3. Når dette er nevnt er jeg rimelig sikker på at både Porsche Cayenne GTS og Turbo S er bedre biler enn X6, men det får stå min regning.

Hvor er substansen din blitt av, hvor er de sedvanlig grundige Fredrik uttalelsene?

De nitidige objektive nøkterne fakta som du er kjent og respektert for her inne?

Dette du spyr ut gang på gang i denne tråden er intet mindre enn subjektive og romantiske tanker om at Porsche må være bedre enn alt annet.

Du presenterer INGEN reele fakta, basert på egen kunnskap eller noe du kan linke til som tilsier at Porsche Cayenne er en bedre bil enn X6.

Ta av skylappene, eller bedre, prøv bilene opp imot hverandre, kanskje du finner ut noe interresant..

Og neste gang, ikke synk ned på et slikt nivå som du gjorde i forrige post, det kler deg ikke.

Jeg ser imidlertid frem til neste diskusjon med deg, denne tråden ser jeg som et tilbakelagt tema, siden den har begynnt å skli litt ut.

det er med andre ord svært få av oss her inne som er istand til å holde følge med denne doningen, og jeg betviler sterkt at vi har sett toppmotoriseringen enda

Det ryktes om heftigre saker enn det som hittil har kommet ja, la oss vente å se.

8)

Skrevet

Hmmm... vi kan alle ha en dårlig dag og jeg beklager selvfølgelig at du oppfatter mine innlegg i denne diskusjonen på den måten som du gjør. God kommunikasjon er vanskelig og i denne sammenhengen må vi ha "snakket" totalt forbi hverandre. I de fleste andre sammenhenger her inne har vi jo ellers hatt en rimelig god forståelse av hverandres synspunkter... dog ikke alltid like enige... så vi har bevist overfor hverandre og alle andre at vi kan kommunisere når alt ellers faller på plass i diskusjonene.

Jeg lurer litt på om du overtolker min mening med utlegningen "noen har vondt for det". Jeg mener selvfølgelig ikke at du eller andre er dumme eller at jeg er smartere enn deg eller noen andre. Mitt poeng var kun å understreke at jeg helt klart har vondt for å se poenget med selve SUV konseptet (forøvrig i likhet med bl.a Hagenisse og Ove Kvam)... så det må jo være noen som har vondt for å se det jeg/vi ser. På den annen side er det jo helt klart noe jeg/vi heller ikke ser... så vi har jo vondt for det vi også. Det var en dårlig formulert utlegning og ikke minst en utydelig utlegning... og det beklager jeg. Jeg håper vi er mer på bølgelengde nå og at vi begge sammen kan fortsette å delta i interessante diskusjoner.

Skrevet

Men emnet er ikke lagt død, mohahahahaaaa :lol:

Begynner å bli noen tester av saken nå, og det var litt av en skue så se dette beistet i lyskrysset framfor meg i helgen. Helt vannvittig hvor denne bilen trekker til seg oppmerksomhet.

I tillegg har nyskapningen vært som fyrstikker i tørt gress blant SUV-haterne, som før de visste bedre, stemplet bilen som en miljøversting.

Mrk: som før de viste bedre :wink:

I god BMW-ånd er motoren imponerende forsiktig med å forsyne seg fra drivstofftanken. 286-hesteren som vi kjørte, bruker ikke mer enn 0,83 liter på mila ved blandet kjøring. Vi snakker tross alt om en bil som veier minst 2185 kilo, eller nesten dobbelt så mye som en vanlig mellomklassebil.

Rimelig lavt forbruk fører også til at bilen får et CO2-utslipp på 220 gram pr. kilometer. Dette er 21 gram mer enn en helt akseptert Volkswagen Tiguan med to liters dieselmotor, 140 hester og automatgir.

I god BMW-ånd :D

Du får heller følelsen av å sitte bak rattet i en vaskeekte sportsbil. BMW X6 går utenpå de fleste når det gjelder kjøreglede, også Porsche Cayenne.

Spørs hva han legger i sportsbil da :roll: Men at den er særdeles kjørbar tror jeg virkelig den er ja :)

Den jeg så i helgen var dullet opp til bryllup tror jeg. Med flagg og det hele. Mektig bil, og jeg ser fortsatt fram til å få testet saken en gang i framtiden :D

Hele saken:

http://forbruker.no/bil/article2473760.ece

Skrevet
Mitt poeng var kun å understreke at jeg helt klart har vondt for å se poenget med selve SUV konseptet

Da tolker jeg det slik at du forventer at alle konsepter skal ha en slags rettferdiggjøring eller fornuft i bunn?

Ja, det er selvfølgelig et tullete konsept i den forstand at vi her har en svær bil med stor motor, men som samtidig kun kan frakte fire mennesker. Hvis fornuftsavdelingen hadde tatt alle avgjørelser så hadde bilen sikkert vært ganske lik Toyota HiAce, men det er den jo heldigvis (subjektivt) ikke. Personlig klarer jeg ikke å betrakte SUV coupeer som nevneverdig mer meningsløst enn alle andre coupeer, små roadstere, cabrioleter etc. Skal man ha noe må man i de fleste tilfeller også ofre noe. Alt handler om kompromisser. Heldigvis finnes det såpass mye å velge mellom at de fleste klarer å finne en bil som passer deres behov. BMW på sin side lager selvfølgelig ikke X6 for moro skyld, selv om de selvfølgelig ikke har noen garantier for den kommer til å selge i bøtter og spann. Men sannsynligvis har de kartlagt at bilen har et marked og da ser jeg ikke helt vitsen med å trekke på skuldrene og riste på hodet.

Gleder meg forresten til X6 Cab.

Skrevet

Da tolker jeg det slik at du forventer at alle konsepter skal ha en slags rettferdiggjøring eller fornuft i bunn?

Ja, det er selvfølgelig et tullete konsept i den forstand at vi her har en svær bil med stor motor, men som samtidig kun kan frakte fire mennesker. Hvis fornuftsavdelingen hadde tatt alle avgjørelser så hadde bilen sikkert vært ganske lik Toyota HiAce, men det er den jo heldigvis (subjektivt) ikke. Personlig klarer jeg ikke å betrakte SUV coupeer som nevneverdig mer meningsløst enn alle andre coupeer, små roadstere, cabrioleter etc. Skal man ha noe må man i de fleste tilfeller også ofre noe. Alt handler om kompromisser. Heldigvis finnes det såpass mye å velge mellom at de fleste klarer å finne en bil som passer deres behov. BMW på sin side lager selvfølgelig ikke X6 for moro skyld, selv om de selvfølgelig ikke har noen garantier for den kommer til å selge i bøtter og spann. Men sannsynligvis har de kartlagt at bilen har et marked og da ser jeg ikke helt vitsen med å trekke på skuldrene og riste på hodet.

Gleder meg forresten til X6 Cab.

Nei... jeg mener ikke at alle nye bilkonsepter skal være like fornuftige i betydningen av rasjonelle i forhold til økonomi, teknisk gjennomførte konstruksjoner, god chassiskontroll etc. Mitt poeng er at et nytt bilkonsept bør ha fokus i forhold til hva bilprodusenten definerer seg som... bevisst eller ubevisst. Porsche har fått mye pepper for at de med Cayenne ikke har fokus i forhold til at de definerer seg som en sportsbilprodusent... og jeg tror Porsches ledelse er den første til å innrømme dette. Fristelsen til å tjene virkelig store penger ble imidlertid for stor og resultatet ser vi nå... Porsche er tre ganger mer verdt enn VAG. Porsche produserer knapt 100000 biler i året (mot VAG´s over 6000000 biler pr. år (2006))... og Cayenne står for nesten 40% av Porsche´s samlede produksjon. Porsche´s markedsverdi har økt med nesten 62% det siste året (mye pga. kjøpet av VAG - som mer eller mindre er finansiert gjennom salget av Cayenne)... mot BMW´s marginale vekst i markedsverdi på knapt 9% i den samme perioden. Ergo forstår man bedre hvorfor BMW jakter på markedsandeler via nisjeprodukter som f.eks X6. Dette betyr imidlertid ikke at X6 uten videre er et godt konsept i relasjon til hva BMW burde konsentrere seg om (husk at BMW omtaler seg selv som skaperen av "The Ultimate Driving Machine"), men på den annen side trenger BMW i likhet med Porsche en skikkelig Cash-Cow som kan finansiere utviklingen av f.eks en ny M1.

Skrevet
Nei... jeg mener ikke at alle nye bilkonsepter skal være like fornuftige i betydningen av rasjonelle i forhold til økonomi, teknisk gjennomførte konstruksjoner, god chassiskontroll etc. Mitt poeng er at et nytt bilkonsept bør ha fokus i forhold til hva bilprodusenten definerer seg som... bevisst eller ubevisst. Porsche har fått mye pepper for at de med Cayenne ikke har fokus i forhold til at de definerer seg som en sportsbilprodusent... og jeg tror Porsches ledelse er den første til å innrømme dette. Fristelsen til å tjene virkelig store penger ble imidlertid for stor og resultatet ser vi nå... Porsche er tre ganger mer verdt enn VAG. Porsche produserer knapt 100000 biler i året (mot VAG´s over 6000000 biler pr. år (2006))... og Cayenne står for nesten 40% av Porsche´s samlede produksjon. Porsche´s markedsverdi har økt med nesten 62% det siste året (mye pga. kjøpet av VAG - som mer eller mindre er finansiert gjennom salget av Cayenne)... mot BMW´s marginale vekst i markedsverdi på knapt 9% i den samme perioden. Ergo forstår man bedre hvorfor BMW jakter på markedsandeler via nisjeprodukter som f.eks X6. Dette betyr imidlertid ikke at X6 uten videre er et godt konsept i relasjon til hva BMW burde konsentrere seg om (husk at BMW omtaler seg selv som skaperen av "The Ultimate Driving Machine"), men på den annen side trenger BMW i likhet med Porsche en skikkelig Cash-Cow som kan finansiere utviklingen av f.eks en ny M1.

Du har selvfølgelig rett i det meste du sier (spesielt ang Porsche) men jeg har problemer med å se for meg X6 som en melkeku. Som du sier er dette et nisjeprodukt som antageligvis vil stå for en svært liten prosentandel av BMWs samlede produksjon. Da ville jeg heller rettet kritikken mot X5/X3 som i praksis er minibusser med over gjennomsnittlig gode kjøreegenskaper. Hva BMW egentlig har lagt i "the ultimate driving machine" er jeg ikke helt sikker på men det er jo uansett åpenbart at det finnes en haug av produsenter som lager enda mer kompromissløse kjøremaskiner enn BMW. Nå virker det da også som om dette slagordet er faset ut til fordel for "freude am fahren"/"ren kjøreglede". Personlig synes jeg dette rimer mer med det jeg føler BMW forsøker å oppnå; altså 'det sportslige alternativet' eller det beste kompromisset mellom det praktiske og det velkjørende. Og kun gjennom å selge masse 320 og 520 har de råd til å lage M3 og M5. Mercedes har jo på mange måter akkurat den samme konsument-produktlinjen med noen helt absurd kraftige toppmodeller som hever imaget. BMW har imidlertid så langt holdt seg for gode til å lage noe som helst i nærheten av nyttekjøretøy og det gjør nok også at BMW har litt overtaket når det gjelder sportslig image - selv om forskjellene mellom f.eks 3-serie/C-klasse og 5-serie/E-klasse etter min mening er relativt marginale.

Skrevet

Du har selvfølgelig rett i det meste du sier (spesielt ang Porsche) men jeg har problemer med å se for meg X6 som en melkeku. Som du sier er dette et nisjeprodukt som antageligvis vil stå for en svært liten prosentandel av BMWs samlede produksjon. Da ville jeg heller rettet kritikken mot X5/X3 som i praksis er minibusser med over gjennomsnittlig gode kjøreegenskaper. Hva BMW egentlig har lagt i "the ultimate driving machine" er jeg ikke helt sikker på men det er jo uansett åpenbart at det finnes en haug av produsenter som lager enda mer kompromissløse kjøremaskiner enn BMW. Nå virker det da også som om dette slagordet er faset ut til fordel for "freude am fahren"/"ren kjøreglede". Personlig synes jeg dette rimer mer med det jeg føler BMW forsøker å oppnå; altså 'det sportslige alternativet' eller det beste kompromisset mellom det praktiske og det velkjørende. Og kun gjennom å selge masse 320 og 520 har de råd til å lage M3 og M5. Mercedes har jo på mange måter akkurat den samme konsument-produktlinjen med noen helt absurd kraftige toppmodeller som hever imaget. BMW har imidlertid så langt holdt seg for gode til å lage noe som helst i nærheten av nyttekjøretøy og det gjør nok også at BMW har litt overtaket når det gjelder sportslig image - selv om forskjellene mellom f.eks 3-serie/C-klasse og 5-serie/E-klasse etter min mening er relativt marginale.

Det er kanskje litt upresist å kalle selve modellen X6 for en melkeku, men konseptet den tilhører sammen med X3 og X5 er uten tvil en melkeku av dimensjoner... forøvrig i likhet med Porsche Cayenne. Poenget her er naturligvis at X6 er en variasjon over det samme temaet som X3 og X5 tilhører... bare mer snevert eller nisjepreget om du vil. Det koster ikke BMW mange ekstra kronene å produsere en X6 i forhold til en X3 (eller en alminnelig 3-serie for den saks skyld), men som alle vet koster X6 en god del mer enn X3. Ergo har BMW en fortjenestemargin på X6 som ligger vesentlig høyere enn for mange av de andre modellene (dekningsbidraget pr. enhet er høyere). Vi kan med andre ord konstatere at nisjemodeller har kommet for å bli... iallefall så lenge det handler om premium bilprodusenter. Vi ser det samme over hele linjen og spesielt Mercedes-Benz spytter ut den ene nisjemodellen etter den andre. Rent økonomisk er nisjemodeller som f.eks X6 absolut veien å gå for BMW, men i relasjon til kjøreglede og ikke minst fokus på kjøreglede er ikke X6 imponerende. Jeg kjøper ikke argumentet om at BMW har gjort noe stort ved å "temme" 2,2 tonn stål. Det er mye mulig at X6 kjører bra til å veie 2,2 tonn, men den kjører ikke som en E90 330i eller en E60 530i... og det er det som er målestokken for min del med mindre vi ikke øker innsatsen og snakker om M3 eller M5.

Skrevet

BMW Progressive Activity Sedan (PAS) er imidlertid et annet nytt konsept fra BMW... som etter min mening virkelig er både fornuftig og rimelig innovativt. Modellen skal bygges på et chassis som er utviklet til neste generasjon 5-serie (F10) og hvis alt går etter planen vil den i 2009 bli presentert på bilmessen i Frankfurt. En nyhet med modellen er at bakluken; tiltross for et sedanlignende design, åpner helt opp i likhet med en stasjonsvogn (altså inklusive bakvinduet). Denne løsningen finnes imidlertid allerede i dag i den nye utgaven av Skoda Superb.

BMW PAS

9080624.013.Mini5L.jpg

BMW PAS

9080624.013.Mini4L.jpg

Skoda Superb

1.jpg

Skrevet

Synes den "coupe" utgaven så snerten ut også jeg. Skyldes ikke at jeg er 100% pro BMW, men de nye designene faller av en eller annen grunn veldig i smak hos meg.

Var forøvrig ute å prøvekjørte en splitt ny 630i Cab denne uken. Langt mere i tråd med hva du forventer av en bil ihvertfall Fredrik.

Er ingen skribent, så blir vanskelig å forklare opplevelsen, men kan vel enkelt og greit beskrives med oppbrukt ord som rått, rett og slett.

Tror det må være den mest kompakte cab`en jeg har rattet noen gang. Hadde det ikke vært for at håret blafret under åpen himmel ville jeg nok som en evt blind passasjer bannet på at dette hadde vært en stiv coupe. Kjempe gassrespons, og hærlig F1-giring. OG!!!! Jeg er helt enig(tidligere diskusjoner), disse bilene skal ha bensinmotor, uten tvil!!!

Er også noe overasket over hva denne motoren klarte av prestanda på en så tung bil egentlig. Tror faktisk at dette hadde blitt valget mitt med tanke på motor i denne bilen faktisk, uansett tilgang på penger. Det holdt i massevis. Anbefalles på det sterkeste.

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg må bare si at jeg blir mer og mer frelst av denne bilen. Har i det siste holdt på med en kunde som skulle ha en. Har derfor lånt en x6 en del og det var ikke galt å parkere den i garasjen hjemme...

Selve konseptet er jeg ikke helt sikker på, da det ikke er en så stor familibil som en del av "konkurrentene". Men samtidig er det mange som ikke trenger så mye plass og dette kan være en perfekt bil.

Var ute med kunden i går for å se på fargen spacegrey mot tasman grønn. Vi sammenlignet en space x5 mot tasma x6 og fargen på x6 var sinnsyk kul. Samtidig så x5 ut som en gammel kassevogn bakfra i forhold når de sto side om side. Og jeg mener x5 er den peneste suven som er på markedet per dags dato.

Kunden kjører en x5 4,4 med kompressor(mellom 410 og 420hk) og han hadde ikke problem med å gå "ned" til x6. Bilen blir levert med 20 tomms vinter og så skal jeg hjelpe han å finne noen fine 22 til sommer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...