Gå til innhold

Min E90 med carbonstæsj | - SOLGT -


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

@yoshi

Carbon grill hadde helt sikkert funket det, men vet ikke om jeg bryr meg med å bytte. Ser du har e91, har du planer for den eller?

Anbefaler deg å sjekke ut www.e90post.com hvis du ikke allerede har gjort det. :)

Stemmer det!

Bilen er en helt original E91 (ikke M-sport) 320dAT.

Første jeg gjorde var å bytte felgene...

Ellers har jeg "hvite" angel eyes pærer og Blackline-baklykter liggende her. Tenkte jeg kunne opprette en tråd her om bilen så snart jeg har fått tatt noen brukbare bilder.

Som sagt, gjennomført fin bil du har! Hvor kjøpte du den sorte grillen?

Vurderer det på min også, siden bilen ikke har noe krom utvendig utenom i grillen... men er redd for at det skal bli altfor mye sort siden selve bilen også er det.

Har sjekka E90post.com, veldig bra site, men fant ikke bilde av sort E90/91 med sort grill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 859
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvilke felger har du nå da?

Grillen kjøpte jeg her: http://www.racing24.de/shop/product_inf ... 126787f036

Var ikke så litt å finne bilde av svart e91 med svart grill, men fant denne: http://www.e90post.com/forums/showthrea ... lack+grill

Se der ja! Jeg bestilte meg ett sett derfra nå :)

Tror det blir bra på sort bil...

Av felger så har jeg Ellipsoid 162 - 18".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For en herlig billedtråd :)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... 5#img_7425

Ser på bilder som dette og blir imponert. Hvordan får du det til uten å slite med undereksponerte eller utbrente partier? Tar du bilder i RAW for å få det til eller hva gjør du?

Ser at du for leeenge siden spurte hva kamera jeg har. Kjører Nikon (selvfølgelig... ;) Omtrent som å spørre om å velge mellom BMW og Audi dette med kamera :) ) D200 og har et par gode objektiver (f.eks. 14-24 f2.8) Men, har ikke helt lært meg å bruke de enda. Har tatt noen bilder i sommer og skal prøve meg litt i parkeringshus og interiørbilder etter vask i morgen. Lurer derfor veldig på hvordan du får til dine bilder. Ser jo nesten ut som studiobilder. Kun stativ og blenderprioritert (og RAW for etterbehandlig i PS?)?

Gleder meg til flere bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig billedtråd :)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... 5#img_7425

Ser på bilder som dette og blir imponert. Hvordan får du det til uten å slite med undereksponerte eller utbrente partier? Tar du bilder i RAW for å få det til eller hva gjør du?

Ser at du for leeenge siden spurte hva kamera jeg har. Kjører Nikon (selvfølgelig... ;) Omtrent som å spørre om å velge mellom BMW og Audi dette med kamera :) ) D200 og har et par gode objektiver (f.eks. 14-24 f2.8) Men, har ikke helt lært meg å bruke de enda. Har tatt noen bilder i sommer og skal prøve meg litt i parkeringshus og interiørbilder etter vask i morgen. Lurer derfor veldig på hvordan du får til dine bilder. Ser jo nesten ut som studiobilder. Kun stativ og blenderprioritert (og RAW for etterbehandlig i PS?)?

Gleder meg til flere bilder :D

Takker for ros. Måtte undersøke litt og den 14-24 linsen din er jo skikkelig grom (og dyr). :)

Jeg og var redd for undereksponering og utbrenning, så jeg tok flere bilder med ulik grad av eksponering, men ser at de flest bildene har 0 EV (normal eksp.) og noen har +1/3 EV (tredjedels trinn overeksp.)

Bruker ikke RAW, kun jpeg. RAW gir vel flere muligheter i PS, men jeg har ikke prøvd det selv. Har noe å lære der. :-k

Det er absolutt å anbefale å bruke stativ til parkeringshus- og interiørbilder, og det går stort sett i blenderprioritet, evt. manuell mode. Og innstilling av hvitbalanse.

Alle bildene går gjennom PS for små justeringer og oppskarping etter resize.

Til Saltkjelen

Brukte ikke stativ på alle bildene på den siste shooten, bare på noen av bildene tatt med zoomen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg har mye å lære ettersom det er mye grep og betegnelser for diverse innen foto. Hva slags linse vil du anbefale for min 400D EHD? Har originallinsen, 18-55mm. :)

Hvis du skal holde deg til Canon linser så er jo EF-S 17-85 f/3.5-5.6 IS linsen, som jeg selv har, kanskje den mest naturlige oppgraderingen.

Ellers så har både Sigma og Tamron noen interessante linser f.eks

Sigma 17-70mm F2.8-4.5

Sigma 18-50mm F2.8

Tamron AF SP 17-50mm F2.8

Dette er lyssterke linser til en billig penge i forhold til Canon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at dere skaffer dere skikkelig kamera karer. :)

Med digitalt kamera så er det jo bare å knipse i veg som en gal og bare slette det som ikke er brukenes. Men et tips er at det er det greit å lære seg sammenhengen mellom blender og lukkertid, slik at man kan overta litt av styringen selv og ikke ha kameraet i full auto. :)

Her er link til PC World digitale fotoskole, anbefaler å ta en titt her :)http://www.idg.no/pcworld/article96166.ece

Det er ofte snakk om ISO, men husk at det kun er kameraet lysfølsomhet. Lav følsomhet, ISO 100, gir best bilder med minst støy. mens høy følsomhet, ISO 1600, gir dårligere bilder med mer støy og dårligere farger. Så det er alltid best å bruke lavest mulig ISO. :wink:

Ekstra utstyr som er greit, er stativ og gjerne blitz der blitzhode kan vippes opp slik at blitzlyset reflekters fra taket når du tar bilder inne. Dette gir utrolig mye bedre innebilder.

Også er det jo et stort utvalg i linser, men det kan være greit å lære seg kameraet først før man kjøper linser til tusenvis som man kanskje ikke trenger.

Jeg bruker Adobe Photoshop CS3, men Adobe Photoshop Element holder lange til vanlig bilderedigering.

Lykke til :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...