Gå til innhold

Min E90 med carbonstæsj | - SOLGT -


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 859
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Detta må vera den grommaste e90 eg nokon gang ha sett :) Sinnsyk pen bil :) det skal du ha :)

Takk for det :oops:

Nydelige bilder! :)

Menne.. mitt Canon-objektiv på 50mm fast går ned til 1,4F ;) *fnis*

For kjøpe 50mm f/1.2 neste gang jeg da :lol:

bor du i haugesund ? kjenner igjenn noen steder fra bildene dine. er på jobb i haugesund den uken her. kansje jeg ser bilen din rulle forbi en dag da :P

Nei, bor på Karmøy, men er jo rett som det er i Haugesund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil EHD! Men, ikke minst flott det du får til med kamera ditt! Bildene er flott komponert og du er tydelig komfortabel med utsyret :-D Driver selv og eksprimenterer med litt utsyr og objektiver for å skyte noe gode bilder av bilen. Blir noe hundre etter hvert ;-) Har du noen gode/slående tips (som jeg ikke vet om) (hehe) så bare å dele :-D Send gjerne PM. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en nydelig bil og noen sinnsyke bilder. Den er rett og slett perfekt og bildene dine er virkelige magiske! Bra. Har nettopp kjøpt meg en Canon EOS 400D (ble kjøpt mye pga. inspirasjon fra dine bilder), men er ikke så lett å skjønne foreløpig. Tips mottas gjerne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Innovation

Takk, Takk, men vet ikke helt hvilke tips du trenger, virker jo som du har peiling. :wink:

@Saltkjelen

Takker for fine ord. Mente jeg leste i tråden din at du hadde kjøpt Canon 450D, men men. Begge er jo ganske like å bruke. Har å brukt disse selv, bare 350D og 40D, men basisfunksjonene er jo like.

Det jeg synes er viktigst er å få en forståelse for blender, lukkertid og ISO. Når det gjelder bruk av innstillingshjulet, bruker jeg bare P, Tv, Av og M.

P betyr at kamera velger både lukkertid og blenderåpning for korrekt eksonering.

Tv betyr at du velger lukkertiden og kamera blend. (Du velger med å vri på hjulet rett bak utløseren)

Av betyr at du velger blender og kamera lukkertid.

M betyr manuell at du velger både blender og lukkertid og må selv sørge for riktig eksponering.

ISO er lysfølsomheten til kameraet. Går vel fra 100-1600. 100 er minst lysfølsomhet, men gir best bilder. Så sant det er nok lys bruker jeg ISO 100 og etterhvert som det blir mindre lys, skrur jeg opp ISO'en. Ulempen med å øke ISO er dårligere bilder i form av korn, støy og dårligere farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et eksempel, bilde fra Dio-konsert på lørdag.

Ingen etterbehandling utenom resize og unsharp mask.

Håndholdt, f/2.8, 1/13 sek, 200mm og ISO-1250.

ajk921w2e3vn5rv49e3e.jpg

Ah, e kje rart eg hørte konserten heilt him, når du ser ka annlegg de hadde... Eg bur på Storasund.... Sorry OT.

Høh, du skulle nesten ha starta kurs i foto for oss amatører du. Både eg og dama te RoaldJ klør oss i hodet når dte gjelder innstillinger og ting og tang på eos 400d kameraet. Har et slik sjøl og det e som regel det eg bruke for å ta bilder av min bil og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama til RoaldJ?? Hva med meg selv?? hah.. er som en klovn med det kamera i hendene :)

Traff deg mellom rundkjøringen til flyplassen og Møllesvingen idag i rengværet.

Det ser ut som om regne ikke berører bilen din engang, glinser som ett smykkeskrin!!

Samboeren lurer foresten på om du hilsa på henne i svingane før Skudnes på lørdag.

U kjøre ein grønne Civic me styling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Takker for fine ord. Mente jeg leste i tråden din at du hadde kjøpt Canon 450D, men men. Begge er jo ganske like å bruke. Har å brukt disse selv, bare 350D og 40D, men basisfunksjonene er jo like.

Det jeg synes er viktigst er å få en forståelse for blender, lukkertid og ISO. Når det gjelder bruk av innstillingshjulet, bruker jeg bare P, Tv, Av og M.

P betyr at kamera velger både lukkertid og blenderåpning for korrekt eksonering.

Tv betyr at du velger lukkertiden og kamera blend. (Du velger med å vri på hjulet rett bak utløseren)

Av betyr at du velger blender og kamera lukkertid.

M betyr manuell at du velger både blender og lukkertid og må selv sørge for riktig eksponering.

ISO er lysfølsomheten til kameraet. Går vel fra 100-1600. 100 er minst lysfølsomhet, men gir best bilder. Så sant det er nok lys bruker jeg ISO 100 og etterhvert som det blir mindre lys, skrur jeg opp ISO'en. Ulempen med å øke ISO er dårligere bilder i form av korn, støy og dårligere farger.

Det var 400D, så da må jeg se å få rettet opp skrivefeilen jeg skrev i tråden min. Tusen takk for mange fine oppklaringer, jeg skal teste ut de forskjellige og se om jeg klarer å få mikset fram noen gode bilder. Har et sandtak her i nærheten som jeg kunne prøvd å få utforsket. Håper jeg kan rope ut om det er noe mer jeg lurer på? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RoaldJ

Så dessverre ikke deg :? Biler var nyvasket, var jo fint vær tidligere idag. Var faktisk på veg til Haugesund for å kjøpe ny linse, en Canon EF-S 10-22mm, skikkelig vidvinkel. :D

Var ikke i Skudenes på lørdag, så det var ikke meg. :wink:

@Saltkjelen

Det er bare å rope ut, hvis du lurer på noe. :)

@Chris A

Først gratulerer med ny utrolig fin e91.

Ja, jeg har lyspakken med lys i håndtakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okida.. Tror ikkje du kjenner meg igjen i Corollaen likevell :)

Da har dama sjeggla litt, var regn og viskerblad som ikke har blitt brukt siden det regna sist (en stund siden faktisk).

Så hun fikk ikke med seg hvilken bil det var en gang, bare at den var knallblå.. :)

Gleder meg til å se nye bilder med ny linse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...