Rkv Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 Takker for flott DIY! Har nå byttet på min nåværende e39 -03. Denne gangen var symptomene at viften bare fungerte normalt opp til 50% på klimapanelet. På den gamle -98'n så gikk viften på full rulle uansett hva jeg stillte klima'n på. Til og med når jeg skrudde av tenningen. Begge funket fint etter bytte av sluttrinn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biglake Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Takker for flott DIY, jeg også. Hadde problemer med ujevn vifte på alle turtall. Dette løste problemet. Brukte Kina vare (ebay i usa), kostet ca 220kr inkludert frakt (2 uker levering). så vi får se hvor lenge den holder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullving Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Funket som snus det ja! Bestilte ny (orig.) FSU fra GS på onsdag, hentet den på posten i dag, og etter 15 min. hadde jeg blås.. Utrolig at det er mulig å somle så med å få fiksa en slik filleting.. Takkker for fin info/instr. her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaiakk Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Takk for kjempefin bruksanvisning med bilder! Jeg har ett forslag til punkt 3 og 4: La ledningen sitte på til du har fått motstanden forbi plastikklåsen. Da er det mulig å klemme ned låsen og samtidig dra ut motstanden med den andre hånden din. Var håpløst på min gamle traver (1996 520i) inntil jeg kom på det. Venter på ny motstand fra Koed nå og er spent på om det hjelper. Mvh. Kai Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 min bråker også etter stans av motor.. men vifta funker på alle trinn.. ka kan det være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Andre som sliter med at den ikke passer inn i hullet? Stresse noe vanvittig nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Ser at der står på esken eg fikk at er til E46. Er det samme greiene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 I følge http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Touring/Europe/520d-M47/L-M/may2001/browse/heater_and_air_conditioning/electric_parts_for_ac_unit/#6923204_3 så ser det ut som del nr 3 passer på e46 også, men må dobbeltsjekkes opp mot årsmodell og om man har auto klima eller ikke da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vronn Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 (endret) Nei det er vifta til innetemp føleren.Normalt at den gir litt lyd fra seg og kan med fordel rengjøres når det blir plagsomt,vipp ut klimapanel (stikk fingrene inn der koppholder skal sitte og klem den ut)Vifta sitter inni panelet du har tatt ut,blås den ren med trykkluft. Men hvor lenge skal den snurre etter at man har slått av tenning? Min snurrer og går lenge og jeg mistenker at det kansje er denne som er min strømtyv. Den tappes for strøm fra et fullt oppladet batteri på ca 14 dager.. Løst Byttet motstand og nå varer batteriet som normalt, verdt å nevne er at viften tilsynelatende oppførte seg som normalt. Så om noen har en strømtyv de ikke finner ut av og selv om viften virker ok så kan det være denne motstanden som er synderen. Kjøpte på ebay for 170.- inkl frakt. Endret Mars 24, 2015 av vronn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lano Skrevet Januar 6, 2016 Share Skrevet Januar 6, 2016 Hadde et problem med at vifta i min 520ia 2002 modell til tider ikke virket og tilslutt stoppet. Kjøpte ny motstand på BMW (jeg hadde hastverk) og skiftet den på en bensinstasjon like ved. La merke til at den som sto i var relativt ny, men skiftet uansett. Det gikk 1 uke før at viften sluttet igjen.. Tok en nermere titt på kontakten å det viste seg at den hadde smeltet på siden. Ingen kortsluttning, men rett og slett dårlig kontakt. Kjøpte en ny kontakt hos BMW til 68kr, og etter den var skiftet fungerte alt som det skulle. virker også som det er mere "futt" i viften igjen nå Dette er sikkert gammelt nytt men kan være vert å sjekke denne før du skifter motstand. Sparer litt penger i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Januar 16, 2019 Share Skrevet Januar 16, 2019 På 6.1.2016 den 8.45, lano skrev: Hadde et problem med at vifta i min 520ia 2002 modell til tider ikke virket og tilslutt stoppet. Kjøpte ny motstand på BMW (jeg hadde hastverk) og skiftet den på en bensinstasjon like ved. La merke til at den som sto i var relativt ny, men skiftet uansett. Det gikk 1 uke før at viften sluttet igjen.. Tok en nermere titt på kontakten å det viste seg at den hadde smeltet på siden. Ingen kortsluttning, men rett og slett dårlig kontakt. Kjøpte en ny kontakt hos BMW til 68kr, og etter den var skiftet fungerte alt som det skulle. virker også som det er mere "futt" i viften igjen nå Dette er sikkert gammelt nytt men kan være vert å sjekke denne før du skifter motstand. Sparer litt penger i hvert fall. Gammelt innlegg, men prøver allikevel: Hvordan fikk du av kontakten? Holder på å bytte samme kontakt, men får den ikke av 😔 har du noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet April 5, 2019 Share Skrevet April 5, 2019 Noen som har delenummer itl kontakten som er smeltet på bilder over (e29 2002 525dat)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå