Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Madammen påstår at jeg er barnevakt i morgen, hun skal avgårde og spille PS3..??? (hun har aldri spilt det før)

Men får se hva det blir til. Orker uansett ikke polere. Går fortsatt og skraper sånn hvit Autoglym-drit overalt på hele bilen. Jeg har hørt at boning er på vei av mote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk?

Da var ihvertfall ny og strøken dynamo og nye reimer også på plass, og batterilampa av, satse på at jeg slipper mye mer vedlikeholdsutgifter på en stund. Er mye mer moro å bruke pengene på leketøy.. ;)

Mens vi er inne på vedlikehold, min 01 530Dat begynte å pipe i sommer, turboras... et kvart hundre tusen, som var tiltenkt andre festlige sysler forsvant gitt - neste gang blir det nyere bil, mindre motor tror jeg.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja det blir fort noen kroner på vedlikehold. Har kjøpt nye bremseskiver hele veien rundt, og må ta hjullagerene fremme i samme slengen.... man kan jo faktisk lure på om det økonomisk ville lønnet seg å kjøpe ny bil :?: Men det er jo litt hobby dette også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som påstår at det lønner seg å kjøpe helt ny bil - og selge etter 2 år. Man slipper mange problemer, og er det problemer så er det på garanti, pluss stor glede med å kjøre helt ny bil, og eventuelle sikkerhetsfordeler det gir. Det eneste man må ta er et ganske stort verditap.

Men noe sier meg at denne teorien kun gjelder "normale" biler. En ny 7-serie (eller en dyr 5-serie) faller ganske sikkert gjennom på dette, på grunn av ekstremt verditap.

Uansett, det er en hobby, og E38ene våre er mye bedre å kjøre enn veldig mye helt nytt, og er det ikke en E38 skrapa for utstyr, så overgår den også mange nye biler på utstyr.

For enn så lenge, når vi har disse gamle bilene våre, så har jeg vel funnet ut at det "lønner seg" å holde alt i orden, og ha bilen slik man selv ønsker den. Hvis ikke er lysten til bilbytte altfor stort. Og verdien av å heller ha en bil der alt fungerer, overstiger kronene man "sparer" på å kjøre rundt med en bil full av feil. Merker at jeg blir smågrinete når jeg har biltrøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok inne på noe der ja Gunnar, verditapet på en "luksusbil" på de 2 første årene er jo helt fullstendig galskap. Du ser fort på 100-150.000 i året avhengig av utstyr og farger du har valgt deg (større verditap på de helt fullstendig galemathias fargekombinasjonene selvfølgelig, klem inn en ribbet bil og du ser plutselig mange kroner bli borte per år).

Blir jo ikke noen direkte rettferdig sammenligning, men 100.000 i året tror og håper jeg ikke jeg må koste på bilen for å ha den i god stand ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske sikkert svidd av 50 lapper på min på godt under et år nå. En del må selvfølgelig tilskrives nye 20" hjul, men vedlikeholdsbudsjettet har vært høyere enn planlagt. Men nå er den så bra at jeg bare må beholde den lenge.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det jo SÅ kos å rulle ut med bil som har nylig reparert noe :) Man kjenner at "dette hjalp ja".

Må si at det også er litt nervøsitet for at en har husket å skru til alt og at alt sitter som det skal :) Sitte å høre etter ulyder på vei hjem fra garasjen/verkstedet er også en viktig del av det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrm. Da har bilen vært hos Vestfold Elektrodiesel i dag for AC-service (og så slengte jeg med koding av lys i tillegg). De fant ut at det var 810g på anlegget, og det skulle vært nok til at den skulle gått. De fylte allikevel opp til 1210g som den skal ha, uten at det hjalp. Fyren som visst nok kunne elektronikken var opptatt og er ikke ledig før om tre uker, så det ble ingen suksess. Men fikk ihvertfall kjørelys og fullt med gass (1259,-), så da er det jo lettere å feilsøke videre. Er usikker på om jeg skal sette den inn der igjen om tre uker eller om jeg skal prøve å finne noen andre. Noen som har noen gode forslag? Er samme for meg hvem som ordner det, og om det er dag eller natt, så lenge det blir i orden. :(

(Magnetclutchen får ikke spenning slik at den låser opp og drar med seg kompressoren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel glemt å oppdatere her, men fikk klimaen til å fungere som den skal igjen, med AC og alt, med gamle klimapanelet. Dessverre er displayene helt døde, så jeg må forsøke å få kodet opp det nye til å takle ACen på min bil.

Nå har jeg forøvrig fått på M5-speil. :)

Et originalt og et nytt:

lnbpz7emisf6rk0phhk7.jpg

Begge nye på plass:

6vfi1f8smxhzbfnmsnif.jpg

Og oppvippet:

hj6bii26why66baiooff.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...