Fredrik Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 http://www.nettavisen.no/bil/article1416159.ece
MF DUFF Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Bak på M3en har jeg satt Continental ContiWinterContact 275/30-19" denne skal jo ikke vinter kjøres men en og annen gang er det greit å kunne kjøre den varm. Jeg ser for meg at bilen er helt udugelig på norske vinter veier... Jeg har kjørt samme dekkene på M3 og M5 før men da i 225-235 17" dette var helt greit på vanlige dager men på ekstrem dagene var det bare å sette bilen hjemme...
Hansh Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Kjørte ganske mange km sist vinter på 225/60-16 og var svært fornøyd med dette. Er egentlig et hakk for høy profil, men er innenfor lovlig margin og var dette som fulgte med bilen. Var i tillegg tilnærmet ubrukte. Kan ikke huske merket, men er et av de mer annerkjente ihvertfall. Hadde ingen spesielle problemer uansett føre, bortsett fra skikkelig glatt is der kun piggdekk nytter, og jeg var mange turer på fjellet i svært varierende vær. Hadde forøvrig god hjelp av antispinn i mange bakker siden denne faktisk fungerer veldig bra i BMW tydeligvis. Synes ofte antispinn struper motoren for mye i mange biler. Har faktisk prøvd Toyo Proxes på snø og is selv uten at det kan anbefales. (første snø for et par år siden kom mens jeg var på et kundebesøk på toppen av en av bergens lengste bakker..) Utrolig hvor langt man kan seile nesten uten fart på flat vei. Den dagen ble bilen stående mens jeg gikk tilbake til jobb der jeg møtte en kunde som ikke gadd å skifte til vinterdekk og fortalte meg at det var bare for folk som ikke kunne kjøre som trengte slikt -Året påstand?!
mhane Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Venter på 225-50-17 Hakkapelita piggdekk som jeg har bestilt. Er spent på om de skiller seg vesentlig fra 225 piggfrie vinterdekkene jeg kjører med nå med tanke på at jeg går fra 16" til 17" felg og dermed får mindre "gummi" å kjøre på. Lurer på om dette har noe å si på vinteregenskapene?
wicky124 Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 kjører på Yokohama 225/45-18 foran og 245/40-18 bak piggfritt...skal bli artig å se om det er noe tess..hmmm..
E.H.D Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Kan jo spa fram denne tråden for å opplyse om at Motor denne måneden (des 2007) har test av Nokian vinter dekk i forskjellige dimensjoner. Dekk som er med er Nokian Hakkapeliitta 5 piggdekk i dim 205/55/16, 225/45/17, 225/40/18 og 235/35/19. Også Nokian Hakkapeliitta RSI i dim 205/55/16, 225/45/17 og 225/40/18 er med. Poengsum er som følger: Pigg: Piggfritt: 16" 9,0 16" 7,4 17" 8,8 17" 7,1 18" 8,4 18" 7,2 19" 8,0
mhane Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med mine nye Nokian Hakkapelitta 225-55-17 dekk. Anbefales på det sterkeste, ofrer de 0,2 poengene for utsende. Får kjøre 0,2 poeng forsiktigere for å kompansere
Hyggmaister Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Må nok handle nye vinterdekk til bilen jeg nå, og kommer neppe til å gidde å spandere på nye felger, ergo blir det pizzaknivlignende greier. Kunne godt tenkt meg noe bredere, men måtte nok da som mhane nevner kjørt de poengene roligere! Skal ha meg skikkelige piggfrie vinterdekk! Piggene har en mystisk tendens til å forsvinne likevel (talte 4 nedslitte pigger på den ene FREMdekket mitt her om dagen, når jeg luftet bremsene )
330xi Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Jeg kjører 225/35/17. Funker egentlig ganske bra, men sporer mye når det er sørpete. Fadern kom hjem med ny bil fra Sveits i går 2007 530xd (forresten utrolig nydelig bil). På vei hjem stoppa han og fikk på 245/30 på 18 felgene som fulgte med bilen. Spørs om det ikke blir litt seiling på han i vinter
Diesel power Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Jeg kjører 225/35/17. Funker egentlig ganske bra, men sporer mye når det er sørpete.Fadern kom hjem med ny bil fra Sveits i går 2007 530xd (forresten utrolig nydelig bil). På vei hjem stoppa han og fikk på 245/30 på 18 felgene som fulgte med bilen. Spørs om det ikke blir litt seiling på han i vinter Far din har fått en knakende god bil, liiiiiiitt misunnelig ja Sitat: den største forskjellen sammenlignet med ren bakhjulsdrift i at festet rett og slett blir mye bedre. Akselerasjonen på overflater som folk fleste er forsiktige med å gå på, er imponerende. I bratte motbakker, stopper den ikke før det er så lite feste igjen at man ikke en gang klarer å stå stille. Dét bør man helst ha tenkt på på forhand slik at man har en sikker nedfartsrute klar. Dette er faktisk noe av det som kan være litt småskummelt med et så velfungerende firehjulsdriftsystem. Link: http://dinside.no/php/art.php?id=499139
330xi Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Jeg kjører 225/35/17. Funker egentlig ganske bra, men sporer mye når det er sørpete.Fadern kom hjem med ny bil fra Sveits i går 2007 530xd (forresten utrolig nydelig bil). På vei hjem stoppa han og fikk på 245/30 på 18 felgene som fulgte med bilen. Spørs om det ikke blir litt seiling på han i vinter Far din har fått en knakende god bil, liiiiiiitt misunnelig ja Sitat: den største forskjellen sammenlignet med ren bakhjulsdrift i at festet rett og slett blir mye bedre. Akselerasjonen på overflater som folk fleste er forsiktige med å gå på, er imponerende. I bratte motbakker, stopper den ikke før det er så lite feste igjen at man ikke en gang klarer å stå stille. Dét bør man helst ha tenkt på på forhand slik at man har en sikker nedfartsrute klar. Dette er faktisk noe av det som kan være litt småskummelt med et så velfungerende firehjulsdriftsystem. Link: http://dinside.no/php/art.php?id=499139 Kjenner jeg er litt misunnelig jeg også! Kunne tenkt meg en sånn jeg også, men det svikter litt på økonomien
E.H.D Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 testa dem ikke yokohama dekk? Nei, kun Nokian Hakkapeliitta 5 piggdekk og Hakkapeliitta RSI piggfri.
plumbo79 Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Hakkepelitta 5 pizzakniver som gjelder, hvis du trenger det da, jeg kunne ikke hatt annet da jeg bor lang inni skogen.
Saltkjelen Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Kjører med 245/40 R 18 med Nokian Hakkapelita RSi.. Strålende fornøyd på skikkelig snøføre. Har ikke hatt noen problemer med å stå fast. På litt sørpete føre merker jeg godt den store dekkdimmensjonen.. 330xi: 30-profil er helt feil på 18" for E60/E61. Riktig profil er 40 og/eller 45..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå