Gå til innhold

Ville du betalt like mye for en 5 år gammel bil som har gått 2 år som leiebil, som hvis den hadde hatt EN eier siden ny?  

91 stemmer

1. 1. Ville du betalt like mye for en 5 år gammel bil som har gått 2 år som leiebil, som hvis den hadde hatt EN eier siden ny?

• NEI, en viss prisreduksjon er ønskelig!
      91
    • JA, det har ingenting å si om den har gått som leiebil.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil enkelt og greit stille et spørsmål angående kjøp av bruktbil mellom privatpersoner, som et ledd i et forsøk på å bekrefte/avkrefte om min oppfatning er generell eller sær...

På forhånd takk til alle som vil bidra med et ærlig svar, og jeg vil også legge til at innspill er velkomne.

:?

Skrevet

Nei, jeg ville aldri ha kjøpt meg en bil som tidligere hadde gått som leiebil uten å få en svært god pris. De fleste av oss har vel i et eller annet tilfelle hatt en leiebil og vet selv hvordan den blir behandlet. Rævkjørte, samt masse riper og sår... Dette er på en måte respektløst ovenfor utleier, ting burde da behandles pent selv om det ikke er deres eget. Dette beviser vel bare holdningene til nordmenn ovenfor ting som ikke er deres eget.. :?

Skrevet

Helt enig... Leiebiler har en tendes til å bli brukt til de grader. Slår nesten aldri feil. Er vel mange som gir faen i om den blir kjørt hardt. Ikke mange som finner det ut av like vel.

Skulle hvertfall fått en god pris hvis jeg skulle handlet en leie bil.

Skrevet

Ville før heller kjøpt en tidligere taxi som har gått 300 000.

Jobbet på AVIS bilutleie i tre år for en del år siden. Både leietagere og ansatte kjørte bilene det de var gode for.

Folk hadde ingen respekt for bilene. Når bilene var helt nye ble de pent dekorert med røyking forbudtklister på askebegere. Men det var flere som kom tilbake fra første leie med fullt askebeger.

Skraper og bulker var det flusst av også selv om kunden måtte betale eller ta det på forsikring.

Styr unna gamle leiebiler sier nå jeg.

Skrevet

Ville nok hatt en kraftig reduksjon i pris skulle jeg hatt en tidliger leiebil. Blir kjørt hardt, sånn er det bare. En tidligere Taxi er noe helt annet. Det har jo tross alt vært en persons arbeidsplass og de blir nok tatt godt vare på. Service og lignende blir vel også fulgt til punkt og prikke...!?!?

Skrevet

Den er nok ikke like mye verd som en tilsvarende bil med samme km. stand nei. Men uansett er det den generelle standen på bilen som bestemmer hvor mye billigere den bør være.

En bil er ikke verdt mer enn en kjøper vil betale, desverre :P

Skrevet

En bil er ikke verdt mer enn en kjøper vil betale, desverre :P

Det er feil bilen har en viss verdi uansett om den er vrak eller strøken 8)

Skrevet

jeg for min del må si jeg kjører leiebiler hardere enn jeg ville gjort med en bil jeg eier selv. og det har absolutt ingenting med at jeg er nordmann, "rentals" blir behandla respektløst over hele verden

Skrevet

Bruken av leiebiler har nok endret seg i forhold til tidligere tider, min andre bil var en 1971 ford taunus som hadde gått som leiebil på bislett bilutleie i 5 år, jeg kjøpte den av eier nr 2 i 87, da var bilen i svært god stand og i følge eier var bilen meget pen da han kjøpte den.

Men av egen erfaring, de bilene jeg har leid eller kjørt i arbeid har blitt særdeles godt brukt ja!

Jeg var for noen år siden å henta en bil for service på et lensmannskontor i midtnorge, hvor er ikke så nøye ;)

Bilen var en sivil mondeo v6, trenger jeg si mer? Den toppa 230.... ;)

Skrevet

Takk til dere som har svart!

Da er jeg generelt sett enig med alle, og avstemningen bekrefter at jeg har en oppfatning av dette som stemmer med "mannen i gata" sin :wink:

Bakgrunn:

Jeg har dessverre kjøpt en bil med en kar som opplyste at foreldrene hans hadde kjøpt bilen ny, og var eneste eiere.

Det er snakk om en 2002 modell.

Dagen etter, når jeg vil sjekke opp en skjerm jeg påstår er opplakkert, viser det seg at bilens første to leveår forspant seg som utleiebil i Nord-Norge.

Da han også krysset av på "nei" i kontrakten, på spørsmålet om bilen hadde gått som leiebil, mener jeg at jeg har blitt på en måte holdt for narr.

Historien er selvsagt litt lenger, men jeg orker ikke gå inn på alle detaljer her..

MEN, dette ville jeg se om jeg kan kreve en prisreduksjon for, i form av at han betaler for reparasjon av noen bulker som han ikke har vært flink å illustrere omfanget av pr telefon, for å si det i korte trekk...

Han mener derimot at det holder å si "beklager, men det visste jeg ikke..", og ferdig med det.

Han viser til bruktbilFORHANDLERE sin måte å taksere en bil på, at disse ikke tar hensyn til evt. leiebilhistorikk ved verditakst på en bil de skal selge.

Jaja, det er for min del uvesentlig, for JEG vet at JEG ikke vil betale like mye, og hadde jeg visst dette på forhånd så hadde jeg ikke akseptert prisen han skulle ha for pokker :!:

arg.

Så, nå er jeg igang med å saksøke mora hans... Ja det er ikke tull engang... Hennes navn står som selger i kontrakten, så da er jeg vel nødt å forholde meg til henne, stakkars damen på sikkert 70 år...

Somebody shave me.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...