Gå til innhold

BILDER av BMW Roadshow 'Clean diesel POWER' bilene?

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den var med pga nyåpning av BMW butikk her, var med en 335i cab også :-D

Var selv å prøvde disse bilene, og selv om 335i er en rå bil, så ble den nesten tam kontra 335d. Kan hende det skyldes at 335i var cab, men jeg vet ikke. Blir jo noen kg ekstra å drasse på. Likte interørfargen på den 335 dieselen også, men vet ikke hva fargen heter.

X5 4,8is var også en kongebil, og ikke noe å si på kreftene der heller, en slik 3.0d hadde vært midt i blinken for meg 00020141.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene var oppe i kristiansund for noen uker siden.

Prøvde da 535d og X5 4.8i

det var en syk opplevelse å ratte X5 på 2 tonn med så fet motor :P

X5 4.8i er ikke med i diesel karavannen, den er vel så lang unna man kommer det de vil vise med med denne karavannen.

Hvem var det som hadde 335i cab?? trodde BMW norge hadde solgt sin.

De sa så når jeg ringte til de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene var oppe i kristiansund for noen uker siden.

Prøvde da 535d og X5 4.8i

det var en syk opplevelse å ratte X5 på 2 tonn med så fet motor :P

X5 4.8i er ikke med i diesel karavannen, den er vel så lang unna man kommer det de vil vise med med denne karavannen.

Hvem var det som hadde 335i cab?? trodde BMW norge hadde solgt sin.

De sa så når jeg ringte til de!

De hadde med bl.a en 4,8is og en 335i cab i tillegg i Kristiansund grunnet åpning av ny forhandler. Bilene ble der en god stund også. Sikkert en uke ihvertfall. Alle som jobbet der hadde en felles BMW helg innover nordmørsveiene helgen etter at jeg var der.

Forøvrig så selger de noe voldsomt med BMW der nå, tydelig at det har vært ett savn. De har Mazda, Subaru, Hyundai, Peugot og SAAB også. Men jeg sitter med ett inntrykk av at disse har kommet noe i skyggen av godmerket BMW. De er i en lærefase for tiden, det merkes når man skal ha svar på noe. Men det er ihvertfall ikke noe å si på entusiasmen til Mek Øystein og Dele Dag Inge. Svar får man, men som sagt de trenger litt tid.

Blir jo nesten som å gå over fra ett vaskebrett til en 1800rpm vaskemaskin med innebygget kondenstørketrommel dette. Sier seg selv at de trenger litt tid :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har karavanen vært i Oslo-området?

Stenshagen lillestrom var de første som fikk den og så dro den videre til skøyen. Dette er noen uker siden. Hvor den dro etter det er jeg ikke sikker på. Ville neste tro den dro til autosentrum. Eventuelt at den avslutter hos autosentrum. Ring de å hør. Eventuelt kan jeg sjekke det opp i morgen ettermiddag og legge ut svar etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Var å kjørte grom BMW igår, roadshowet var(er) i Skien i disse dager.

Bestilte meg tur med E61 535Dat, og E92 335Da.

dsc00341aj7.th.jpg

E61 var en Invidual model med Moonstone farge og mørkeblått skinn interiør...

:roll: Smakløst fagesammensetning var en understatment, men men.

Bilen var rett og slett jævlig imponerende, E61 facelift er en betydelig bedre bil enn prefacelift vil jeg påstå, kvaliteten er sterkt forbedret (noe jeg har kritisert ved tidligre anledninger)

Og selvsagt er det morsomt med tilnærmet alt utstyr som det var i denne, for å nevne noe, head up, aktiv styring, navi proffesional, el comfort stoler, panorama soltak +++.

Bilen hadde selvsagt den nye eh, joysticken(girvelgeren), som var litt uvan å bruke, men som ser fantastisk bra ut, og den fungerte utmerket.

På veien var denne bilen i sitt ess, myk og smidig til å være en så stor bil, den mest spesielle riktignok med denne bilen - var motoren, det fantes ikke diesel støy i det hele tatt, mildt sagt imponerende!

Når jeg skulle ha diesel, valgte jeg I6 mye pga lyden fra en I4 diesel (knatring og støy og ikke minst vibrasjoner)

Men i den nye generasjon diesel fra BMW, der I4 bråker mer enn forrige generasjon diesel motorer, så er I6 en spektakulær disiplinert motor

Måten den formidler kreftene på er også imponerende uanstrengt.

Så 535Dat må prøves, for en kjøremaskin!

Så stod 335Da på programmet, en bil jeg hadde store forventninger til, uten å tidligre ha prøvd E92, skulle dette bli spennende.

Første inntrykket var blandet, interiøret var ganske spesielt, grønn/brunt, og med ved i dashen, hmm...

Etter å ha eid E90 i nesten to år er det enkelt å gjøre seg kjent i E92, alt er der det skal være, men etter å ha kommet fra E61, så virker dette itt platt,kjedelig, og kanskje litt "billig".

Jeg innser at det neppe blir en 3 serie til på meg fremover.

Motoren er den samme som i E61'n, men er mer voldsom i 3 serien, skyver er råere og den går ennå bedre.

Dette er en fantastisk bra bil, men krever mer oppmerksomhet fra fører, den sporer mer (19" tror jeg, lekre felger) og man slapper ikke av slik man finner seg i å gjøre i E61.

Bilen ser utrolig bra ut, får betydelig oppmerksomhet når man ratter denne bilen her.

dsc00342ml8.th.jpg

Alt i alt, en morsom dag, gøy å oppleve topp of the line fra BMW, og det imponerer stort.

Fant ut at E61facelift er en bil jeg skal ha etterhvert, den overbeviste meg stort.

Og selvsagt hadde det vært gøy med en 535Dat.

Anbefaler alle som får denne karavanen til sitt hjemsted å prøve disse bilene, diesel er ikke hva det engang var, og BMW viser det på imponerende vis.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...