Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg regner med at han mente den show-ferrarien litt oppi her, men uansett tror jeg ikke folk er klar over hva som skjer med kjøreegenskapene når man oversenker og putter på enorme felger..

Jeg tror ikke du er klar over hva som skjer med de bilene du kaller oversenket, har du noen gang prøvd en som er "oversenket"?

Jeg har kjørt disse bilene til det absolutte max på bane og vet hvor grensa ligger, jeg har også kjørt biler som er tilnærmet standar med ballong dekk og kan si att de er kansje mere forutsigbare men de slipper leeenge før den oversenka bilen med alt for store felger.

Du kan søke jobb i BT med en gang hvis du ikke allerede jobber der, du sklir rett inn :roll:

Nå snakker jeg om en Oversenka bil med skikkelig senkesett og ikke kappa fjærer og alt for lange dempere.

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg regner med at han mente den show-ferrarien litt oppi her, men uansett tror jeg ikke folk er klar over hva som skjer med kjøreegenskapene når man oversenker og putter på enorme felger..

OK, men jeg tror faktisk heller ikke at en slags "Show-F430" kjører ring rundt en 288 GTO. Den er i original stand selvfølgelig hurtigere, men ikke enormt mye hurtigere... og som showcar egner den seg nok best på SEMA eller tilsvarende steder der folk flest har mer penger enn kunnskap om biler... no offence... :roll:

Skrevet
Dette er nok en av de feteste og peneste bilen jeg har sett i mitt liv!

Å ikke begynn med kjørekomfor og kjøreegenskaper nå da.. Blir for domt!

vogue_inside_page.jpg

nice.jpg

Så det du sier er at den bilen som er avbildet der har bedre kjøreegenskaper enn en original Ferrari!! :stupid:

Hadde den blitt så mye bedre med de store tunge felgene så hadde nok Ferrari laget den slik..

Skrevet

OK, men jeg tror faktisk heller ikke at en slags "Show-F430" kjører ring rundt en 288 GTO. Den er i original stand selvfølgelig hurtigere, men ikke enormt mye hurtigere... og som showcar egner den seg nok best på SEMA eller tilsvarende steder der folk flest har mer penger enn kunnskap om biler... no offence... :roll:

Jeg har stor respekt for deg Fredrik du veit mye om mye rart. Men mistenker att din kunskap går mye i teoretisk retting og egen overbevisninger. Jeg veit du er litt nostalgisk om gammle biler da spesielt porsche 8)

men att store felger og lavt tyngepunk er en bakdel på banen det er jeg ikke enig i. Hva kjørte feks siste ut gave av e30M3 rund på banen med?? hvis det hadde vært en fordel med med 17" som den hadde før så nekter jeg å tro att de hadde bytta til 18" og mindre dekk profil.

Nye M5 som kan sies å være en skikkelig komfort bil kjører da også rundt på 19" felger så vidt jeg husker, det er greit att den må ha såpass med felger for å få plass til bremsene men de kunne fint ha vært laget mindre det er jeg sikker på. Følelsen med underlaget er utrolig mye større med lav profildekk er mye mere kontant og behagelig å kjøre med mener nå jeg da 8)

Skrevet
Interessant at mange her har nevnt med flere anledninger at de har kjørt maks av det bilen greier på bane..

Jeg var ikke i nærheten av å utnytte 318is'en min engang..

Er vell ikke min feil att du ikke kan kjøre bil :lol:

Jeg blir bare litt provosert noen ganger av bedrevitere 8)

Sier ikke att jeg er noen ekspert på sporvalg og sånt men att jeg kjører på grensa til att bilen slipper det gjør jeg 8) det er ikke så veldig vanskelig bare å gi gass det :roll:

Skrevet
Interessant at mange her har nevnt med flere anledninger at de har kjørt maks av det bilen greier på bane..

Jeg var ikke i nærheten av å utnytte 318is'en min engang..

Er vell ikke min feil att du ikke kan kjøre bil :lol:

Jeg blir bare litt provosert noen ganger av bedrevitere 8)

Sier ikke att jeg er noen ekspert på sporvalg og sånt men att jeg kjører på grensa til att bilen slipper det gjør jeg 8) det er ikke så veldig vanskelig bare å gi gass det :roll:

det utsagnet der forklarte vel egentlig alt;)

Skrevet
Men du kan jo ikke vurdere en bils kjøreegenskaper hvis du bare herjer rundt. :)

hehe Det hadde vært arti å møttes på banen en gang :wink:

Jeg syns det er litt arti å diskutere det her, for det er veldig mange meninger og gammle fordommer ute å går 8)

Skrevet
Hadde kjørt rundt 288 denne.

Vi tar denne uttalelsen én gang til... "kjørt rundt en Ferrari 288 GTO" (!)... med en senket E36 320i Cab med ekstra plastikk... :lol: ... Nei... den må du nok lenger ut på landet med... jeg vil tro du er heldig hvis du klarer 0-100 Km/t på under 10 sekunder. Én ting er å blåse seg opp på nettet... noe helt annet er å diskutere seriøst.

Snakka om ferrarien over..

Skrevet
Gamle fordommer?

Ja fordommer mot kule biler som er max senka og faktisk ser bra ut 8)

For det var vell Mari sin bil vi diskuterte i utgangspunktet tror jeg :)

Det er jo de som ikke har prøvd 18" og større som har mest i mot de felgene :wink:

Skrevet

vogue_inside_page.jpg

nice.jpg

Så det du sier er at den bilen som er avbildet der har bedre kjøreegenskaper enn en original Ferrari!! :stupid:

Hadde den blitt så mye bedre med de store tunge felgene så hadde nok Ferrari laget den slik..

Hvor har jeg skrevet att den er bedre? Sa den ser MYE bedre ut jeg.

Ferrari lager biler for å ha maks kjøreegenskaper, så denne hadde nok slitt med å følge på en orginal en.. selv om personlig tror jeg ikke det er mye om de hadde kjørt på riktig underlag.

Men vi snakka om orginal bmw og senka bmw og der mener jeg att mange av de bilene som er godt senka med riktige hjul henger med bedre enn hva de orginale gjør.. Ett høydejusterbart senkesett er nok konstruert for å bli kjørt med både på topp og bånn selv om noe midt imellom vil gi de aller beste egenskapene.

Skrevet

vogue_inside_page.jpg

nice.jpg

Hvor har jeg skrevet att den er bedre? Sa den ser MYE bedre ut jeg.

Ferrari lager biler for å ha maks kjøreegenskaper, så denne hadde nok slitt med å følge på en orginal en.. selv om personlig tror jeg ikke det er mye om de hadde kjørt på riktig underlag.

Men vi snakka om orginal bmw og senka bmw og der mener jeg att mange av de bilene som er godt senka med riktige hjul henger med bedre enn hva de orginale gjør.. Ett høydejusterbart senkesett er nok konstruert for å bli kjørt med både på topp og bånn selv om noe midt imellom vil gi de aller beste egenskapene.

Trodde det var kjøreegenskaper vi diskuterte.. Da missforsto jeg da. Sorry.

95% av de som kjører rundt med justerbart understell har ikke peiling på hvordan det skal justeres for å fungere bra.. Å juster inn et slikt oppsett er en hel vitenskap. Er mye forskjellig justeringer og innstillinger som må gjøres for at det skal virke skikkelig på de forskjellige underlagene..

Å ha justerbart understell er bare enda en ting å skryte av at man har.

Er ikke sikkert midt stilling er best, det kommer jo helt ann på hvor man kjører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...