Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
er skarpere en deg vertfall, det burde alle skjønne..

Det hagler med smarte argumenter her ja.. og jeg skal ikke komme med flere, men det heter i hvert fall på gyldig norsk.. skal du være kjepphøy og si hvor skarp du er kan du i det minste gjøre det med riktig rettskriving :wink:

Tror nok de fleste her støtter Fredrik i denne diskusjonen om hvem som er skarpest ut i fra innleggene her. Dette gjelder også meg. :roll:

Hva med å få denne tråden tilbake til det som var utgangspunktet? :)

• Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
du liker og diskutere fredrik!! :lol:

Hvorvidt jeg liker å diskutere eller ikke er ikke spesielt avgjørende i denne tråden... husk at dette er et diskusjonsforum. Poenget i denne tråden er at jeg snart er den eneste som gidder å ta bilknuppen alvorlig... ikke fordi han har noe å fare med, men fordi jeg er forpliktet til å behandle alle likt. Han gjør stort sett ikke noe annet enn å være uforskammet og påstå tullball, men det skal være plass til hans type her inne også. At så de fleste ikke orker flere tåpeligheter fra bilknuppen får stå på hans egen regning... det er han som driter seg ut...ikke jeg.

Skrevet
husk at dette er et diskusjonsforum.

Utrolig nok så hver gang det kommer en diskusjon så er det noen som klager på det. :roll:

Jeg har iallefall planen klar for banesesongen - 22" felger og giring rundt momenttoppen. Nå blir dere frakjørt alle sammen!

Skrevet
det fine med å krangle på PC'n er vel å slippe å høre motparten le så han griner, for det må han jo få lov til. det som er ekstra morro er at latterlige innlegg som regel fører til minst 30 sider skrevet av kun proffe folk som deg.. hvorfor du skriver alt det deu skriver er vel neppe fordi du føler deg kallet til å lære meg noe !? hvis det er tilfelle så må jeg jo nesten sende deg en kake som takk for all lærdommen som kommer :)

eller er det andre grunner? ;)

Hvorfor jeg skriver det jeg skriver? Jo, for det første så hater jeg når påstander som er feilaktige hevdes å være rett. Føler jeg meg ikke akkurat kallet til å lære spesielt deg noe, men om man kan skrive et forklarende opplysende innlegg som faktisk kan opplyse. Så er vel det ikke så gæli?

Hvorfor skriver du så det du skriver?.....

Skrevet

jaja, mente bra at samma hva jeg skriver så bare finner du et eller annet og skrive for og ikke være enig. Men har ikke klagd på at dere diskuterer. Det er bare bra. Har lest stort sett hele tråden her jeg. Mye intressant

Skrevet
husk at dette er et diskusjonsforum.

Utrolig nok så hver gang det kommer en diskusjon så er det noen som klager på det. :roll:

Jeg har iallefall planen klar for banesesongen - 22" felger og giring rundt momenttoppen. Nå blir dere frakjørt alle sammen!

rettet en del

du får tro på hva og hvem du vil. jeg har ytet min mening om den saken, og jeg har bevist det med video at bilen faktisk akselererer raskere om man gjør en smart giring underveis ;) hehe .. om jeg tok så jævlig feil så burde jeg ikke kunne klare 0 til 100 km.t på 6,2 sec med en bil som i følge boka skal gjøre dette unna på 7,4 sec ...

vi snakker varmt om momentøkning når vi prater om utvekslinger og sånt, men mange skjønner vist ikke at det vrimomentet kommer fra motoren, ganges opp igjennom girkassa og diffen og ender med å VRI hjulene rundt !!

uansett åssen gir du bruker så må den ganges opp ut i fra hva dreiemomentet den får fra motoren uansett turtall (rpm)!! det burde egentlig alle forstå mmen nei!!

her skal dere (sier ikke alle men noen) regne ut og komme med en million utregninger for at det er effekttoppen som teller mest.. dumt lesestoff spør du meg.. effekttoppen sier deg en krystallklar ting: når den er nådd så har egentlig dreiemomentet sagt takk og farvel et stykke før.. altså så (eller egentlig så) kreves det enormt mye mere effekt for å øke turtallet ytterligere på den motoren ikke sant !?? tog du han? :lol:

selv om motoren krever mere effekt så betyr ikke det at den er sterkest på dette punktet, for krefter måles jo ut i fra hvor hardt den vrir !? enig ??

det betyr bare at motoren på effekttoppen krever mest energi for å kunne opprettholde dreiemomentet (som stadig synker) der oppe (max effekt)...

hehehe :roll: (tipper Diesel power, Turbomega, asl og Fredrik klikker i vinkler akkurat nå :lol: )

Skrevet

hehehe :roll: (tipper Diesel power, Turbomega, asl og Fredrik klikker i vinkler akkurat nå :lol: )

:roll:

javel, du skjønte kanskje poenget nå eller? :lol:

Skrevet

BMW e31 har BMW selv innrømmet at var en GIGANTISK fiasko.

Bilen kostet absurd mye penger å utvikle, og prosjektet gikk ALDRI i pluss.

BMW e31 var et gigantisk taps prosjekt for BMW.

En bil som også faller mellom alle tenkelige stoler, og kom på værst tenkelige tidspunkt.

Man leverer en stor tung "sportsbil" uten sportsbil egenskaper og en hinsides tørst V12 midt i den første store miljø bevisthets tiden.

E31 er for tung, for dårlige kjøre egenskaper, for lite hk i forhold til vekten til å kunne kalle seg sportsbil.

Det eneste denne bilen faktisk er digg å bruke til er å kjøre fort lenge.... på Autobahn f.eks.

egentlig en totalt feilslått bil, men jeg er glad for at det lagde den alikevel, for jeg er glad i bilen, tross sine mangler.

For alt i alt så er det en veldig flott bil.

Skrevet
(tipper Diesel power, Turbomega, asl og Fredrik klikker i vinkler akkurat nå :lol: )

:wink:

Hehe, jo da, jeg er her inne enda. Ser også at du har begynt å komme litt på gli. Men du mangler fortsatt evnen til å se at sampillet mellom effekt og moment. Jeg har ALDRI påstått at moment ikke er "nødvendig" for god aks, og jeg brakte også selv inn ordtaket at man har best aks i hvert gir ved momentoppen.

MEN, man oppnår ikke best aks ved å falle ned til momentoppen for hver giring, ihvertfall ikke lenge før, og der har du litt å hente fortsatt. Kan hende det er slik i noen tilfeller, for all del, men da tror jeg ikke man snakker om noen turtallsvillig motor ihvertfall. Mulig det er dette man føler i moderne dieselmotorer? Smalt register og bratt kurve, ihvertfall på japs biler :wink:

Video`n din skjønte jeg ikke, var litt dårlig kvalitet og det så ut som turtelleren stod fast, mens det turtallet økte?

Ser at du har fått med deg at utveksling teller, det er jo en bra start. 8)

Torbomega: Ett spørsmål? Jeg hadde ikke prøvd bilen til far på lenge, og før jeg kjøpte min egen. Jeg hadde en oppfatning av at denne var rimelig kjapp, Rav4 X med 177hk og 400Nm. Igår så var jeg å skiftet dekk på denne bilen, og duverden hvor treg den var kontra min 530d og mine 184hk og 400Nm. For det første hadde den absolutt 0 kraft under 1800-2000omdr ett sted, ble nesten redd for å kvele den i hastighet :wink: , og for det andre stoppet den meget brått å levere allerede i underkant av 4000omdr. Hva i all verden er det som gjør denne motoren så merkelig, man må alltid gi litt gass når man skal ta løs med den, og med henger, og spesielt rygging med henger er ett mareritt.

Dette er en 2,2liter, skyldes dette rett og slett at de har falt for fristelsen, og slengt på en litt for stor Turbo for å henge med i effektkappløpet???

Skrevet

Jeg fatter ikke at dere gidder å diskutere så lenge med en som åpenbart mangler noe viktig. Jeg har omtalt denne tråden i et annet forum så spredde det seg til et annet osv... Det er vel grunnen til at noen som vandligvis ikke "vanker" på Bimmers har prøvd å hjelpe til med å sette ord på de fakta som Bilknuppen ikke skjønner. Det er jo morsomt at responsen rundt på andre forum ikke helt er til fordel for Bilkupp. Eller for å si det slik det er mye dyktige bilfolk som sitter og homrer bak en pc her i landet når de tar seg en tur på Bimmers.

Skrevet
egentlig en totalt feilslått bil, men jeg er glad for at det lagde den alikevel, for jeg er glad i bilen, tross sine mangler.

For alt i alt så er det en veldig flott bil.

Feilslått eller ei, uansett en av mine drømmer å kunne ha en slik strøken sak uten vinterhjul stående i garrasjen :)

Hadde ikke vært meg imot, for å si det slik, men det er klart det finnes alternativer også, og hadde jeg fått tatt fra øverste hylle hadde den nok falt igjennom. Det gjør jo 530`en min også, så........ :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...