e39530dt Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Dyrt å bytte traversforinger eller? koster rundt 9000 inkl jobb.. bytta alle mine 4 i sommer og kan si at det er som natt og dag er heller ikke plaget av knirking eller støy i min 530d bortsett fra bagasjen som er j.... frustrerende har tatt i fra hverandre alt i bagasjen om skrudd alt til igjen uten at det hjalp noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Dyrt å bytte traversforinger eller? 500-600 pr stk pluss arbeid. Fikk det gjort i Sverige i sommer. 1,5 times jobb. Hos BMW her i Bodø beregnet de 4 timer, altså rett under 8000,-. 9000 totalt er rett og slett SVINDEL når en merkeforhandler i Sverige gjør samme jobben for 3000,- medregnet kursen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Dyrt å bytte traversforinger eller? koster rundt 9000 inkl jobb.. Dyrt å bytte traversforinger eller? 500-600 pr stk pluss arbeid. Fikk det gjort i Sverige i sommer. 1,5 times jobb. Hos BMW her i Bodø beregnet de 4 timer, altså rett under 8000,-. <---kunne fortsatt med dem i timesvis her.... Det må jo være årets ran på verksted arbeid. PS: noen som har delenr? tenkte bare å sjekke priser på deler på GS for eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 PÅ min 3 serie har jeg litt knirk i biln bare av og til, da er det vinduspaknigene som gjør det, åpner jeg vindue 1 mm eller 2 så er lyden borte.. denne er også senket, 50 30 med 235 40 18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Hva har du gjort når du har demontert interiøret? He he spør heller hva jeg ikke har gjort Nei blant annet så er bakre øvre støt demper fester på 7 serien under hattehyllen med den elektriske rullegarinden. Det betyr at du må ut med bakseter, bakseterygg, deksler over airbag i c stolpen og noe dill under hattehyllen. Dessuten sjekker jeg ut muligheten for å legg inn ekstra asfaltmatter for å støydempe bilen enda mer. Dvs at man enkelt bare skrur ut seter og kommer seg inn under teppene. Ved å varme asfaltmattene med varmluftspistol former man dem etter karroseriet og oppnår bedre støydemping ved enkle midler. Kommer til å satse mest på torpedovegg og hjulbuer når jeg bare får tid En annen ting jeg har gjort er å bestille alle skruer jeg kom over på GS sine internett sider. Kom en pose med forskjellige skruer til karroseri og interiør. Ved å studere tegningene på GS sine sider finner du fort ut at det gjerne mangler en skrue her og der. Særlig på plast deksler under bilen. Alt hjelper mot uønskede lyder. Ja, jeg hater også knirk og støy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 HVA I HELVETE?! unnskyld utrykket, men 8000 kroner for å bytte FORINGER?! det er jo rein svindel! har du tilgang til verksted med bukk og en presse, er dette ikke noe problem, litt mye jobb, men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Prøvd noen E60. Har vært en del knirking i de også. Mulig faceliften er bedre siden de også forandret dørtrekk osv. Jeg kan skrive under på at faceliften er bedre når det gjelder det.. Var ørlite knirking i E60'en jeg hadde, men dette gjorde Stenshagen noe med. Det ble bra etter at dem tok en kikk på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 HVA I HELVETE?! unnskyld utrykket, men 8000 kroner for å bytte FORINGER?! det er jo rein svindel! har du tilgang til verksted med bukk og en presse, er dette ikke noe problem, litt mye jobb, men men.. Har du prøvd å bytte disse traversforingene? Selv erfarne mekkere sier at det kreves spesialverktøy.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Prøvd noen E60. Har vært en del knirking i de også. Mulig faceliften er bedre siden de også forandret dørtrekk osv. Jeg kan skrive under på at faceliften er bedre når det gjelder det.. Var ørlite knirking i E60'en jeg hadde, men dette gjorde Stenshagen noe med. Det ble bra etter at dem tok en kikk på det. Det var godt å høre Jeg fikk hvertfall det inntrykket av at interiøret på faceliften hadde en bedre finish og kvalitetsfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Prøvd noen E60. Har vært en del knirking i de også. Mulig faceliften er bedre siden de også forandret dørtrekk osv. Jeg kan skrive under på at faceliften er bedre når det gjelder det.. Var ørlite knirking i E60'en jeg hadde, men dette gjorde Stenshagen noe med. Det ble bra etter at dem tok en kikk på det. Det var godt å høre Jeg fikk hvertfall det inntrykket av at interiøret på faceliften hadde en bedre finish og kvalitetsfølelse. Ja, finishen og kvalitetsfølelsen er vesentlig bedre. Deler som var av hardt materiale i pre-faceliften er nå trukket i mykt skinn. En helt annen opplevelse enn interiøret i Pre-faceliften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39530dt Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 HVA I HELVETE?! unnskyld utrykket, men 8000 kroner for å bytte FORINGER?! det er jo rein svindel! har du tilgang til verksted med bukk og en presse, er dette ikke noe problem, litt mye jobb, men men.. Har du prøvd å bytte disse traversforingene? Selv erfarne mekkere sier at det kreves spesialverktøy.. kan skrive under på at dette ikke er noen enkel jobb nei.... er mulig å lage seg verktøy men du bytter ikke disse med skiftenøkkel og godt mot... hvordan bmw sverige kan si at denne jobben tar 1,5 timer vet ikke jeg men da kan de umulig bytte alle fire foringene og justere hjula etterpå... spissing må justeres etter bytte av foringene og for de som lurer på det så var det t-k bilservice som gjorde jobben og bmw fredrikstad skulle ha 11000 for samme jobben... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå