Gå til innhold

Hvem har den sprekeste bilen på bimmers.no?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

328i går jo ikke noe bra, man kan like så gått kjøpe seg en 325i for dem føles like de to ;)

Og hva forklarer du i så fall det med, når det eneste skiller 325i-328i er 1hk og 35Nm? I følge din teori om at det er Nm som akser, så burde 328i gå en god del bedre enn 325i!

hallooooo skjønner du ikke det eller? ;)

utvekslingen på 325i er på 3.15 og på 328i er den på 2.93 så alt den 328i har ekstra i dreiemoment taper den i diffen ;)

hva er så rart med å mene at dreiemomentet har alt å si under en akselerasjon?? vi alle vet jo at hjulene dreies rundt for å få bilen fremover, er ikke det da lett å skjønne at det er dreiemoment vi her snakker om??

Diesel Power:

tenkte nå mere på biler av samme årgang eller tidsperspektiv ;)

da mener jeg E36 M3 som en mulig kandidat ..

duh byggettellerannet !! ikke diss 850 da mann !! kongen på veien det, en ekte gangsterbil ;)

en annen ting jeg ikke skjønner, når vi snakker om at en bil har 321 hk, eks en M3 3,2 , så har den ikke den effekten før du blir nøtt til å gire, hvorfor er det da så interessangt å bry seg om effekten?? jeg ser på effekt som et potensiale for mye dreiemoment ..

ps: hvis du får lyst til å slenge med leppa, spar deg !!! følg heller med å lær noe for en gangs skyld, så kanskje du tør skrive noe om dette emnet selv!!! *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men skal det bli likt i et race så burde jo bilene han kjører mot også få slik Superchips som Bilknupp har...

Det det som falt bort når jeg skrev om CSL var:

Orginal M3: 343 HK ved 7 900 rpm, 365 Nm ved 4 900 rpm.

CSL: 360 HK ved 7 900 rpm, 370 Nm ved 4 900 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallooooo skjønner du ikke det eller? ;)

utvekslingen på 325i er på 3.15 og på 328i er den på 2.93 så alt den 328i har ekstra i dreiemoment taper den i diffen ;)

hva er så rart med å mene at dreiemomentet har alt å si under en akselerasjon?? vi alle vet jo at hjulene dreies rundt for å få bilen fremover, er ikke det da lett å skjønne at det er dreiemoment vi her snakker om??

Oi, dette har nok verken jeg eller BMW tenkt på, for en generaltabbe å sette på den en 2.93-diff når de like godt kunne beholdt en 3.15-diff og 2.5-liter, i stedet for å erstatte den med en 2.8-liter. Det virker definitivt som du har kompetansen BMW mangler! På tide å søke jobb i München??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilkupp: Nå er jo 328 strupa i innsuget da, så ved å smelle på et 325-innsug skal man visst få mer effekt.

hmm passer M50 innsuget på M52 da ? for 325i har M50 motoren og 323i og 328i har M52 motor på E36 .. på E46 så har 325i M54 og M56 motoren ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Nå er ikke jeg mekaniker eller har noe særlig erfaring, men jeg har hørt av flere uavhengige kilder at dette skulle være tilfelle... Skyt meg hvis jeg tar feil:)

Det du har hørt er korrekt... dog må man bruke et adapter eller selv modifisere overgangen mellom delene for at innsuget fra M50B25 motoren skal passe på M52B28 eller M52B25 motorene. Poenget i denne diskusjonen er imidlertid at man ikke behøver dette innsuget på en E36 328i for at den skal være hurtigere enn en E31 850iA... iallefall på den lave siden av 200 Km/t merket... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men åssen bil brukte M52B25 motor da ??????????? :oops: aldri jeg hørt om

E36/E46 323i og E39 523i.

Liten korreksjon. e46 323i har M52TU25 (dobbel vanos). Har selv denne motoren på min e46 323i 98modell. TU utgaven kom på e46, mens e36 323i har vel M52B25 (enkel vanos).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...