Gremlin Skrevet Januar 22, 2009 Share Skrevet Januar 22, 2009 Litt dårlig at de ikke har kostet på seg phono ut på THA555.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haxxormads Skrevet Januar 23, 2009 Share Skrevet Januar 23, 2009 Er det mulig å koble en THA275 mellom original spilleren og original forsterkeren (ikke HK) via PnP kabel og hente ut signal fra phono utgangen som skal gå til en monoblokk som skal drive en sub? Lurte på om det forsterkede signalet fra blaupunkten kanskje ville ødelegge original forsterkeren? I tillegg lurer jeg på om man i tillegg til å kjøre et forsterket signal fra blaupunkten videre til orig forsterker kan ta ut lav signal fra phono utgangen? Eller kan man kun få signal fra en utgang om gangen? +Hadde vært evig takknemmelig for et bilde av Bp sin BMW adapter. Vanskelig å finne på nettet merkelig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pita Skrevet Januar 23, 2009 Share Skrevet Januar 23, 2009 orginale forsterkern i bilen mener du? om den har phono inn så er det vel bare å koble til fra phono out på THA275! har en THA 475 som jeg tar signal ut til en 5 kanals vanlig forsterker, er vanlig phono signal som kommer ut av forsterkern vil jeg tro du for signal ut der, selv om da ha koblet til høytalerne på den andre ut gangen! (viss det var det du lurte på) bilde av adptern finner du på side 1 kanskje dette vil hjelpe deg med å finne adaptern adapter (til BMW) delnr: 7607 62 2017 kabelsett til forsterker 5,5m delnr: 7607 62 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 kablene til forsterkeren min er ikke kommet ennå så jeg har skiftet bil i mellomtiden. jeg hadde en 97mod e39, og nå har jeg en 94 e38. denne bilen har cdveksler og forsterker bak. vil denne pnp forsterkeren passe her og eller? vis ikke hever jeg kjøpet!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buzz Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Setter stor pris på denne DIY artikkelen. Før helgen mottok jeg alle deler (forsterker + kabler + Sub) og satset på montering fredag kveld. Det gikk meget lett, takket være en god forklaring og ikke minst bilder.Det fine med forsterkeren er muligheten for PHONO OUT. Jeg satte på en enkel Sub fra Blaupunkt THB 200A og har plutselig "gromlyd" i bilen. Byttet ut de originale høyttalerene med Pioneer sine gule kevlar høyttalere. Disse heter TS-E1396. Nå spiller anlegget atskillig bedre enn før og jeg er kjempefornøyd. Det blir nok en ny Sub i løpet av kort tid, men foreløpig holder det til, at jeg ikke har lyst å parkere bilen.... Bg Hvor handlet du fra? evt link? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet Mars 19, 2009 Share Skrevet Mars 19, 2009 Ja gjør det Tenkte å kaste meg ut i et prosjekt som ligner... Synd de ikke lager 4-kanals blaupunkt lenger... Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en evt.? 4-kanaleren er i salg enda den http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 436&vn=736 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pita Skrevet Mars 19, 2009 Share Skrevet Mars 19, 2009 Ja gjør det Tenkte å kaste meg ut i et prosjekt som ligner... Synd de ikke lager 4-kanals blaupunkt lenger... Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en evt.? 4-kanaleren er i salg enda den http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 436&vn=736 men for en pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 men for en pris De har dessverre gått noe opp i pris ja... EDIT: Bilradiospesialisten har prisen de litt ned, siden før helga ser jeg... Når man begynner å sammenligne disse med vanlige forsterkere, så er det faktisk ikke så ille priser alikavel...med tanke på at man får en integrert løsning i grombilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet Mars 21, 2009 Share Skrevet Mars 21, 2009 Har sjekka litt vedr. orginal forsterkeren (den med en 12 pin og en 26 pin kontakt) Har selv 10 høyttalere.. men i følge kob. skjema.. så er det kun fire kanaler på forst. dette har de løst med delefiltere i org. forst. (bass,mellomtone og diskant i front , bass og diskant bak) Se her : http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... c&start=15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Om man kobler på disse forsterkerne, har man da mulighet for å koble på andre forsterkere/aktiv subbere? line out.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buzz Skrevet April 17, 2009 Share Skrevet April 17, 2009 Kan noen gi meg link til hvor jeg får kjøpt adapter + kabel ? fant ikke på bilradiospesialisten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet April 17, 2009 Share Skrevet April 17, 2009 Kan noen gi meg link til hvor jeg får kjøpt adapter + kabel ? fant ikke på bilradiospesialisten.. Du finner alt du trenger til BMW her: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid= ... &katid=103 ...og forlengelseskablene finner du her: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid= ... 6&katid=92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet April 21, 2009 Share Skrevet April 21, 2009 Noen spørsmål som kanskje/sikkert er besvart? Men jeg vil være sikker. Vist jeg installerer en slik forsterker vil jeg da få bedre lyd i orginal høytalerene? Eller må jeg inn med en svær sub som tar hele bagasjerommet? jeg vil helst at bagasjerommet skal være så stort som mulig og ikke at en sub skal ta plassen. Er det mulig å bevare den orginale cdspilleren i bilen? Må jeg inn med nye høytalere i hatthyllen og i front? Btw jeg har 318i e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet April 22, 2009 Share Skrevet April 22, 2009 Noen spørsmål som kanskje/sikkert er besvart?Men jeg vil være sikker. Vist jeg installerer en slik forsterker vil jeg da få bedre lyd i orginal høytalerene? Yepp...ett løft blir det uansett...men det største løfett kommer når du skifter ut høytalerne Eller må jeg inn med en svær sub som tar hele bagasjerommet? jeg vil helst at bagasjerommet skal være så stort som mulig og ikke at en sub skal ta plassen. Det finnes små subber som er bra også da Er det mulig å bevare den orginale cdspilleren i bilen? Yepp...det er det som er litt av tanken bak denne forsterker serien.... Men den kan også benyttes opp i mot vanlige ettermarkedsspillere...OM du skulle velge oppgradere spilleren i ettertid Må jeg inn med nye høytalere i hatthyllen og i front? Btw jeg har 318i e46 Kommer helt ann på hvor bra lyd du vil ha det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå