Gå til innhold

Hvem har den sprekeste bilen på bimmers.no?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten korreksjon. e46 323i har M52TU25 (dobbel vanos). Har selv denne motoren på min e46 323i 98modell. TU utgaven kom på e46, mens e36 323i har vel M52B25 (enkel vanos).

:)

Du har helt rett, men jeg valgte med vilje og holde Technical Update (TU) betegnelsen utenfor denne gangen for ikke å gjøre det mer komplisert enn nødvendig. Forøvrig fikk man M52B25 motoren i forbindelse med E36 323ti Compact også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallooooo skjønner du ikke det eller? ;)

utvekslingen på 325i er på 3.15 og på 328i er den på 2.93 så alt den 328i har ekstra i dreiemoment taper den i diffen ;)

hva er så rart med å mene at dreiemomentet har alt å si under en akselerasjon?? vi alle vet jo at hjulene dreies rundt for å få bilen fremover, er ikke det da lett å skjønne at det er dreiemoment vi her snakker om??

Oi, dette har nok verken jeg eller BMW tenkt på, for en generaltabbe å sette på den en 2.93-diff når de like godt kunne beholdt en 3.15-diff og 2.5-liter, i stedet for å erstatte den med en 2.8-liter. Det virker definitivt som du har kompetansen BMW mangler! På tide å søke jobb i München??

Det er no logisk det da. En 328 går ikke noe særlig bedre en 325 og det er på grun av diffen at man har lavere utveksling på 328. men samtidig så har 328 høyere topp hastighet.

Jeg ville nok tru at en 850 kan slå en E36 M3 bare vist dem har hat samma utveksling da har E36 M3 vært en rævsleiker.

jeg slo no E30 325 og E36 325cab med en E30 323i med 4.10diff på enda at 2.5 har meir hk og nm. men den diffen jeg hatt på som gjor at jeg fikk lyn rask aks. men topp farten så vart det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du lagt deg ut med de fleste her inne... tar du utfordringen eller ikke ?... E36 M3 3,2 (0-250 Km/t) eller E90 325d (0-160 Km/t)... valget er ditt ?... :P

Bilkupp er ei pingleee.... :lol:

0 til 250 km.t med en E36 3,2 ??? hehe gjør den pinglebilen så stor fart da ?? tror det ville blitt en lett match ;)

E90 Diesel ??? hallooooooo noen hjemme el !?

jeg blir med med på det meste som er galt men nå er det jo vinter snart så vi får vente til våren så skal jeg parkere sånne biler lett :lol: hehe ..

Aroid:

jepp moment er alt under en akselerasjon, bra du skjønner det ..

legger til at spennvidden på momentet på en V12 er jo fra bunnen av og nesten helt opp i turtallsregisteret, ikke rart at BMW kan bruke en utveksling som gjør det mulig å kjøre i 80 km.t på første gir med 850i ...

er noen lamboer og Ferrarier som også gjør 100 km.t på 1 gir, men de har vel ikke aut gir !??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen her etter mye fram å tilbake er at utveksling på girkasse samt diff har en stor betydning på hvordan fremdriften i en bil kan være.

Morro å se at så mange har så forskjellig oppfatning i hvordan ting er og bør være å skal være .....først må man bli kretsmester før man blir verdensmester !

Tilbake til topicen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg skal ta utfordringen med Audien min, Diesel børsa mi å den gamle E34`n min... eneste jeg veit du tar meg med er den gamle Golf turbo diesel`n som har runda 300.000km. å jeg veit att den gamle sure 8 serien blir igjen uansett..

har jo sjøl kjørt utrolig mye med 850CSI`n min å det berer stor preg av att det er tungt.. Har også kjørt mye 750 som er enda mere lik din som også er Autolat å det drar greit fra 60 men ikke noe bedre en en frisk 525 24v... herre gud.. når vart 8 serien verdens raskeste bil?

Tror du sitter hjemme å gåtter deg over att du får provosert folk til å svare.. eller at noen faktisk gidder å svare.. men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gitt opp å diskutere med fyren, Har innsett at fyren rett og slett er for dum til å skjønne noe. å bare påstår dritt fordi han ikke vet bedre.

Bare la typen leve i sin egen drømmeverden, bare han som blir frakjørt de gangene det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...