Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags erfaringer har folkens med sommerdekkene som finnes på markedet for tiden? Det er så sykt mye å velge i, og lite fornuftig å få ut av de som selger de.. CIS på Forus klarte å fortelle fattern at Roadstone var det beste dekket de hadde.. foran Continental og Michelin og alt dette her. Det er det verste drittdekket jeg noen gang har prøvd. E46en de har er plutselig blitt veldig nervøs (skummel) i 100, i motsetning til hva en BMW skal være..

Har hørt veldig mye bra om Nankang NS2.. er det noen som har dårlige erfaringer med de?

Hva med de nye Falken-dekkene, FK452? Jeg har FK451 i dag, men de nye skal være en god del endret.

Skrevet

har kjørt en stund med Nankang NS2 nå, synes de er helt greie, ser det er en del som sier de støyer, ja hvis du hører etter så gjør de det, men jeg synes ikke det er noe sjenerende støy, mange som sier de slipper på vått føre også, mulig det men det har jeg heller ikke merket noe til.

Så alt i alt er jeg egentlig fornøyd, betalte jo bare 4000,- for 2 235/40 18 og 2 265/35 18.

Skrevet

Har også handlet hos CSI på Forus, og må si at prisene i det minste er veldig greie. Minuset der er jo at de "merkelig" nok aldri har Continental og Michelin og slikt.

Forrige dekkene mine var Roadstone N3000, og kan ikke si at de var så ille. Ble litt fort slitt, men veigrepet var hvertfall ganske bra. De nye dekkene mine, Antyre 188 er bare noe dritt. Bruker samme dimensjon som de forrige, men føler man ligger litt å "seiler" med dem. Sikkert mye mykere dekkant på dem. Veigrepet er dårligere på tørt føre, og vannplaning har vært et problem helt siden de var nye. Absolutt ikke å anbefale...

Toyo Proxes T1R er det mange her inne som liker, men blir visst fort slitt. Samme gjelder Continental Sport Contact, Michelin Pilot Sport og Pirelli Zero Nero. Prisen er høyere enn de fleste andre dekk, men de veigrepet skal visst være veldig bra.

Har også hørt at Vredestein Sportrac skal være bra. Har dette vel å merke fra bare en "kilde", men han kjører en del og bruker normalt sett Michelin og Continental...

Skrevet

Jeg har FK-452 på E34en nå men siden jeg ikke har prøvd noe annet på den bilen er det vanskelig å si hvor bra de egentlig er. Har egentlig inntrykk av at de er helt ok i forhold til pris. På Compacten har jeg Dunlop Sport Maxx og de er jeg kjempe fornøyd med, gode på både vått og tørt.

Skrevet

Var veldig fornøyd med fulda carat extremo den lille stunden jeg kjørte med de. Kjører nå med continental som er helt grei. Egentlig ikke til å anbefale synes jeg.

Skrevet

Dragonlove : Nankang har jeg også god erfaring med. Synes de er overaskende bra både på tørt og vått føre. Synes heller ikke de støyer mer enn andre dyrere dekk.

Snakket med flere på BMWCCN sitt treff på Lånke som kjørte på Nankang, og de var også positivt overasket.

Skrevet

Jeg har Goodyear Eagle F1 GDS-3 (tror det er GDS det står etter F1.) på M3`n, og det fungerer veldig fint både på våt og tørr vei. Anbefales på det sterkeste.

Skrevet

Toyo T1-S er vel forløperen til T1-R, og er vel enda mykere. T1R er forøvrig et topp gatedekk, meget bra på vått. Men slites fort og smelter bort på bane. Billig hos sharif.

Kjører på Pirelli nero zero rosso bossa lala bang bang nå, og de virker også veldig gode, men har jo en helt tragisk pris.

Dimensjon, pris og bruksområde er jo viktige ting her..

Skrevet

Få tak i Michelin Pilot Sport PS2, det er støysvake dekk som er slitesterke.

I motsetning til billigdekka som sto på fra før har jeg merka utrolig forskjell på dekkstøy og hvor mye bedre bilen ligger i krappe svinger.

Prøvde for noen uker siden å sladde på våt vei, noe som ikke var noe problem før. Har aldri noensinne fått bilen til å miste grepet med Michelindekka, må nok vente til snøen kommer før den gjør det.

Disse dekkene kom også best ut i test hos forbruker ombudet eller portalen. Veil. pris var for et halvt år siden 1436,- per dekk, men jeg måtte ut med drøyt 1700 per dekk i 225/45-17, og broderen med 1950 per dekk i 225/45-18. Vi kjører begge E36 318is.

Og Nankang er det verste jeg noen gang har hatt på en bil, de sleit jeg ut på 4 mnd. UTEN å burne og herje... :?

Skrevet

Min erfaring med nankang, er at de blir fort slitt. Det skyldes nok mye at bilen skrever, har spunnet veldig lite med dem, og dem har 0mm mønster innerst nå etter 6 måneder.

Noen dekk med god slitestyrke og gjerne litt mye mønster ute ved kanten å anbefale?

Skal ha in dimmensjonene 205/45 R16 og 215/40 R16.

Skrevet

Skal du ha et bra dekk som duger til alt så kommer du ikke utenom Dunlop sport maxx. Koster litt mer, men er i mine øyne verdt hver en krone. Nankang, roadstone etc kommer aldri på mine biler..

Skrevet

Jeg kjøpte maxxis dekker nå i sommer, de er jeg kjempe fornøyde med :D . Kjøpte de av a-dekk, veldig bra på både tørt og vått føre, det er veldig dypt mønster på de også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...