Gå til innhold

Min nye bil - E61 520dAT Facelift SOLGT!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 563
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for opplysningen Steffan.. Det kommer vel litt mere informasjon jo nærmere vi kommer. Det er jo uansett en feilopplysning i Fahrfreude..

Ja, som sagt.. Så får jeg ikke bestemt meg her og nå. Er enig i at bilen ser litt mer eksklusiv ut med chrome grill.. Vil ikke montere M5 fanger på denne, selv om det er skamrått. Vi får se med M-tech etterhvert eller hva de forskjellige stylistene klarer å trylle fram til originalfangeren på faceliftene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.. :)

Blir spennende å se flere av forumsbilene her, levende live på Vårmønstringen. Gleder meg! :D

Da kan jeg jo fortelle at jeg har blakket meg nok en gang og kjøpt/bestilt følgende deler;

-M fothviler

-M5 chrome grill

-Original AUX/USB for Ipod

-Hartge sportsfjærer foran

-Hartge stag til luftfjæring bak

-Hartge velour mattesett

8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde jo ikke noe valg ettersom det var best stemning for chromgrillen ;)

Neida, men fant ut etter å ha bladd igjennom sidene til Hartge at chromegrillen passer bilen best. Ble litt inspirert av Hartge E61'en, så vi får se hvordan den ender opp etterhvert..

xl3pjqez330g9798yqdx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får legge inn et bud på felgene mine. :wink:

Hehe, ja, så fremt de passer E61 og har riktig dekkdimmensjon og du ikke forlanger en Hartge-pris er det absolutt interessant.. ;)

Du får legge inn et bud på felgene mine. :wink:

Nei! Du skal ikke selge de Magnus, de er et must på din slede. Og Saltkjelen skal ha Toora 20", så da er dette ferdig diskutert :lol: .

Hehe.. Det er liten tvil om at Hartge felgene passer Magnus sin M3 svært godt. Nesten for godt slik at man ikke kan selge noe som sitter så perfekt. Jeg tror derfor han måtte ha lett lenge etter en god arvtaker. Uansett blir det nok Toora på meg, det har vært bestemt siden bilen ble bestilt.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.. :)

Blir spennende å se flere av forumsbilene her, levende live på Vårmønstringen. Gleder meg! :D

Da kan jeg jo fortelle at jeg har blakket meg nok en gang og kjøpt/bestilt følgende deler;

-M fothviler

-M5 chrome grill

-Original AUX/USB for Ipod

-Hartge sportsfjærer foran

-Hartge stag til luftfjæring bak

-Hartge velour mattesett

8)8)

Det var en veldig fin (og dyr) liste, blir kjempeartig å følge med videre ;)

Den AUX/USB tingen til Ipod.. er det mye stress å montere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, glemte selvfølgelig å skrive at det var en original BMW kabel. Den måtte bestilles fra BMW med ca 5 dagers leveringstid. Er kabelen til AUX inngangen bak. Måtte ha den for at Ipoden i det hele tatt skulle fungere. Nå fungerer det helt perfekt med en flott lydkvalitet. Det mest sjokkerende ved denne kabelen var at BMW skulle ha hele 675 kr (!!!) for denne kabelen. En kabel som i utganspunktet koster 45 kr hos Elkjøp.. Fikk den riktignok for nærmere 500 kr etter litt dealing på delelageret hos Stenshagen. Satt forøvrig å så på ettermonteringskit av både dieselvarmer (webasto) og USB/Ipod oppkobling i hanskerommet. Mener at det ikke var så alt for gæli pris.. Men det har ikke førsteprioritet, nå er det montering av deler og felger til sommeren. Da regner jeg også med at det er sånn nogen lunde stopp for denne gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde jo ikke noe valg ettersom det var best stemning for chromgrillen ;)

Neida, men fant ut etter å ha bladd igjennom sidene til Hartge at chromegrillen passer bilen best. Ble litt inspirert av Hartge E61'en, så vi får se hvordan den ender opp etterhvert..

xl3pjqez330g9798yqdx.jpg

Var ikke mye å si på denne Hartge'n nei, WOW!

Men kos deg litt med den orginale bilen også da, det er jo en nydlige bil du har der, nesten for ille å begynne å herje med for mye kosmetiske moods allerede - flire.

Er det som er så deilig med ny specsa bil, du kan bare kjøre å kose deg.

Mens andre må handle og styre iår for å få bilen slik de virkelig vil ha den.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering av Webasto? Hvor tenker du på å gjøre det? Undersøkte dette hos både Tronrud og Autozentrum, og der var prisen på slikt helt sinnsyk. vet du om noen (seriøse) forhandlere som gjør dette ryddig og rimelig?

Syns den AUX-historien din er litt snodig. Har testet systemet med iPod i andre BMW'er og det har fungert med en helt vanlig kabel. Mulig vi prater om to forskjellige ting... Unasett.. godt det ordnet seg for deg!

Gleder meg til å se hva slags godsaker som kommer på bilen din etterhvert. Planer for utvendig styling enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok ikke til å montere Webasto med det første. Jeg bare sjekket litt rundt hva den originale kostet ettersom jeg angrer for at jeg ikke bestilte bilen med. Webastoen koster ca 10 000kr uten montering. Pris ferdig montert kommer vel fort opp mot det dobbelte tenker jeg..

Jeg er faktisk svært fornøyd med originalfangerene til bilen. Syns de er pene og er svært kledelige på bilen. Jeg tviler egentlig på om jeg gidder å bruke 20 000kr på M-pakke ferdig montert og lakkert. Om jeg gjør noe blir det nok heller trolig en Alpina leppe og M-tech sideskjørt. Blir så kjedelig når alle andre har M-pakke, da ser man liksom heller ikke forskjellen på en facelift og en pre-facelift.. Blir spennende å se om Breyton, Hartge, AC-Schnitzer og Hamann finner på til originalfronten etterhvert. Kanskje det kunne vært noe, hvem vet..? ;)

Fikk hentet meg fotstøtten og M5 grillen nå nettopp.. Skal få montert det til helgen tenkte jeg, men grillen på E60 er jo et rent helvette å få av..

Venter nå på HARTGE delene fra Strandveien Tr.heim, men tar nok en uke eller to ettersom noe av det måtte bestilles.

z5j1gh2aamacau96utmb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...