spz Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Hey! Jeg kjøpte meg nylig en 2000 318i Touring som jeg er utrolig happy med! Jeg tegnet raskt en avtale med Gjensidige slik at jeg faktisk kan kjøre bilen, mente tenkte forhøre meg litt her om hva som i praksis er billigst/best når det gjelder å forsikre sin kjære BMW. Bilen er i utrolig god stand, med 120k km på tellern; Med en annen forsikring i Gjensidige (innbo) endte jeg på hele 13.179,- med (kun) 30% bonus, full kasko, (kun) 5.000km årlig kjørelengde, leiebil i 10 dager etc. Kan jeg få dette billigere et annet sted? Er det kanskje lurere med delkasko? Noen andre tips til en førstegangs BMW eier? Takker på forhånd for hjelp!
Ad|oS Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Først og fremst, velkommen som medlem heg (selv om det er litt over en uke siden ) Prøv å ta en telfon til Gjensidige og høre hvor mye rabatt du får ved å bli medlem av Norges Bondelag. Får en god del rabatt hvis du blir medlem, og det koster ikke mye heller. Er vel snakk om rundt 18%. Gjensidige pleier som regel å være de billigste på bilforsiking for unge folk, men du kan jo ta en telefon rundt til alle de andre selskapene også. Om det er lurere med delkasko er jo et vurderingsspørsmål. Føler du deg sikker nok på ikke kræsje til at du tar sjansen på å spare de 4-5tusen i året? Noen andre som låner bilen som ikke er trygge nok bak rattet? Kun vurderingssak, og denne bilen er vel såpass dyr at hvertfall jeg ville ha hatt kasko på den. Muligens økt egenandelen til 20tusen da jeg er redd for at hvis jeg likevel krasjer blir bilen kondemnert :lol:wink: Medlemsskap i NAF er ikke så dyrt, og de betaler vel 4tusen i egenandel om det skjer noe. Altså kan du bruke noen hundre kroner hos dem, og så øke egenandelen til 8tusen om ikke annet. Håper dette hjalp litt Pen bil forresten
Haug530D Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men selv har jeg forsikret min 523 96 modell for ca 6-7000,- i året, dette er da topp kasko hos Sparebank 1, jeg har hatt Gjensidige tidligere og fikk ca halvert summen når jeg gikk over til de jeg har nå., jeg er 31 år, bilen er kjørt ca 120 000 og jeg har en årlig kjørelengde på 8000 tror jeg det var. Nå har jo du kjøpt deg en 3 serie og disse er dyrere forsikring på enn 5 og 7 serien da det er typisk ungdomsbil, nå vet jeg ikke om det samme gjelder Touring utgaven. Tror nesten du må ta en ringerunde til de forskjellige forsikringsselskapa.
spz Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 Takk for svar! NAF har jeg tenkt å melde meg inn i. Jeg er 28 år ung (men begynner sakte men sikkert føle meg mer og mer gammel ). Er så slitsomt med forsikringsringe runder, men antar det ikke er noen vei utenom
Ad|oS Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Kan du spare et par tusen er det verdt å bruke et par timer i telefonen
E36Cab1 Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Ja det kan lønne seg. Har for det meste brukt If,men de skulle ha 6000,- i året for cab'en med full kasko. Hos Gjensidige fikk eg den for 3000,- i året med full kasko. If har ringt opp igjen 2 ganger etter dette for å få meg som kunde igjen,men de fatter ikkje korleis eg får dette så billigt hos Gjensidige,derfor holder eg meg til de Velkommen hit forresten
Hanzo/// Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Jeg tror også at det er en fordel å ta en del telefoner rundt for å få en billigere forsikring, det er i hvertfall den er faringen jeg sitter inne med. Nevn gjærne til vedkommende at du har din bil, hus osv. forsikret hos en annen men at du ikke har vært fornøyd. Det gjorde jeg og billigere ble det. Og så har det jo litt med vedkommende du snakker med så smisk så mye du kan uten å bli brun på tungen.....
AndersM Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 ta og ring duborg du.. er et ikke kjent selskap, men klart billigst på forsikring! If skulle ha ca 14k på min touring, 03mod med 16t km i året.. betaler nå 8200 gjennom duborg.. det med 50% bonus..
850i Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Er 28, betaler 7500.- i året på 850'en, med 70% bonus, 8000km kjørelengde. Dette er hos Vital, gjennom Nordlandsbanken. If skulle ha over 10.000.-, men da måtte jeg bli helkunde hos dem, hvilket vil si at jeg også måtte hatt huset hos dem.. Og de skulle ha over dobbelt så mye for huset av det jeg betaler hos Vital Gjensidige ville ikke vurdere å gi meg pris på forsikring engang
316 Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Jernbanepersonalets bank og forsikring her, den slår vel det meste av priser!
Mr.Silver Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Synes den forsikringen din hørtes litt kostbar ut. Jeg betaler 12000-13000 i året for min 1990 M3 215hk med full kasko og 8000km kjørelengde i året. Jeg har 50% bonus og er 22 år. Derfor synes jeg du skulle hatt det billigere siden du er over 23 og diverse.
larserso Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Jeg endte opp med Gjensidige da jeg skulle registrere min første bil i februar. Jeg meldte meg inn i NAF, og økte egenandel til 8000,- da de dekker 4000,- som nenvt over. I tillegg fikk jeg dokumentert at jeg hadde kjørt firmabil (ikke personlig bil, men en som er tilgjengelig for alle på jobb) skadefritt i tre år og fikk tilbud på 50% bonus med en gang. Har nå 20'km årlig kjørelengde og betaler vel 8.000,- i året i Norges rimeligste by... (airony som Are og Odin ville sagt) Synes derfor du kanskje ligger litt høyt i pris. Lønner seg å kontakte 3-4 selskaper og presse litt med tilbud fra andre. Edit: Glemte å gratulere med veldig flott bil!
todleif Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Fin bil! Du må nok ta ein ringerunde og sjekke litt hjå forsikringsselskapa. Det er mykje å spara! If ringte meg, og eg fekk ganske rimelig forsikring der. (einaste gangen eg vart glad for telefonselgere!) Med ein so dyr bil som du har, ville eg ha valgt kasko. Eg synes at over 13000,- med kun 5000km i køyrelengde var litt dyrt, men prisane varierer mykje avhenging av bustadsadressa!
spz Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 Tusen takk for alle de konstruktive tilbakemeldingene, tenker jeg tar en ringerunde neste uke!
torbjørn Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 jeg har gjensidige å betaler 7000.- i året med full kasko og leiebil.. har kun 30% bonus.. og er 24år.. bilen er en E46 318i -99modell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå