Gå til innhold

Nye Audi RS6

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

trodde m5 var 1800, men skal ikke krangle på det...

og hvorfor skulle dobbel clutch være bedre enn sekvensiell? det er jo helt avhengig av hva man vil ha.. skal man først ikke gire selv så er det for min del ikke tvil om at jeg ville hatt sekvensiell.. har ikke sett så mange f1 biler som bruker noe annet... eller dtm, eller wrc, eller rc, eller gt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det finnes forum utenfor Norge...enkelte har bra kilder, og enkelte rykter og personer er mer troverdige enn andre.

Og logikken er også en ting man kan bruke, husker du E36, den gikk fra 3.0 og 286hk, til 3.2 og 321hk bl.a, samem skjedde med E34, fra 3.6 til 3.8 liter.

:roll:

Nei, dette husker jeg ikke, fordi jeg var liten og ikke hadde så god peiling. Men hvorfor ble ikke dette gjort med E39? Mest sannsynlig fordi den klarte seg så bra mot gamle RS6.

Tror du at den hadde fått en oppgradering dersom E65 AMG og nye RS6 "bare" hadde 500 hk?

E92 M3 har kun manuell pr idag, SMG (E36, E46, E60/61 ble levert med mulighet for SMG) er ikke som DSG, DSG er vesentlig bedre, og endelig kommer BMW med sin versjon.

:wink:

Jeg husket feil ang den nye DCT-kassa, trodde den var i salg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde m5 var 1800, men skal ikke krangle på det...

Det behøver du heller ikke... E60 M5 veier 1830 Kg og E61 M5 veier 1955 Kg.

og hvorfor skulle dobbel clutch være bedre enn sekvensiell? det er jo helt avhengig av hva man vil ha.. skal man først ikke gire selv så er det for min del ikke tvil om at jeg ville hatt sekvensiell.. har ikke sett så mange f1 biler som bruker noe annet... eller dtm, eller wrc, eller rc, eller gt...

Har du prøvd VW´s DSG gearkasse ?... det er ganske overbevisende saker. Dette er hva som står om gearkassen på VW´s danske side: DSG®-gearkassen har to kørselsprogrammer: normal- og sportsfunktionen. I sportsfunktionen kører DSG® gearene længere ud og skifter senere ned. Man kan også vælge manuelt at skifte gearene sekventielt via tiptronic. Skal det være ekstra sportsligt, kan man skifte via tiptronic-kontakterne på multifunktionsrattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kjørt den selv nei.. holder med at flere VW mekaniker sitter å banner og steiker etter arbeid om hvor fatastisk katastrofale disse kassene er, og at de ikke forstår at kundene ikke dreper dem når de kommer inn med biler med girkassehavari etter 40 000..

dsg er nok en grei erstatning til automat, for de som vil ha litt mer kontant respons, litt mer manuell men allikevel automat..men det vil i mine øyne aldri kunne erstatte en manuell eller sekvensiell (som forsåvidt også er en manuell kasse, men med andre sjalter) girkasse.. det er noe helt annet rett og slett.. vil du ha en bensinbil så hjelper det lite om en tilsvarende dieselbil går like godt.

når det gjelder elektronikken til dsg er ikke det noe overbevisende heller..det er jo ikke noe nytt i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke unaturlig at det vil oppstå noen problemer med første generasjon av DSG. Regner med at VW tar regningen, sålenge det er produksjons- eller konstruksjonsfeil.

Og det må jo være en grunn til at BMW velger å forlate sin SMG-kasse, og at de fleste bilprodusenter jobber med å få til sin egen versjon av DSG..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående effektøkningen i M5, tør vi å tippe på en turboløsning, ala 3,0 liters motoren med dobbelturbo? (535i og 335i)

Jeg velger å håpe og tro at BMW ikke kommer med en turbo/kompressor på M5.. Ytelsene er mye mer imponerende uten pustehjelp og om motoren får dette strider det jo imot hva BMW M's toppsjefer har sagt tidligere... "En M-bil kan verken ha firhjulsdrift, diesel eller noen form for pustehjelp.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder effekten, som offisielt er 580, så er jo dette bra for oss i Norge. Man får flere hester enn man betaler for :D

Fint helt frem til Biltilsynet har mistanke om at du har chippa bilen, og setter den på rulle. Da har du åpenbart mer effekt enn du har betalt for (selv uten å ha chippa den), og får krav om å vise bilen på BT med original effekt, eller avskiltning, i tillegg til en eventuell regning på de resterende hestekreftene med en ukes betalingsfrist.

Det er slik det er i dag, så det kunne jo blitt moro.. selv om jeg antar de finner en løsning på det dersom det skulle dukke opp.. sende regninga til Audi eller noe slikt.. ;)

Tøff familiebil! Den dagen Audi finner ut at de vil være direkte konkurrent til BMW, med bakhjulstrekk og 50/50-fordeling, så kan det tenkes at BMW har et stort problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...