Ron Jeremy Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Etter å ha innsett klare begrensninger med vår nåværende E90 (som vi opprinnelig hadde tenkt å beholde.) Så ble det etter innkjøp av bil barnesete forrige helg klart at vi måtte ta noen grep. (undertegnede hadde nok kikket på bil siden Mai...diskre selvsagt hehe..) Så når denne bilen kom på markedet slo jeg til. Hadde opprinnelig tenkt å importere bil, siden dette er en relativ sjelden og dyr bil i Norge. Men samtidig er dette den motorn som passer E39 best, og som holder seg desidert best i pris. Bilen er en 01 model 530Dat, ifølge selger med alt tilgjengelig utstyr som var mulig å få med i 01. Vel, jeg hater når alle sier de "har alt utstyr", sjelden eller aldri stemmer dette. Men følgende utstyr er verdt å nevne: - Navi proffesional 16/9 med tv funksjon. - Sort Comfort-skinnseter, med el justering, minne, varme og massasje. - Cruise. - Avtagbart hengerfeste - ubrukt. - PDC foran og bak. - Multiratt el justerbart (programmeres med seter og speil slik at den er tilpasset hver unike bruker av bilen). - Xenon. - Steptronic. - Telefon. - +++ Ellers så er alle servicer fulgt, bilen har gått 146.000km, og fremstår som meget velholdt, 2 eiere, hentet inn i 04. Bilen er cosmossort av farge. Pris 280.000.- Planer med bilen: - Skifte ut treinteriøret med alu. - Spenstigre felger, tips mottas med takk. - M front. - M ratt (det som kom i 02 på E39) Tips, forslag og kommentare mottas med takk. Flere bilder kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Grattis med skikkelig slede! Mulig det er vinkelen på bildet som gjør det, men den 3-serie ser mye større ut enn femmern...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Gratulerer med en rå kjøremaskin! Misunner deg massasjefunksjonen. Du bør investere i hvite blinklys i tillegg til det du nevner. Vurderer du å chippe? Litt artig optisk illusjon du fikk til på bildet, fordi det ser ut som om e90'en er storebror til e39'en! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Odd-M: Jeg ble for sen der gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 1, 2007 Forfatter Share Skrevet September 1, 2007 Hehe, jeg vet, er bare E90'n som står nærmere. Chip kan bli aktuelt det ja, men ikke med det første. Hvite blinkere er høyaktuelt! Massasje funksjonen er artig å ha det, litt usikker på hvor mye den faktisk blir brukt, men den fungerer hvertfall utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Grattis med fin bil. Ikke fikk den stå lenge til salgs heller så jeg Grei pris var det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Gratulerer med en meget fin bil... ... Det er forøvrig et interessant konsept du har utviklet når du har valgt å gå tilbake til E39 etter å i en periode ha kjørt en ny E90. Jeg forstår deg godt, men jeg vil tro at de fleste andre ville ha prioritert en av de rimeligere E91 modellene. Det er liten tvil om at man nå kan få utrolig mye for pengene ved å velge den rette E39 modellen som du har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 1, 2007 Forfatter Share Skrevet September 1, 2007 Grattis med fin bil. Ikke fikk den stå lenge til salgs heller så jeg Grei pris var det også. Hehe, her gjelder det å gi gass skjønner jeg. Bilen er hentet inn fra Tyskland, der den gikk 92.000km, og her hjemme har den blitt jentekjørt 50.000km, veldig ryddig bil og ryddig selger. Må ikke glemme de flotte service innstilte jentene på Drammen biltilsyn, for glimrende service og fremregende holdning, stå på, Norge er stolte over dere!!! Gratulerer med en meget fin bil... ... Det er forøvrig et interessant konsept du har utviklet når du har valgt å gå tilbake til E39 etter å i en periode ha kjørt en ny E90. Jeg forstår deg godt, men jeg vil tro at de fleste andre ville ha prioritert en av de rimeligere E91 modellene. Det er liten tvil om at man nå kan få utrolig mye for pengene ved å velge den rette E39 modellen som du har gjort. Man merker det er en eldre bil Fredrik, rattet er det som plager meg mest, (tynt og lite) så det blir byttet så fort jeg får sjansen. Men den imponerer med sin komfort og motoren gjør det til en glimrende vogn, må få trekke frem at den opplevde kvaliteten er meget bra. Føler at BMW kanskje i sin iver etter å utvikle så mange nye modeller, ikke har lagt like mye tid i alle detaljer. Og så elsker jeg den førerorienterte og ikke minst førervendte dashbordet. Her er E90 kjedelig, kjønnsløs og lite "BMW". Og så ville jeg ha en facelift utgave, hadde E39 97 mod 520ia og der var det noen svakheter ja. Jeg ville ha en BMW som var større, mr praktisk, og som hadde litt motor. Etter å ha kjørt en manuell 318i halvannet år, har jeg hatt min siste bensin I4, og lyden i de nye I4 dieselene var heller ikke fristende. Den du har er langt mer kultivert, og fremstår mer moderne utifra lydbilde og gange. Så jeg innså det måtte bli en I6, så det stod mellom 525Dat og 530Dat, men syns 525Dat ligger kunstig høyt, og så kom den jeg nå har kjøpt, og resten er historie. Enkelte i familien syns det var dyrt, jeg syns nesten det var rimelig... Etter å ha tilbrakt 4 mnd med aktiv leting etter en slik bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 6, 2007 Forfatter Share Skrevet September 6, 2007 Er det noen som har satt på rette eksosrør på en E39 530Dat tro, eller blir det mye sot og dritt? Syns det blir litt stusselig med det ene røret ned... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Er det noen som har satt på rette eksosrør på en E39 530Dat tro, eller blir det mye sot og dritt?Syns det blir litt stusselig med det ene røret ned... Slenger meg på den, for det lurer jeg på også. Ble ihvertfall mye sot på min gamle E34 525tds. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Gratulerer med "ny" fin BMW med herlig motor . Dette er en bil dere kommer til å bli fornøyd med som barnefamilie. Tenk deg neste sommer; -baderinger/baller, parasol/telt, krabbesnører, bøtter, spader, div. vogner og eller alt som må med på en dag på stranda . Ellers så selger Pedi rå og kvalitets felger i 19". Syns også Eisenmann stusser må komme etterhver på denne bilen. Stikk bortom Schmiedmann å hør hvordan det vil bli på ditt nye glis . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 7, 2007 Forfatter Share Skrevet September 7, 2007 De felgene vekker ikke noe "ha" begjær hos meg. Så jakten fortsetter, men ikke noe hast før til våren tror jeg. Har allerede vært hos Henrik, så han har godkjent vogna - hehe. Men de første tingene jeg trenger er et M multiratt fra 02 og nyere (ikke det store flaket, med det som står i E46 M bl.a) og alu interiør, og fikse pixel feila i instrumentene. Så får vi se på potte etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Bra bil med riktig motor:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 Bra bil med riktig motor:) Takk, helt enig, blitt positivt overrasket over lyden i denne motoren, riktig fornøyelig. Er det noen som har oversikten over hvor det koster å erstatte de panelene under klokkene og klima'n, pixel feil på mine selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Fikk nettopp byttet på min bil, på forrige eiers regning. Kostet 6000,-. Tror dette kombiinstrumentet koster rundt 5700,- og det er minimalt med arbeid å skifte det. Instrumentet må imidlertid kodes etterpå så like greit å ta det på verksted. Mange har gjort mer eller mindre vellykkede forsøk på å reparere problemet, som skyldes kontaktfeil inni displayet. Sjekk denne: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=138 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå