Gå til innhold

520 - Hvorfor disser folk denne helt ok,over standard bilen?

PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

jeg holder meg med 3serien nå for tia men en gang så jeg på finn,no en e34 520 med 12 ventiler 130 hk .

har en kompiss med samme års modell ( 89 ) bare 24 ventilers 150 hk.

da min 12er var ny overhalt med spiss kammer gikk den UFATTELIG ubeskrivelig bra for en 1400kg bil. det var dønn bunn drag, hang bra på veien men slapp på tørtt føre med 2gir. ( hvist man ville det)

men 24ventileren med mer hester og ikke overhalt topp, gikk ræv, slipper ikke på 1 gir engang. ingen drag i det hele tatt.

vi to gikk en tur og prøvde en 525 e34 24 vent.

nei . ikke F gikk ræv iforhold til min 12er.

det eg sier er at skal dere ha dette " bunndraget" og det gøye med bilen, må dere vedlikeholde den. prøv og få motoren overhalt og samtidig som de har den åpen sett inn spiss kammer :) tror det skal virke ganske bra :)

men til slutt var 520en for stor inni for brei ute og ikke nok sports preg for meg. men det e værdens råeste cruise bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest litt i forhold til diverse meninger og synsinger rundt E39 og dens egenskaper og kvaliteter.

Må innrømme at jeg har hatt en del biler opp gjennom tidene som både har vært bra og mindre bra.

Vår første BMW ever kom oss i hus nå i 2007 - og det er en E39 med 170 kjekke "kamerater".

Den beste motoren (les beste motoren)jeg/vi har hatt er vel Audi's 2,5 tdi med 180 spreke diesel hester og et utrolig herlig dreiemoment ,samt Volvo's V70 T.

Begge deler kjekke biler med kjekke finesser.

Men så til saken : Den BEST BILEN vi har hatt er faktisk denne E39'en. Kan opplyse at jeg er 46 år og at dette etterhvert har gitt meg en del andre hensyn å ta. Men er likevel leken og glad i ting som kan gi små kick.

Trodde ikke det fantes så mye kjøreglede i en BMW. Det gjør det ! Har en slik bil som dere snakker om her , og må si at jeg ikke helt skjønner diskusjonen eller hvorfor dere diskuterer det.

Det må vel være et tema som strengt tatt ikke trenger diskusjon.

I disse andre bilene var det masse ting som var normalt med tanken på lyder og diverse. svarte alltid at "det er bare slik det er på disse".

Trenger ikke det nå lenger. Stille og Rolig. Kun suset fra en etter min mening kultivert motor som gjør det den får beskjed om nå du gir beskjeden.Og det uten å rape eller brekke seg før den gjør det.

Kjøremessig enten det er langt eller kort er det ingen , med mindre de koster langt over min lommebok som kan nærme seg. Rett og slett en nytelse. Nesten så det krangles om hvem som stikker for å handle.

Nå har eldste mann bestemt seg for å skaffe seg en litt eldre, men tilsvarende bil. Har sett på to. 1997 modeller - OG forskjellen er egentlig ikke merkbar mellom 150 og 170 hk. Konklusjonen er at dette kjøretøyet enten det er en 2002 modelle eller en 1997 modell faktisk er så lik at en bør vurdere om en skal bruke de ekstra 120000.-

PERFEKT familiebil , med perfekte kjøreegenskaper-med en nesten perfekt motor-til perfekte priser.

Så ikke mobb kjerra mi. den er super til tross for at den ikke har 400 hk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder meg med 3serien nå for tia men en gang så jeg på finn,no en e34 520 med 12 ventiler 130 hk .

har en kompiss med samme års modell ( 89 ) bare 24 ventilers 150 hk.

da min 12er var ny overhalt med spiss kammer gikk den UFATTELIG ubeskrivelig bra for en 1400kg bil. det var dønn bunn drag, hang bra på veien men slapp på tørtt føre med 2gir. ( hvist man ville det)

men 24ventileren med mer hester og ikke overhalt topp, gikk ræv, slipper ikke på 1 gir engang. ingen drag i det hele tatt.

vi to gikk en tur og prøvde en 525 e34 24 vent.

nei . ikke F gikk ræv iforhold til min 12er.

det eg sier er at skal dere ha dette " bunndraget" og det gøye med bilen, må dere vedlikeholde den. prøv og få motoren overhalt og samtidig som de har den åpen sett inn spiss kammer :) tror det skal virke ganske bra :)

men til slutt var 520en for stor inni for brei ute og ikke nok sports preg for meg. men det e værdens råeste cruise bil :)

Det er snakk om tre forskjellige motorer... M20B20... som først kom på markedet i 1981 og M50B20... som så dagens lys i 1989. Den første har et motorvolum på 1990 cm3 og yter 129 HK ved 6000 rpm og 174 Nm ved 4000 rpm... og den andre har et motorvolum på 1991 cm3 og yter 150 HK ved 5900 rpm og 190 Nm ved 4700 rpm (uten Vanos). I tilleg er det snakk om M50B25 motoren som yter 192 HK ved 5900 rpm og 245 Nm ved 4700 rpm. Jeg vil mene lineup´en er relativt klar i dette tilfellet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL FREDRIK.

Kan ikke si annet enn at jeg beundrer ditt engasjement her inne. :)

Må nå tilføre at senatoren føltes jo overlegen med tanke på at den var ca 6 år eldre enn bimmeren jeg har nå, og samtidig opplevdes omtrent likt med 1000 kg på slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rett strekke, dvs flyplass var kanskje senatoren bedre på bunndrag, men prøvde du noen gang å bruke rattet og svinge, altså styre imens du kjører ?? ;)

Etter min mening så er BMW overlegen i veigrep og kurvekjøring, takket være 50/50 vektfordeling.

Forresten, finnes det noen andre bilmodeller som kan matche BMW's vektfordeling? (tenker da på mann-i-gatabiler og ikke racing :)

Forresten bra tråd!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du trenger motordrevet plenklipper. Må jo holde gresset på stell :)

Det du ikke trenger er manuell, eller analog plenklipper dom du dytter foran deg. Det kommer til å slite deg ut! :)

HAHA! Men seriøst gutta, automat er for wimp's :) Greit hvis man skal toge av gårde, men kjøp en MB da.. Automat er noe av det mest usportselige man kan ha i en bil. Og hvis du sliter deg ut av giring i en 520 bør du a) sjekke motoren og b)skaffe deg ett medlemskap på sats.

OT: Jeg har gressklipper med motor, men den er faen ikke digital ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520 selv, og ja. DISSER den uten skam!

Jo, men det serru er helt ok. Det er værre med de som IKKE har en 520 :)

Trekk linja litt langt.. Det er greit at du kjefter på unga (eller dama hvis du tør), men ikke F@€n om noen andre har noe med å gjøre det.. ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520 selv, og ja. DISSER den uten skam!

Jo, men det serru er helt ok. Det er værre med de som IKKE har en 520 :)

Trekk linja litt langt.. Det er greit at du kjefter på unga (eller dama hvis du tør), men ikke F@€n om noen andre har noe med å gjøre det.. ikke sant?

Også en måte og si det på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rett strekke, dvs flyplass var kanskje senatoren bedre på bunndrag, men prøvde du noen gang å bruke rattet og svinge, altså styre imens du kjører ?? ;)

Etter min mening så er BMW overlegen i veigrep og kurvekjøring, takket være 50/50 vektfordeling.

Forresten, finnes det noen andre bilmodeller som kan matche BMW's vektfordeling? (tenker da på mann-i-gatabiler og ikke racing :)

Forresten bra tråd!!! ;)

Den ble testet godt den senatoren, og kan ikke si den var ubrukelig.

Kjøpte den gang felger og dekk for nesten 20 lapper, så skodd var den. Var 17" av no slag.

Gikk fra den og over til M5, så sitte her og si at senatoren ble savnet er jo bare piss. :lol:

Hatt en MR2 av gamle typen. (88mod)

Ja.. Den skal du slite ræva av deg for og henge på i et svingete landskap!

Den hadde kjørt ræva av M5'n om den hadde hatt lik HK pr kg fordeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten bra tråd!!! ;)

Det er langtifra bare 50/50 vektfordeling som gir veigrep, men ja, det hjelper. Hjuloppheng, tyngdepunkt, vekt og styremekanisme er vel faktisk enda viktigere, Og ja, det er faktisk flere biler enn man skulle tro som har bra vektfordeling. Blant annet MB har i flere modeller tilnermet 50/50. Men de markedsfører det ikke slik som BMW.

Enig at dette er en bra tråd

jolly: om du ikke skjønner diskusjonen, så bør du kanskje lese overskriften en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrik skrev:

Det er snakk om tre forskjellige motorer... M20B20... som først kom på markedet i 1981 og M50B20... som så dagens lys i 1989. Den første har et motorvolum på 1990 cm3 og yter 129 HK ved 6000 rpm og 174 Nm ved 4000 rpm... og den andre har et motorvolum på 1991 cm3 og yter 150 HK ved 5900 rpm og 190 Nm ved 4700 rpm (uten Vanos). I tilleg er det snakk om M50B25 motoren som yter 192 HK ved 5900 rpm og 245 Nm ved 4700 rpm. Jeg vil mene lineup´en er relativt klar i dette tilfellet... :wink:

jeg fikk ikke helt poenget ditt :)

mitt var at 129 hesteren knuste alt opp til 24 v 525 maskin fra 91. 129eren var en 89 :) vet at det er forsjellig motor typer men man må fortsatt vedlikeholde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de som skryter av disse 2,0l'ene ikke har kjørt andre motorer fra bmw?

Eller for å formulere det litt annerledes:

Jeg vil tro det er naturlig når en har kjørt større motor av bmw, at 2,0l'en blir slapp automatisk. For det er stor forskjell på motorene!

Effektmessig altså.

Bensinforbruket er jo omtrent det samme!

Og jeg er en av de som var rett og slett misfornøyd med min m50b20!

Gikk altfor dårlig og hvertfal i forhold til bensinforbruk!

Og jeg ble enda mer misfornøyd med m50b20'en da jeg kjøpte min m52b28...

Men for å si en verdig konkurrent med like mange hester som går bedre, og sikkert mindre bensinforbruk er jo Audi sin 1,8turbo motor!

(Hvis ikke den er nevnt tidligere i tråden) Gadd ikke lese så veldig detaljert gjennom hele tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Men seriøst gutta, automat er for wimp's :) Greit hvis man skal toge av gårde, men kjøp en MB da.. Automat er noe av det mest usportselige man kan ha i en bil. Og hvis du sliter deg ut av giring i en 520 bør du a) sjekke motoren og b)skaffe deg ett medlemskap på sats.

Du sitter her og klager over at noen disser 520 (som de da altså ikke er begeistret for), så bedriver du akkurat de samme virksomhetene selv overfor ting du ikke liker.

Fatter ikke at dere ikke: a) er happy med bilen dere har, og gir blanke i om noen disser den, eller B) bytter dere den ut i noe dere er happy med.

Verre er det ikke. Er man fornøyd driter man i om noen andre sier noe annet. Kebabtralle og rånekjerre får man jo høre daglig når man kjører BMW, så noe må man tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter her og klager over at noen disser 520 (som de da altså ikke er begeistret for), så bedriver du akkurat de samme virksomhetene selv overfor ting du ikke liker.

Fatter ikke at dere ikke: a) er happy med bilen dere har, og gir blanke i om noen disser den, eller B) bytter dere den ut i noe dere er happy med.

Verre er det ikke. Er man fornøyd driter man i om noen andre sier noe annet. Kebabtralle og rånekjerre får man jo høre daglig når man kjører BMW, så noe må man tåle.

Gunnar, det er som så forbanna er den direkte dissinga. 520 er ikke en dårlig bil..

Blir litt som han som kjører M6 og påstår at M5 bare er dritt... 520 er ikke en drittbil.

---

Fotnote: Jeg skjønner at de som kjører 520 med automat ikke liker denne, men prøv manuell før dere uttaler dere. Er mange biler som føles daue med automat, men er noe helt annet med manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...