Gå til innhold

Min nye bil - E61 520dAT Facelift SOLGT!

Share

Anbefalte innlegg

Dette ser bra ut. Da jeg undersøkte til BMW X5 (E70) tror jeg det lå på rundt 30.000 kr. Største DEFA-pakken ligger vel på rundt 15.000 kr montert hos autorisert BMW-forhandler. Eneste problemet er at man må koble bilen til en ekstern strømkrets.

Mht styling ville jeg helt klart satset på en Alpina front-fanger, men det er kanskje veldig dyrt? Ellers må jeg si at jeg syns din bil (og E61 for øvrig) ser veldig fin ut når den er helt standard.

Har du forresten gjort noe med eksosrøret på bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 563
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette blir bra.. ang grillen din, så er den ikke så ille å ta av... jeg løsnet fangeren øverst kan du si over grillen der, slik at jeg fikk vippet den litt ut og dermed kom til med en liten flat trekker til å vippe av klippsene..

fatter kjøpte seg E61 530dt og som deg er det fryktelig mye finere med chrome grill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina fronten var ikke så altfor dyr syns jeg. Kommer jo på en brøkdel av hva M-pakken koster.. Jeg syns også bilen er pen standard og jeg har virkelig troen på felger og senk. Jeg personlig tror 20" Toora, Hartge senken og de sotede rutene i kombinasjon med en standard sølvgrå bil blir helt rått. Gleder meg til å se hvordan det blir etterhvert.. :)

Har ikke gjort noe med eksosrøret. 2008 modellen fikk (heldighvis) chrome eksostut og siden den er det beholder jeg den. Hadde jeg fått en rustne, matte eksostuten hadde jeg trolig vært å fått på en chrome forsegling eller 2 stk Eisenmanner.. Men den utgiften slapp jeg heldighvis.. ;)

Jeg klarte ikke å se på delene ligge foran meg på skrivebordet, så jeg måtte løpe ned i garasjen å se om jeg fikk montert M-fotstøtten. Etter litt fikling og mekking kom den på plass.. Festet den med dobbeltsidig tape, slik at jeg har angremuligheten der.

Takk til Diezelpower her inne for en kjapp, trygg og enkel handel! :D

y3dfek073y4odnyrbrf2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir bra.. ang grillen din, så er den ikke så ille å ta av... jeg løsnet fangeren øverst kan du si over grillen der, slik at jeg fikk vippet den litt ut og dermed kom til med en liten flat trekker til å vippe av klippsene..

fatter kjøpte seg E61 530dt og som deg er det fryktelig mye finere med chrome grill!

Ah, godt tips som jeg skal bruke. Når jeg tok av grillen på min E60 knotet jeg noe voldsomt for å få den av. Måtte jo demontere halve fronten om jeg skulle ha fått den av på en fin måte. Fikk den heldighvis av etter mye knoting.

Takk for tipset forresten.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, godt tips som jeg skal bruke. Når jeg tok av grillen på min E60 knotet jeg noe voldsomt for å få den av. Måtte jo demontere halve fronten om jeg skulle ha fått den av på en fin måte. Fikk den heldighvis av etter mye knoting.

Takk for tipset forresten.. :D

Det var så lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg også montert M5 grillen.. Har holdt på i godt og vel 2 timer nå, men det skyldes at vinterbilen har tatt kvelden og opptok plassen til BMW'en slik at jeg måtte bruke masse tid på å fjerne både bil og skiboks fra taket.. Demontering og montering tok ca 1 time, men det skyldes også mye prøving og feiling. Hadde jeg skulle gjort dette igjen hadde hadde det gått minst på halve tiden, nå som man vet hvordan det gjøres.. Takk gud for at jeg klarte å finne en malerkrok hengende i garasjen. Kom til perfekt med alle klipsene som var gjemt og trangt å komme til. Herlig! :D

En slags DIY i form av noen få (og dårlige) bilder.. Håper dette vil kunne hjelpe andre som skal utføre samme oppgraderingen.. :)

1. Ta av gummilisten som sitter i topp av fangeren. Denne er klipset med en plate under, så det er bare å bruke litt muskelkraft. Det er også noen hull i endene og ved midten som det går an å stikke et skrujern inn å lirke opp.

fuvcofu40csf62iyw6bn.jpg

2. For å gjøre innstallasjonen og demonteringen enklere lønner det seg å skru opp festene til støtfangeren oppe. Da klarer man å vippe ut fangeren nok til at man får ned en liten mag-light og et skrujern til å få av klipsene på sidene. (Om du bruker en malerkrok, som meg, er ikke dette nødvendig). 5 stk skruer.

jp7va2cpf4wb6ab1cgtw.jpg

3. Det er nødvendig med en malerkrok eller noe med liknende form for å komme til klipsene på undersiden. Vipp så klipsene opp. Kan gå med fingre men det forutsettes selvfølgelig at man klarer å få de igjennom rillene og under grillrammen.

k3ah9ipiw629aicjr180.jpg

fvpnn637puusg0i8j02o.jpg

4. Dra ut grillen. Rengjør og sett på plass ny grill.

(Ny vs gammel grill)

0ghv1hjqup8cl6iyhcvp.jpg

vvvav3hmisbsjlks1edr.jpg

pays1d9erd852fy3966i.jpg

Skal få tatt noen skikkelige bilder i morgen i dagslys.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.. :)

Ja, jeg er fornøyd selv og angrer ikke et sekund for at jeg valgte chrome og ikke sorte som jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for. Fikk tatt noen nye bilder ute i dagslys - som lovt, men det ekstremt dårlige været var ikke akkurat ønsket. Snør jo trollkjerringer og har allerede kommet mellom 10-20 cm som har lagt seg på bakken og hovedveiene..

e8hrv6igq3zs5ndnq9p8.jpg

kob7jusbjtmrhadh1yv9.jpg

tqqnds6f9wozartmr3wu.jpg

pfx7t29bdgmcz8ghvx10.jpg

Nye eksoshalen på 2008 modellene av 520i og 520d

8fqsk6il2scqfkz5ypm9.jpg

..og til slutt to bilder av godbilen og butikk/vintervraket..

cm3iy5r6xqb21vhl5bja.jpg

jijtsr1f3qehrf7kkuvd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et bilde uten lys i de "øyelokka", ser jo ut som noen som kommer fra en Citroen ;)

Som du sikkert skjønner så syns jeg bilen er mye penere uten de øyelokka på. Kun AE, faktisk litt tøft at det lyser sterkere i de innerste også.

Utenom det så har du en meget flott bil. Kunne tenkt meg en slik selv etter 530'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo ja.. Det er nok en smakssak. Det er bare så synd at man ikke kan kombinere kjørelysene (uten øyenbryn) og tåkelys samtidig. Det er heller ikke lys i dashbordet når disse er på. Men ja, de er vanvittig kule og lyser faktisk greit.

b2dhz77w32f70kudfpet.jpg

1txhpn1cfiuetwt63sqd.jpg

m4xjwezwgo5ssdsapua9.jpg

s0h17mh0gg0hz30zk97s.jpg

xyhir08jm12lpjnj7sgh.jpg

4c9806j7cy7wks8x015a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! Også et veldig fint eksosrør du har. Det bør du beholde! Så veldig ryddig og fint ut. Nesten bedre enn de 2 latterlig små man får på rekke6 modellene.

Ja, jeg syns eksosrøret er kjempefint, så det blir beholdt.. Jeg er faktisk tildels enig med deg. Var jo plass til dobbelt så store rør på min E60 når jeg hadde 2 (suge?) rør.. :D

Hvordan slår du av og på de "øyelokkene"? Har e61 selv men hos meg lyser de aldri.

Dette er en facelift ting, så har du en pre-facelift er ikke dette mulig. Den må aktiveres i iDrive, dvs. at man kan velge om man vil bruke disse lysene eller ikke. Jeg har valgt å bruke de, så de slår seg på når bilen startes (dvs. når bryterposisjonen er i 0 (AV)). Da slipper jeg å tenke på å skru på lysene i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig bra ut med chromenyrer, vurderer nesten å beholde mine i steden for å bytte til sorte. Får tenke og vurdere det litt nærmere, tror jeg nesten.. :)

Ellers må jeg igjen si at bilen din er nydelig! Misunner deg faceliften og alt den innebærer. Jeg synes også vinterfelgene er veldig spreke, kler bilen utrolig bra. Blir spennende å se med senking og sommerhjul!

Har du bestilt Toora-felgene, forresten..? :)

For øvrig er det veldig fint at du legger inn masse bilder i tråden, er kjempemorsomt å følge med. Og at du tar deg tid og ork til å lage DIY, er supert! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...