Gå til innhold

Farlige kinesiske dekk

Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

Sist jeg byttet fikk jeg et merke som het "MATADOR" som visstnok skulle være det beste de kunne skaffe...

det hadde vunnet utrolig mange tester...

4 dekk kostet 7828,- inkl mva da:/

fikk pakkepris, men er veldig fornøyd med de, sitter som støpt på veien!

Har du noen gang faktisk sett en test av dette merket?

Jeg googlet litt for morro skyld:

June 2005 test conducted by Germany's Auto Motor und Sport magazine

Pirelli PZeroNero (summer): 96 wet/92 dry

Continental SportContact2: 94W/91D

Bridgestone RE050A: 92W/92D

Dunlop SP SportMaxx: 87W/92D

Goodyear F1 GSD3: 87W/91D

Toyo T1R: 85W/88D

Michelin PS2: 76W/94D

Michelin PE2: 79W/90D

Kumho Ecsta KU19: 82W/85D

Matador MP45: 64W/83D

Dette Matadordekket blei altså desidert sist i denne testen. W = wet, D = dry. Tallet er poengsum totalt i hver "displin".

Kilde: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=811355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sist jeg byttet fikk jeg et merke som het "MATADOR" som visstnok skulle være det beste de kunne skaffe...

det hadde vunnet utrolig mange tester...

4 dekk kostet 7828,- inkl mva da:/

fikk pakkepris, men er veldig fornøyd med de, sitter som støpt på veien!

Matador Bratislavia ble grunnlagt allerede i 1947 og er i dag basert i Slovakia. Continental eier 51% av Matador Rubber Group (et selskap i Matador a.s gruppen) og det borger for kvalitet i utgangspunktet. Matadors største marked er truckdekk til USA der de er store, men deres personbildekk gjør det ofte svært dårlig i ulike tester her i Europa... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja :/det med truck dekk vet jeg, for det solgte de veldig mye av der oppe også! men hadde bridgestone før, og syntes disse er mye bedre

men takk for info =) greit og vite litt mer om de enn hva en toskete selger skrøt på seg, for det var mye tull med feilmontering der oppe og sånt! er fornøyd med selve dekkene, men service og montering var uprofesjonelt gjort!

(BODHAL JOHANSEN AS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange her på forumet kjører på Linglong og Wanli, disse dekkene blir slaktet i en test utført av VW i deres lab. og ved test på Golf. Testen er offrentliggjort i septemberutgaven til Auto Motor og Sport (norsk utgave). Flere kinesiske dekk ble også testet, og referansedekket de brukte var Pirelli. HR dekk skulle kjøres 220 km/t i 10 min (skal tåle 210 km/t i 20 min). Linglongdekket eksploderte etter 8 minutt. De tåler kravet på 20 min i 210 km/t men det viser at marginene er små. Holder man seg hjemme i Norge vil selvsagt ikke dette være noe problem, verre er det med den vanvittige bremselengden de hadde på våt veg, samt vannplaninbgsegenskapene. På våt veg hadde det ene kinadekket hele 13 meter lenger bremselengde enn Pirelli, og det var dårlig med de andre også. Alle dekkene montert på samme GOLF. Løp og kjøp dette bladet og les mer. Jeg har alltid smilt av de dekkene, mest på grunn av de dumme navnene, men også fordi jeg ikke skjønner hvorfor folk kjøper en bil med topp egenskaper, senker den og legger ut penger på understell for å få den enda bedre for så å sette på JALLA dekk.

Har du link til denne testen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ingen link, kjøpte det nevnte bladet. Har søkt på nettet for å finne noe om det uten resultat, men det kommer vel etter hvert. Du får kjøpe bladet, står også om nye M3 der, duell mellom Volvo C30 diesel og BMW 118D + mye mer int. lesestoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...