Gå til innhold

Tråden om familiebørsa E39 530Dat

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har oversikten over hvor det koster å erstatte de panelene under klokkene og klima'n, pixel feil på mine selvsagt.

:roll:

Sliter med samme problem DER OGSÅ :(

Jeg har lett litt rundt, og hos koed fant jeg brukte display i god stand. Jeg tenkte å bestille fra der samt et 3 eket ratt. Men jeg har ikke funnet 3 eket med varme i enda :(

Hartge senk kommer på i helgen :D

1311.jpg

Når det gjelder endestuss kommer jeg vel til å gå for denne:

1287.jpg

Felger blir vel disse:

2444.jpg

I tillegg vurderer jeg også å la Hartge optimalisere motoren min, men jeg synes de er litt dyre :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lett litt rundt, og hos koed fant jeg brukte display i god stand. Jeg tenkte å bestille fra der samt et 3 eket ratt. Men jeg har ikke funnet 3 eket med varme i enda

Trodde ikke du fikk varme i de 3 eika M ratta, bare i de buss ratta vi har nå.

Pokker, jeg kommer fra M ratt i E90 til dette.

:drink:

Hva var prisen på brukte display hos Koed, og de er garantert å fungere ikke sant?

Lekker endestuss der gitt, har du oversikt over om det blir noe sot og søl å bruke en slik stuss kontra det vi har nå?

De felgene var lekre, ligner litt på E60 M5, men allikevel med særpreg, får man disse uten "skrudd" eller er det bare denne versjonen?

:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil - E39 touring er flotte biler, spesielt når de får på litt gromme felger 8) Kan 18" M parallel være et alternativ? Som f.eks Månedens bil juli 2005

Må ikke glemme de flotte service innstilte jentene på Drammen biltilsyn, for glimrende service og fremregende holdning, stå på, Norge er stolte over dere!!!

:evil:

Hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss ratt :lol: Utrolig dekkende ord

1: Kan jo være derfor jeg ikke har funnet slikt ratt enda :(

2: Prisen varierte endel, men de merker tilstanden på brukte deler med karakter. Jeg har aldri handlet fra Koed før, og hvor seriøse de er eller ei kan jeg ikke svare på. Men det virker som mange her inne handler der ihvertfall. Bør være ett pluss det?

3: Jeg vet ikke vedr sot og søl, men det er merkverdig lite røyklegging fra min ihvertfall. Min forrige E34 sotet litt akkurat ved pådrag, og der måtte jeg slite for å holde stussen ren. Uansett penere enn den slappe snabelen som henger ned bak nå :wink:

4: Jeg har bare sett de kopi felgene uten å være skrudde. Ellers så er det jo E60 felgene som du nevner. Jeg synes at de er skrudde gir litt ekstra særpreg, og gjør de enda litt penere. Men det er jo smak og behag igjen. De skulle hoste opp en pris, men dem kostet vesentlig mer enn kopifelgene da, allà øvre sjiktet til BBS.

Fikk pris på optimalisering hos Hartge. Omtrent 16.000,- :shock: Vet ikke om dette helt svarer seg. Får jo optimalisert den hos andre for nesten 1/3 av prisen. Men Hartge gir igjen utvidet garanti på dette da. Har ikke satt meg inn i hva den dekker, men skulle vistnok være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ganske lang historie men, la oss prøve.

Vi var der i 2,5 time, møtte tidligre eier og alt så greit ut.

Inntil han hadde mistet vognkort del 2.

Da satt de seg kraftig på bakbeina.

Kan opplyse om at det var 12 skranker, men bare 2 av disse var betjent, at det var en 30-40 mann som ventet spiller ingen rolle (det satt 3 stk på førerkort, og de hadde 2 skranker...og hadde ikke en dritt å gjøre, kommer tilbake til disse serviceinnstilte menneskene her etterpå)

Vel, når forrige eier nevnte at han hadde mistet del 2, forsøkte hun seg med : du må lete i safen din, det er der du har pengene dine det vettu.

Hvor han sa at jeg tror ikke jeg har det pga flytting, og da begynnte hun med, det er dokumentfalsk!

Og da kunne ikke vi få midlertidig vognkort, og min bank kunne ikke få utbetalt pengene til han, ergo hele dritten gikk i dass...

Vi måtte dra hjem med uforettet sak.

Etter endel krangel så fikk vi betalt omregistrerings avgiften på posten.

Vel tilbake måtte vi selvsagt trekke ny kølapp, for som hun sa: her er vi alle like...

Ok, ny ventelapp, 40 mann foran i kø, 2 personer i skranka, fantastisk.

Og de samme 3 kjerringene på førerkort uten en dritt å gjøre.

Etter å ha ventet i 3 kvarter var det vår tur, samme sure kjerringa som sist, og det tok knapt et minutt denne gangen.

Godt vi ventet i 3 kvarter...

Etter denne oppløftende servicen gjenstod det å fakse det midlertidige vognkortet til min bank.

Jeg tok sjansen til å snakke med de stressa kvinnemenneskene på førerkort om dette.

Jeg innså for sent at de var midt i en meget aktuell problem stilling, som tok alle dems krefter.

Det dreide seg om en gammel haug av en kommode, en slik med stålskuffer.

De hadde trukket ut skuff tre, som var smekkfull, og diskusjonen dreide seg om hvorvidt de kunne ta i bruk den øverste skuffen som var tom. (1.4m høy)

Det ene kreative forslaget tok det andre, idet jeg dristet meg til å spørre høflig om det var mulig å kunne være behjelpelig med en faks.

Det tok 10 sekunder, så snudde hun ene seg med armene i kors: ser du ikke at vi er opptatt, vi har bedre ting å gjøre...

Hun snudde seg, og jeg skiftet ansiktsfarge...

Samboeren min halte i meg om at vi kunne finne et annet sted, men jeg ristet henne av meg.

Stod å nistirret på de noen minutter, men der gikk samtalen ufortrødent videre.

Etter et par minutter så kom hun ene med en genial løsning, vi utsetter avgjørelsen til Mandag jenter.

Og da etter et par spennende sekunder kommer en "blid" blondine bort for å hjelpe meg med faksen, hun sa bare :nr?

Hun fikk det og spankulerte avgårde, 10 minutter etterpå løp jeg skrikende ut av den dritt.. unnskyld service bedriften Veivesenet i Drammen er.

Fy faen sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss ratt :lol: Utrolig dekkende ord

1: Kan jo være derfor jeg ikke har funnet slikt ratt enda :(

2: Prisen varierte endel, men de merker tilstanden på brukte deler med karakter. Jeg har aldri handlet fra Koed før, og hvor seriøse de er eller ei kan jeg ikke svare på. Men det virker som mange her inne handler der ihvertfall. Bør være ett pluss det?

3: Jeg vet ikke vedr sot og søl, men det er merkverdig lite røyklegging fra min ihvertfall. Min forrige E34 sotet litt akkurat ved pådrag, og der måtte jeg slite for å holde stussen ren. Uansett penere enn den slappe snabelen som henger ned bak nå :wink:

4: Jeg har bare sett de kopi felgene uten å være skrudde. Ellers så er det jo E60 felgene som du nevner. Jeg synes at de er skrudde gir litt ekstra særpreg, og gjør de enda litt penere. Men det er jo smak og behag igjen. De skulle hoste opp en pris, men dem kostet vesentlig mer enn kopifelgene da, allà øvre sjiktet til BBS.

Fikk pris på optimalisering hos Hartge. Omtrent 16.000,- :shock: Vet ikke om dette helt svarer seg. Får jo optimalisert den hos andre for nesten 1/3 av prisen. Men Hartge gir igjen utvidet garanti på dette da. Har ikke satt meg inn i hva den dekker, men skulle vistnok være bra.

Takk for glimrende opplysninger!

1.Vel, jeg vil ikke vedde store summer, men mener at M ratt ikke leveres med varme, kun bussrattet.

2. Har selv ikke handlet på Koed, men det er vel som alle andre steder, noen fornøyde, andre mindre fornøyde, sikkert helt ok.

3.Enig, har ikke sett antydning til dritt bak min heller, så tror nok dette er mulig.

Er veldig enig at bilen er såpass potent at den fortjener en mer potent stuss.

:wink:

4.Lekre felger absolutt, skal kikke nærmere på disse til Våren tenker jeg, både skrudde og ikke skrudde.

Hold meg gjerne oppdatert på pris på disse.

:)

Mht Hartge, hva slags spesifikasjoner får du etter mod da?

Hørte med Motor technik, og de snakket om 60 hk og 100Nm, syns det hørtes mye ut, ca 6.000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil ikke vedde store summer, men mener at M ratt ikke leveres med varme, kun bussrattet.

Det er synd, da virker som jeg mister en kjekk gadget på bekostning av de fordeler ett 3 eket gir.

Lekre felger absolutt, skal kikke nærmere på disse til Våren tenker jeg, både skrudde og ikke skrudde.

Hold meg gjerne oppdatert på pris på disse.

:)

Skal legge inn prisen her når jeg får den

Mht Hartge, hva slags spesifikasjoner får du etter mod da?

Hørte med Motor technik, og de snakket om 60 hk og 100Nm, syns det hørtes mye ut, ca 6.000.-

:roll

Forskjellen med Hartge og de andre er at de ikke vil love noen spesifikk effektøkning før de har fått modet bilen. Men de sier at skal levere ihvertfall vel så mye som de andre, i reell effektøkning. De sa også at BMW har godkjent deres versjon, noe jeg også legger litt vekt på. Jeg må plukke ut styrenheten og sende denne om jeg ikke kan dra opp til Trondheim med bilen da, noe jeg trolig da evt kommer til å gjøre. Jeg synes dette virker langt tryggere da jeg ikke helt stoler på alle tallene som blir oppgitt hos alle de andre. Man kan vel ikke love at alle 530`er automatisk spretter opp f.eks 36,12hk i alle tilfeller, eller?

Synes 60hk virket veldig mye da dette kun er snakk om optimalisering. 60hk må jo da bety enten at det er Motor technik som optimaliserer/tar ut riktig og de andre som "holder" igjen eller at Motor technik legger på litt. Jeg tror ikke de kan hente ut 244hk bare ved å optimalisere min motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen med Hartge og de andre er at de ikke vil love noen spesifikk effektøkning før de har fått modet bilen. Men de sier at skal levere ihvertfall vel så mye som de andre, i reell effektøkning. De sa også at BMW har godkjent deres versjon, noe jeg også legger litt vekt på. Jeg må plukke ut styrenheten og sende denne om jeg ikke kan dra opp til Trondheim med bilen da, noe jeg trolig da evt kommer til å gjøre. Jeg synes dette virker langt tryggere da jeg ikke helt stoler på alle tallene som blir oppgitt hos alle de andre. Man kan vel ikke love at alle 530`er automatisk spretter opp f.eks 36,12hk i alle tilfeller, eller?

Synes 60hk virket veldig mye da dette kun er snakk om optimalisering. 60hk må jo da bety enten at det er Motor technik som optimaliserer/tar ut riktig og de andre som "holder" igjen eller at Motor technik legger på litt. Jeg tror ikke de kan hente ut 244hk bare ved å optimalisere min motor?

Jeg er enig din betraktning her.

Hm, kommer med mer opplysninger om dette senere.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ny bil da! du sitter ikke med følelsen av å kjøre en gammel buss når du går fra e90 til e39? lånte min brors 2004modell 320d-msport noen dager og det en hard overgang å gå tilbake til e39en min igjen! e39en hadde plutselig forferdelig unøyaktig styring og slappe kjøreegenskaper! men e39en er jo iallefall komfortabel(selv med 20" felger og senk) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...