Gå til innhold

E38 - kvalitet eller risikokjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

E38 er vel sannsynligvis den BMW som blir finest behandlet (gjennomsnittlig) med hensyn til kjøring om man sammenligner med tilsvarende årsmodeller? Er jo ikke noen typisk ungdomsbil. Og de som eier den har som regel råd til service, det er det mange som eier eldre E39 som ikke har.

Skrevet
He he enig der, har skrevet i et annet innlegg her et sted at så lenge du ikke vurderer touring så er vel saken klar... :)

Er enig der. E38 overgår E39 sedan på alle områder, men sliter med det praktiske kontra en E39 Touring. E38 har høy lasteterskel og langt og smalt bagasjerom i motsetning til en Touring som er mye mer lettlastet.

hvordan er bagasjerommet i forhold til en E39?

Skrevet

Gunnar, jeg var plaget med det elektriske i motoren (sensorer som gjorde bilen tullete...) Men, utenom det var det ikke noe :)

Eieren etter meg derimo har byttet hjulager, justert ventiler og noen forringer forann...

Nydelige biler E38`er..men, med over 300 000km, så skal det gode argumenter til...

Skrevet

For min del blir det vel 725tds, 730d eller 728i som er mest aktuell. Vil heller ha en bil som har gått litt mindre og nyere, og heller gi avkall på litt motor. Men det er MIN prioritering.

:) vi får se hva det blir til :)

Ble vist en engasjerende tråd allfall :)

Skrevet
E38 er vel sannsynligvis den BMW som blir finest behandlet (gjennomsnittlig) med hensyn til kjøring om man sammenligner med tilsvarende årsmodeller? Er jo ikke noen typisk ungdomsbil. Og de som eier den har som regel råd til service, det er det mange som eier eldre E39 som ikke har.

Det skal du ikke umiddelbart tro! Så store biler eies i første omgang av litt spesielle mennesker som bytter biler relativt ofte. Bilene havner da i hendene på mennesker som kanskje ikke har så godt med penger, og som følgelig lar være å utføre vedlikehold såfremt det er strengt nødvendig.

Det er litt tidlig å si enda, men jeg tror dessverre vi i fremtiden vil se relativt mange E38'er i relativt dårlig stand nettopp fordi de er så billige i innkjøp, mens vedlikeholdsetterslepet har bygd seg opp siden eier nr 3.

Prøv å finne en E32 i rimelig god stand! Det er ikke så veldig lett....

Når det er sagt må det også legges til at E38 er utrolig solide biler. Kikket på en 1996 728 som hadde rullet 250.000 kilometer. Motor-rommet var utrolig skittent så bilen var åpenbart ikke elsket av eieren, men likevel var bilen i ganske bra stand. Jeg tror dessverre ikke vi kan si det om en gjengs E65 i 2014...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...