Azeton Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Det vil den jo også gjøre. blir jo lettere og trille rundt hjulene da.. Men jeg tenkte da med tanke på effekt registeret. Altså få ned turtallshoppet fra 2500rpm til 2000 f.eks.
Gjest Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 om du bytter ut diff på din bil med en som har en mere akselerasjonsvenlig utveksling så banker du den S2000 enkelt ... Korrekt, da havner jeg nærmere topp_effekten_ hele tiden og bilen går bedre. kan jo forklare deg det at ved toppeffekt så har du minst 10 ganger mindre fremdrift i øking av hastigheten som ved momenttoppen... det er vist dette som er problemet for de fleste å forstå!??
Azeton Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Hvorfor øker bilen min hastigheten best fra 5500 til 7000 da?
cmn Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 S2000 har vel rett og slett mer effekt også. Nei, du verden for en overraskelse! Men det har jo null og niks å si hvis momentet er alt... Enig med deg her, Hagenisse. Slik jeg har forstått det var det her et godt eksempel. Men Bilkupp.com, har jeg forstått deg rett om du mener at akselerasjonen er best der momentet er høyest, uavhengig av effekten?
Bjørn Hetland Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Hvis jeg skulle tro på bilknuppen, så burde jeg bytte ut motoren i M3en min med denne og invistere i et godt batteri. . Muttertrekker,Co/Tech med 1/2" feste. Maks. 325 Nm. Leveres i praktisk koffert med 4 krafthylser 17, 19, 21 og 22 mm. Motor 230 V/900 W. Art. nr. 1- Antall Kjøp 30-9161 498,00 stk. Litt lav effekt, men det gjør ingenting 0.9kw, det er momentet som gjør alt
Gjest Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Bjørn Hetland: en bra ide faktisk en el motor har max dreiemoment allerede ved 0 rpm ... http://video.google.com/videoplay?docid ... 3720181416
Gjest Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 250 hk og nesten 700 nm allerede ved start Ferrari og Porscher, gå å legg dere ... edit: det var vel egentlig spikeren i kista for dere som ikke forstår dere på sånt ... men var på tide å avslutte dette
mowz Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 ja man har jo masse krefter med en gang du trår på gassen med den der, sikekrt merkelig å sitte på... men jeg tror jeg ville hatt Carrera Gt'en istedet ja! hehe
Azeton Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Elektromotor og bensinmotor er litt forskjellig ja. Men du trenger EFFEKT for og få moment. Men elektromotoren beholder vel alle 700nm uansett turtall?
336mik Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Og vekta på den el-bilen er? Tror den der ville banka de fleste biler her på forumet med en gammel opel 8ventilers 2 liter.
SteffenM2 Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Skulle likt og sett hva den elbilen hadde gjort når den hadde veid like mye som CGT'n, da hadde den sliti tror jeg.
Fredrik Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 250 hk og nesten 700 nm allerede ved start Ferrari og Porscher, gå å legg dere ...edit: det var vel egentlig spikeren i kista for dere som ikke forstår dere på sånt ... men var på tide å avslutte dette Husk at det er ingen bensin og/eller dieselbiler som akselerer fra 0 rpm iom. at motorene har en tomgangshastighet på rundt 700-800 rpm. Den nye N54B30 yter 400 Nm allerede ved 1300 rpm og har dermed praktisk talt maksimalt moment fra start. Den klarer imidlertid allikevel ikke å matche S54B32 motorens råstyrke tiltross for at de er sammenlignbare når det gjelder effekt og S54B32 motoren først utvikler maksimalt 365 Nm ved 4900 rpm. Hvorfor får du prøve å finne ut selv...
Gjest Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Skulle likt og sett hva den elbilen hadde gjort når den hadde veid like mye som CGT'n, da hadde den sliti tror jeg. den kunne godt veid det dobbelte, den ville gått like bra om ikke bedre fra 0 til 100 km.t ... er avansert elektronikk som hindrer bilen i å få hjulspinn, og uansett moment så ville den aldri greid mere en 0 til 100 km.t på 3 sec ... om den veier mere spiller liten rolle, den har moment nok til å dra det dobbelte like fort til 100 km.t !! Mitsubitchi lanserer vel snart sin egen El bil, den har 2 motorer foran på 20 kw og en sentermotor til bakhjulene på 50 kw .. vel, dette er ikke mye å skryte av når det gjelder effekt.. men som jeg har sagt tidligere, effekt er bare et forbruk, og moment er effektiviering av det forbruket.. her blir momentet 680 nm ... 0 til 100 km.t greiuer den på 1,9 sec ....
Diesel power Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 250 hk og nesten 700 nm allerede ved start Ferrari og Porscher, gå å legg dere ...edit: det var vel egentlig spikeren i kista for dere som ikke forstår dere på sånt ... men var på tide å avslutte dette Den sammenligningen blir for teit. Vil først si at jeg er enig i små deler av det du skriver, men dette blir heeeelt feil. Dette er en Ariel Atom som riktig nok leverer 250hk og 700Nm, lagd for å sette verdensrekord for el.biler, og den klarte 3sec. Men du glemmer at denne veier 700kg, og det gir ikke denne grunnlag for å sammenlignes fair mot Ferrari og Porche vedr emnet vi diskuterer. Hvis du ser på filmen vil du også se at akselrasjonen er på det "mest raskeste" kontra Porsche i starten, men det utjevner seg noe mot slutten. Grunnen er mr.Newton og regelen for å sette masse i bevegelse. Det er lett for ett par karer å dytte ignang en E30 bortover gaten, verre med en Semitrailer. Får man derimot denne i gang, så kreves det langt mindre kraft for å holde den i bevegelse, kontra det å starte denne. Skal man stoppe disse igjen, så kan man vel tenke seg hvilken av disse som har mest energi i fartsrettningen Den Orginale Ariel Atom har på det meste 300hk og 220Nm og dytter bilen 0-100 på 2,7sec. Man kan ikke akkurat påstå at den mer en 3ganger moment sterker bilen gjør 0-100 3 ganger raskere av den grunn, når den "bare" vinnner kvartmila med maks ett par sekunder mot dobbelt så tunge Porsche her
Gjest Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Diesel Power: haha du er bare rar nå du minner meg om en liten drittunge som nekter å tro at nissen ikke finnes allikevel hehehe tror jeg har sagt nok her nå have fun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå