Storkaren Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Først kom det et idiotisk forslag om at du skal være 21, eller var det til og med 23 før du skal få lappen... og no dette:http://www.ba.no/nyheter/article2922467.ece . Det er visst bare ungdommer som smeller bilene sine. Ka med de gamle 80 åringene som så vidt ser forskjell på rødt og grønt lys? Lurer på kem som faktisk betaler noen for å finne på noen så dumme forslag... Hadde veiene i norge blitt oppgradert så garanterer jeg at ulykkene hadde blitt redusert med med 30-40%, men det koster jo penger, så da er jo ikke det et godt forslag. Her står busser og vipper på kanten av stup og tuneller raser sammen, men det er vel fordi ungdommer har lappen det... Nei vettuka no er jeg drit lei av dette landet! Skal politikere hindre 18-20åringer å gå ut på byn om lørdagskvelden bare fordi at det er somregel de som lager bråk? Skal politikerene hindre 80 år gamle damer og gå ut om vinteren bare fordi de kan falle og brekke låret? Får jeg meg den rette jobben er jeg Long gone! Her passer denne sangen inn: Salhus Vinskvetten - Bestefar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Egentlig så bryr jeg meg ikke så sterkt om dette da jeg har sertfikat og er 30 år, men om de setter grensen til 21 år eller 23 tror jeg ikke har så mye for seg, alle ferske sjåfører trør litt på i begynnelsen alikevel. Kan være enig i at gammle folk er skumle i trafikken ja, får ikke håpe jeg blir sånn når jeg blir gammel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Det med helgkjøring er faktisk innført i canada da! men ja, en 23 åring med fersk lapp er vel ikke noe bedre enn en 18 åring med fersk lapp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 En annen ting med gamle er at de framprovoserer forbikjøringer fra yngre førere, gjerne på uegna steder. Jeg er da en av de, kunne ikke irritert meg mer grønn over gamle folk som kjører i 40 i 60 sona. Er nok en fin blanding av unge og gamle førere som bidrar til statistikken. Men det er nok lettere for staten å bare heve aldersgrensen på førerkortet, da ungdom ikke har mye de skulle hatt sagt her i landet. Og når jeg tenker meg om, så gjelder det vel egentlig de fleste. Staten gjør som de vil, for ola nordmann sitter og ser på og godtar det, selvom om han hater det. Har forresten fylt 24, så det omfatter ikke meg heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Litt komisk egentlig.. Jeg ser herr Heierås nesten hver dag da vi har kontor i samme bygning. Trivelig mann! Men forslaget er jo helt bak mål... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storkaren Skrevet August 11, 2007 Forfatter Share Skrevet August 11, 2007 da ungdom ikke har mye de skulle hatt sagt her i landet Har no stemmerett;) Edit: Heldigvis:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Det handler mye om en manglende modenhet (empati/ansvarsfølelse) og dermed er sjansen for en ansvarlig oppførsel betydelig større fra en 21 åring enn fra en 18 åring... ikke dermed nevnt at alle 21 åringer viser en ansvarlig oppførsel... Vi har forøvrig diskutert dette emnet ganske grundig i denne tråden... så mitt forslag er at vi skriver videre i den gamle tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg