Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Husker for et par år siden når jeg lekte med tanken med import fra statene så er det nesten enklest å reise selv og finne en aktuell bil. Hvis du skal gjøre alt av arbeid over tlf/pc så må du finne en bil du ønsker (Da det evt. lønner seg å leite nær California pga det tørre klimaet og havna som da er "rett rundt hjørnet". )

Du må handle bilen, få noen til å frakte den til kaia. Enten privatperson eller frakselskap. Så leie en konteiner (som koster grove 10000 NOK) Så vil det da ta ca 2 uker før båten er i havn i Drammen.

Dette var da grovt da jeg ikke husker hele prosessen. Men enkleste er nesten å gjøre et slikt bilkjøp sammen med en f.eks ferie i statene.

Skrevet
Husker for et par år siden når jeg lekte med tanken med import fra statene så er det nesten enklest å reise selv og finne en aktuell bil. Hvis du skal gjøre alt av arbeid over tlf/pc så må du finne en bil du ønsker (Da det evt. lønner seg å leite nær California pga det tørre klimaet og havna som da er "rett rundt hjørnet". )

Du må handle bilen, få noen til å frakte den til kaia. Enten privatperson eller frakselskap. Så leie en konteiner (som koster grove 10000 NOK) Så vil det da ta ca 2 uker før båten er i havn i Drammen.

Jeg kan bekrefte store deler av denne fremstillingen, men hvis bilen shippes fra østkysten er det betydelig billigere enn om den shippes fra vestkysten (les: den behøver ikke å fraktes gjennom Panamakanalen). En god venn importerte i 1997 en Audi 90 Quattro 20-Ventiler til Norge fra USA... og den ble levert til et ekspedisjonsfirma i Boulder/Colorado for så å shippes i en container fra New York til Rotterdam/Nederland og videre til Oslo. Transporten ble gjennomført på ca. tre uker og kostet godt og vel 10 festblanketter for 10 år siden (sikkert litt mer kostbart i dag med andre ord). Min venn som nå har flyttet tilbake til USA tjente ca. 60000 kroner på denne operasjonen, men han fikk bilen inn som flyttegods og det er jo dessverre umulig i dag.

Audi 90 Quattro 20-Ventiler var forøvrig en litt artig bil... rekkefemmeren på 2309 cm3 utviklet 170 HK ved 6000 rpm og 220 Nm ved 4500 rpm, men motoren var ikke rødmerket før ved 7300 rpm og makan til godlyd skal man lete lenge etter. Selv med et ekte Quattrosystem klarte den 0-100 Km/t på 8,5 sekunder (altså ikke noe med et relativt primitivt Haldexsystem som i dag) og topphastigheten var respektable 225 Km/t... :P

Skrevet

Husk skyhøyene avgiftene på m3..Kjapt regnet vil en USA E46 M3 komme fort på 600.000 i Norge, inkl frakt,handlinggebyr++ I USA får du vel en fin 02 m3 for 160-200k :x

Det koster ca 5.000,- å få fraktet en bil fra "hvorsomhelst i usa" til østkysten. Derfra koster det ca 10-12.000,- for transport til Norge. Husk å sjekke skadestatestikken på transportselskapet. Har vært vitne til flere biler som er tatt inn fra US som har fått mye skader på turen over. Skader på lakk,tak,panser etc.

Så jeg hadde vel heller kjøpt en her i Norge.

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... ylMA991971

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... ylMA991971

Mye mindre jobb og man får en euro m3 :)

Skrevet

Forsikring og frakt kommer på ca 20.000.-

Vil tro at det er endel å hente, dollaren daler hele tiden.

:wink:

Ville vel heller hentet fra østkysten, pga nogenlunde likt klima, så disse har oftere såkalt cold weaher package.

Dessuten er avstanden mindre.

Gå til en seriøs BMW forhandler fra dette området, og velg fra et enormt utvalg av biler.

Skrevet

Husk også at E46 M3 i usa har en del forskjeller fra hva vi har her. Kan nevne 333hk, SMGen launcher på 1800o/min, verdens styggeste GULE refleks/blinklys over alt på bilen og et utall hylende alarmer på alt mulig.

Men det er en competition pakke å finne der som vi ikke har her. Den ble laget pga at de ikke fikk CSLen der. Har kjørt en slik noen ganger der borte og den hadde mye kule carbon ekstras som ikke ble levert her.

Skrevet

Takk for alle svar =)

Mye å sette seg inn. Det blir nok neppe aktuelt å dra til usa for å finne en selv tror jeg... Må evt finne en person/firma jeg kan bruke. Er bmw forhandlerene i usa generelt til å stole på eller?

Har nettopp begynt å leke med tanken på m3 da egentlig, tror det kunne blitt realistisk å få til en gang i 2008 hvis jeg er gira på det. Mot sommeren har kanskje prisene falt litt og..

MF DUFF: Takker så mye for prøveturen i M3 CSLn, har tenkt en del på den =) Det er vel den råeste bilen jeg har sittet i. Utrolig fin!

Skrevet

Jeg spurte på us forum, de sa prisen for 01 m3 ligger på 20k USD for de som har gått langt og helt opp til 30k USD for de som har gått lite..

Så blir det jo moms på bilen og frakta i tillegg..

Kan nesten ikke skjønne noe annet enn at dette må lønne seg?

Med forbehold om at man får det man betaler for der borte da.

Skrevet

Jeg har en kompis som for 6 mnd siden hentet en 996 i usa. Det var litt styr men han sparte en del.

Problemet der borte er at de har mye reflekser/blinklys på bilen, blinklysene fungere annerledes, dette må kodes om før du viser den.

Radio frekvensen er annerledes, du får ikke inn alle radioekanalen, men som vi har sakt hvem trenger radio når du kjører porsche(for den saks skyld også e-46 m3)!! speedometret er annerledes og det er kjørelengden også. Miles vs km.

Jeg vet at en del biler er mykere satt opp i USA om dette gjelder M3 er jeg ikke sikker.

En siste ting hvis du etterhvert på alvor skal kjøpe deg en bil fra usa så sender du meg en PM. Der jeg jober har vi kjøpt inn en del biler fra USA både av private!! og forhandlere så det kan hende vi kan hjelpe deg litt!

Vi har en egen oppkjøper som har importert mellom 1500-2000 biler så han vet hvordan det gjøres!!

Skrevet
MF DUFF: Takker så mye for prøveturen i M3 CSLn, har tenkt en del på den =) Det er vel den råeste bilen jeg har sittet i. Utrolig fin!

Bare hyggelig det :D Du får være med en sommer dag med tørr vei :wink:

Jeg reiser forresten til Houston på Lørdag skal ta en tur innom til en BMW forhandler som jeg kjenner. Jeg skal se hva M3ene hans ligger på... Skal prøve en 2007 Alpina B7 hos dem tenkte jeg.

Skrevet

Ser med et raskt søk på forhandlerne jeg kjenner i Houston at de begynner på ca 24 500 Dollar for en 02 mod 64000miles (ca 103 000km) på klokka... Innenfor en radius på 3 mil fra leiligheten vår der, er det faktisk 24stk E46 M3 til salgs...

Skrevet

Nå er kursen på vei opp igjen så nå må man være rask! ;)

Svigerfaren min hentet en Mitsubishi Eclipse Cab. fra USA for et par år siden. Sparte mye penger på det. Var også lett å få lovlige lys på i tillegg til at den ikke er full av stygge reflekser! Noe som var litt kjedelig som viste seg etter hvert var at lakken var mye tynnere enn vi er vant til her fordi påkjenningene er mindre. Noe å være obs på andre biler og regner jeg med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...