Øyvind L. Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hvis man bare er ute etter ytelsene og utseendet så er nok en ombygd å foretrekke, siden den er billigere enn en ekte, men jeg synes nå at en ekte er å foretrekke da vet man at eier en bil som ble satt sammen for hånd hos BMW Motorsport. E34 M5 er den siste serien M biler som ble satt sammen for hånd hos BMW Motorsport, fra E36 M3 og nyere er satt sammen på vanlig vis på en vanlig BMW fabrikk så det er litt historie i det også for min del. E36M3 er jo det dårligste M bilen som har vært produsert.. En skikkelig nedtur ifra BMW Motorsport. De skjøndte det tydeligvis for E46M3 er jo veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 ombygd er ombygd og kan i mine øyne ikke sammenlignes med en orginal M bil som har eget chassienummer og vil alltid holde seg bedre i pris. Selger bør jo nevne at bilen er ombygd..Hvertfall hvis du spør! Hvis ikke er han jo en svindler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 19, 2007 Share Skrevet Oktober 19, 2007 Du får jo for det du har forsikret bilen som. har hatt ombygd m5 som jeg har hatt forsikret på lik linje med en orginal. å er ikke en m5 med byttet chassie nr fra f.eks 518 en fullblods m5?? viss du har dratt ut en bulk på en m3 på en bakskjerm sveist litt, sparklet å lakkert er det da ikke en fullblods m3? Når det er tuklet med slike ting som chassisnr og identiteten til en bil er ikke den verdt like mye i mine øyne som en som er urørt. Det å rette opp en bulk og bytte chassisnr på en bil kan ikke sammenlignes. Forsikrer du en ombygget bil som en M5 og alt er gjort skikkelig vil jo ikke forskjellen være merkbar, så bilene kan gi like stor glede, men jeg vil likevel ikke kalle de like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPålwer Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Er jo seff best med en orginal M bil med tanke på videre salg. Men Finner jo også noen som bygger om til M bil som gjør det skikkelig. Mange orginale M biler som blir brukt hardt og. Er det dem er til,bare dem får sin riktige pleie går det bra. Men orginalt er det jeg går etter på M biler. Bosjo: Var det deg jeg snakka med her tidlig å år? Kjørte etter deg gjennom lillestrøm og til statoilen like ved gamle elkjøp? M5 med prøveskilt og en danske? Og du må ikke finne på å flytte over "m5n" til en annen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Det finnes jo masse ombygde biler der ombyggingen er gjort skikkelig, har en kompis som har en slik en og eg har ALDRI sett han dravkjørt den bilen..det kommer akkurat an på hvem som har bilen..er masse orginale m5'er som er herjekjørt..er de allikevel å foretrekke foran en ombygd en som er godt tatt vare på? Selfølgelig vil en orginal bil holde seg bedre i verdi kanskje, men så koster jo en ombygd mye mindre..og er kanskje minst like bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Dere som tror dere kan skille ombygd eller original på rævkjøring og vedlikehold eller ikke, kan bare gi opp med en gang. Det finnes ingen enkle fasiter her. Det finnes ombygde M5er som er bedre enn originale M5er, og vice versa. Finn først av alt ut om du er interessert i å eie en ombygd bil, og om du er villig til å ha en ombygd bil som ikke er godkjent, så kan jakten begynne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Hvis man bare er ute etter ytelsene og utseendet så er nok en ombygd å foretrekke, siden den er billigere enn en ekte, men jeg synes nå at en ekte er å foretrekke da vet man at eier en bil som ble satt sammen for hånd hos BMW Motorsport. E34 M5 er den siste serien M biler som ble satt sammen for hånd hos BMW Motorsport, fra E36 M3 og nyere er satt sammen på vanlig vis på en vanlig BMW fabrikk så det er litt historie i det også for min del. E36M3 er jo det dårligste M bilen som har vært produsert.. En skikkelig nedtur ifra BMW Motorsport. De skjøndte det tydeligvis for E46M3 er jo veldig bra. Hva legger du i dårligste M bil? Kvalitet? Prestanda? Utsende? E39 M5 tror jeg nok er den M bilen som har "slitt" mest der ALT ryker når det begynner å bli noen km. Jeg tror også E60 M5 vil få store problemer når de begynner å runde 100.000km på telleren. I mitt syn er E36 M3 og E34 M5 de "beste" M bilene som er produsert. E46 M3 har slitt så mye med diverse foringer,bremser,motor m.m. , men bilen ser råkul ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Bosjo:Var det deg jeg snakka med her tidlig å år? Kjørte etter deg gjennom lillestrøm og til statoilen like ved gamle elkjøp? M5 med prøveskilt og en danske? Og du må ikke finne på å flytte over "m5n" til en annen bil. Hei, ja det var meg som du ikke kunne følge med Nei har egentligt ikke så veldig mye lyst til å bygge den om, bilen er aldrig vinter kjørt og er veldig fin både under og rundt hele bilen. Har penge til å sette skilter på den (Vil ikke låne til det), men samtidigt har jeg også ufatteligt lyst på hus og stor garasje.......... Kjøper/finner jeg det rigtige hus, ja da må original M5 nok vente litt, eller så må jeg bygge den om for å ha råd. Jeg er bare bange for at jeg ikke kommer til å ha den samme respekt og følelse for bilen hvis jeg bygger den om (er litt sær med sånne ting) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Hvorvidt man kan skille ombygde/originale biler som vedlikeholdt eller ræv kjørte er som Gunnar sier, Umuligt. Priserne på E34 M5 er nede hvor mange kan vere med nu, men mange har da desverre ikke råd til å vedlikeholde dem, ombygd eller ikke. Det samme gjelder hvordan bilen er kjørt. MEN, skal man kjøpe seg ombygd bil, da er det nok klogt å sjekke at absolut alt virker, få dokumentasion på at alt er byttet over (Bilder/film) Og self. så kjøper man seg ikke ombygd bil som ikke har det godkjent i vognkortet!! Er det ikke godkjent i vognkortet av ham som har bygget om, ja da kan der kun vere noe muffent, og du skal ikke regne med å få det godkjent selv. BT kan kreve de mest merkelige ting for å godkjenne dette, og nogen ting som ikke er muligt når bilen allerede er bygget om, så ligg langt unna slike biler hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Hvis man bare er ute etter ytelsene og utseendet så er nok en ombygd å foretrekke, siden den er billigere enn en ekte, men jeg synes nå at en ekte er å foretrekke da vet man at eier en bil som ble satt sammen for hånd hos BMW Motorsport. E34 M5 er den siste serien M biler som ble satt sammen for hånd hos BMW Motorsport, fra E36 M3 og nyere er satt sammen på vanlig vis på en vanlig BMW fabrikk så det er litt historie i det også for min del. E36M3 er jo det dårligste M bilen som har vært produsert.. En skikkelig nedtur ifra BMW Motorsport. De skjøndte det tydeligvis for E46M3 er jo veldig bra. Hva legger du i dårligste M bil? Kvalitet? Prestanda? Utsende? E39 M5 tror jeg nok er den M bilen som har "slitt" mest der ALT ryker når det begynner å bli noen km. Jeg tror også E60 M5 vil få store problemer når de begynner å runde 100.000km på telleren. I mitt syn er E36 M3 og E34 M5 de "beste" M bilene som er produsert. E46 M3 har slitt så mye med diverse foringer,bremser,motor m.m. , men bilen ser råkul ut. Prestanda og utsende. Originalt så er den alt for snill i understellet. Stolene møkka dårlige å sitte i. Man sitter jo ikke fasti de hvis ikke man veier 120kg+ og har 4 punkt seler. Utsende er jo helt likte en hvilke som helst annen E36 Coupe med M pakke påmontert. Det som faktisk er bra på E36M3 er motorene. De er veldig bra.. Skal man ha E36M3 så er det GTen som er noe å ha.. Den er ulik alle andre E36er i karosseriet også er det kun laget noen få stk av den. Men for all del, E36M3 er jo en kjempe morro bruks bil. Det er det ingen tvil om. Du får mye bil for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Prestanda og utsende. Originalt så er den alt for snill i understellet. Stolene møkka dårlige å sitte i. Man sitter jo ikke fasti de hvis ikke man veier 120kg+ og har 4 punkt seler. Utsende er jo helt likte en hvilke som helst annen E36 Coupe med M pakke påmontert. Det som faktisk er bra på E36M3 er motorene. De er veldig bra.. Skal man ha E36M3 så er det GTen som er noe å ha.. Den er ulik alle andre E36er i karosseriet også er det kun laget noen få stk av den. Men for all del, E36M3 er jo en kjempe morro bruks bil. Det er det ingen tvil om. Du får mye bil for pengene. Jeg liker konseptet om å strekke kronene litt lenger ved å kjøpe en E36 M3 (S52B32) istedenfor f.eks en E36 328i. Poenget for meg ville deretter være å beholde den mest mulig anonym (les: det kan man ikke med en E46 M3)... og dermed ha gleden av å ha en perfekt ulv i fåreskinn. Jeg liker å holde en lav profil for så å slå til når sjansen byr seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Klistre 320merke på bagasjelokket også Folk er så vant til at det er 320ene som bråker mest, ser tøffest ut og spinner mest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Klistre 320merke på bagasjelokket også Folk er så vant til at det er 320ene som bråker mest, ser tøffest ut og spinner mest Nei, men å ha en original E36 M3 uten merker, ekstra plastikk og kanskje med en oppsetning originale standard BMW alufelger i f.eks 225/45-17 dimensjonen på felger/dekk tiltaler meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Prestanda og utsende. Originalt så er den alt for snill i understellet. Stolene møkka dårlige å sitte i. Man sitter jo ikke fasti de hvis ikke man veier 120kg+ og har 4 punkt seler. Utsende er jo helt likte en hvilke som helst annen E36 Coupe med M pakke påmontert. Det som faktisk er bra på E36M3 er motorene. De er veldig bra.. Skal man ha E36M3 så er det GTen som er noe å ha.. Den er ulik alle andre E36er i karosseriet også er det kun laget noen få stk av den. Men for all del, E36M3 er jo en kjempe morro bruks bil. Det er det ingen tvil om. Du får mye bil for pengene. Jeg liker konseptet om å strekke kronene litt lenger ved å kjøpe en E36 M3 (S52B32) istedenfor f.eks en E36 328i. Poenget for meg ville deretter være å beholde den mest mulig anonym (les: det kan man ikke med en E46 M3)... og dermed ha gleden av å ha en perfekt ulv i fåreskinn. Jeg liker å holde en lav profil for så å slå til når sjansen byr seg... Den europriske E36M3en ble kun levert med S50B32, ikke S52.. Hvis ikke jeg tar helt feil så er S52B32 US utgaven av M3 og den har bare 240hk.. Veldig mange like å gli inn i massen med de helt vanlige bilene. Personlig synes jeg det er morro å ha noe som ikke "alle" andre har.. Der for kjøpte jeg ikke E36M3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2007 Share Skrevet Oktober 20, 2007 Den europriske E36M3en ble kun levert med S50B32, ikke S52.. Min feil... normalt har jeg ganske bra kontroll på BMW´s motorkoder og det var selvfølgelig S50B32 motoren jeg mente... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå