Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2000 Elverum

Politiet i Elverum har i tiden 1730 til 1930 avholdt en trafikkontroll i Storgata i Elverum.

Resultatet ble:

1 anmeldelse for kjøring uten gyldig førerkort

3 gebyrer (2 for manglende bilbeltebruk 1 parkeringsgebyr)

22 muntlige pålegg pga feil lysbruk

1 muntlig pålegg for manglende dok

1 bil ble avskiltet pga manglende forsikring.

22 muntlige pålegg pga feil lysbruk = 22 rånere med tåkelys + parklys / tåkelys + nærlys om kvelden. :D

Måtte bare le litt av denne... Men jeg har et spørsmål også. Hvor strenge er politiet med tanke på feil lysbruk i deres distrikt?

Skrevet

i Mandal i vest-agder! vet ikke politet hva Lys bruk er! de kjører rundt med tåkelys på selv! blinker ikke i rundkjøringene. så her er det rett fram! får alle. politet har rett å slett ikke snøring :) og bra er det hehe!

nå skal det bli 2000,- i bot vis man ikke blinker i rundkjøringer har jeg hørt! så da burde muligens politiet i mandal ta førerprøven på nytt :P

Skrevet

2000 i bot for å ikke blinke i rundkjøringer? Altså, blinking i rundkjøringer finnes det ingen spesifikte regeler for... Det er mange som blinker inn i rundkjøringer, men det står ikke noe sted at du skal gjøre det. Det eneste jeg har lært er at jeg skal blinke ut i rundkjøringer, og det gjør jeg stort sett.

Skrevet

Moi/Hovsherad:

- fraværende politi, så kan vel ikke si de er så strenge

Flekkefjord:

- ganske fraværende politi her også, dessuten bryr de seg ikke noe særlig

Sandnes/Bryne:

- blir stoppet med en gang du bruker tåkelys her (folk med park/tåkelys som har stått parkert har fått advarsler om at hvis de kjører med dette, så....)

Kristiansand:

- har ikke brydd seg om mitt gale lysbruk, men er visst folk som har blitt stoppa pga det her

Skrevet

Hadde tåkelys på 240'en min.. Kjørte alltid med park + tåke i sentrum selv om det var kvelden. Har også kjørt med park + tåke på moderns fiat de få gangene jeg har kjørt den i nærheten av sentrum. Kan ikke si at politiet i Elverum har voldtatt meg pga det.. Men når de har gitt 22 muntlige pålegg kanskje jeg skal passe meg litt! :D

Skrevet

Det er mye kulere å unngå å kjøre på fotgjengere i byen om kvelden så jeg bruker kun nærlys da ;) Tåkelys og Angeleyes brukes om dagen ;)

Skrevet

Karmøy (og sikkert Haugalandet forøvrig), her tar de u-sving og kommer etter med blålys. Har riktignok aldri fått bot, bare advarsler.

Skrevet
Det er mye kulere å unngå å kjøre på fotgjengere i byen om kvelden så jeg bruker kun nærlys da ;) Tåkelys og Angeleyes brukes om dagen ;)

Du sier noe der :P

Er ikke lite flaut å kjøre på en person som er på bytur med hele vennegjengen sin, og langt mindre når ens egen vennegjeng står på motsatt side av veien og kikker på! :lol:

Skrevet

Egersund = ganske strenge ja...Men likevel er de nok mest opptatte av å hanke inn fulle fjortiser til politistasjonen :lol:

Men er som mexos sier, for i Egersund er folk flinke til å kle seg i svart i mørketia føler jeg :P Er jo faen umulig å se, plutselig kommer enn full faen springende ut på et fortau, og da bør du jo stoppe :) I tillegg er fulle egersundere på vei hjem veldig "flinke" til å stå midt i veien for å stoppe samtlige biler som kommer mot dem, i forsøk på å kapre seg en pirat hjem :roll: Stopper du ikke, er det fingen, hehe :P

Skrevet

Som regel er det fult av gatelys å man vet at det er helg å mye politi så da kjører man pent,hopper det en ut i veien om man kjører med park eller nærlys så greier man å stoppe eller så hopper han/hun ut forand bilen å da har man ikke sjangs uanset lysbruk... greier man ikke å se med park/tåkelys med fult av gatelys å lav fart,burde man få seg briller...man får ikke bort park/tåkelys å heller ikke høy fart i tettbebygd strøk,så jeg syns det er mye bedre at folk kjører pent med feil lys en høy fart i byen..men det beste er å følge alle regler men det gjør ingen..

Skrevet

park/tåkelys skal av når gatelysa går på..tror nok ikke noen syns det er kult å kjører på noen,samme om det er et dyr eller et menneske.For min del syns jeg det er pent ikke kult,har kommet over den tiden hvor det var tøfft med stor bass å ekstrem brumming i potta,å kommer and på hvordan sikten er,men så klart er det noen som syns det er kult..

Skrevet
Som regel er det fult av gatelys å man vet at det er helg å mye politi så da kjører man pent,hopper det en ut i veien om man kjører med park eller nærlys så greier man å stoppe eller så hopper han/hun ut forand bilen å da har man ikke sjangs uanset lysbruk... greier man ikke å se med park/tåkelys med fult av gatelys å lav fart,burde man få seg briller...man får ikke bort park/tåkelys å heller ikke høy fart i tettbebygd strøk,så jeg syns det er mye bedre at folk kjører pent med feil lys en høy fart i byen..men det beste er å følge alle regler men det gjør ingen..

Og heldigvis er det faktisk folk som brukar refleks når det er mørkt...dei ser du LANGT bedre med nærlys enn park+tåkelys :)

Skrevet

Ålesund distriket: Her er de nokså fraværende, kjører av og til med tåke/hovedlys selv de. + At 90% av alle bilister her kjører med tåke/hovedlys, vet ikke hvorfor men det er visst blitt en trend. Så jeg tipper at purken bare gir f.

Eneste var en gang en kompis ble stoppa for litt enusiastisk kjøring, da fikk de ikke gidd han bot fordi de ikke hadde noen solid måling på ham. De bare hev seg på hjul etter, uten å måle :lol: De ble så frustrerte og sinna når de ikke fikk tatt oss at de prøvde seg på bruk av tåkelys/hovedlys isteden. (Kompisen min hadde glemt å skru av tåkelysene etter tåke/park fra tidligere på dagen) Jeg sa bare at de kunne selv prøve å føre rett lysbruk før de kom og kjeftet på oss. De kom nemmelig med alt tennt, tåkelys, fjernlys + 1000/3000metere + en million blitsere osv. Og med dette stod de parkert bak oss langs veien, tipper de blendet halve ålesund der de stod.

Du skulle ha sett dem, de formelig kokte :P såå sinna !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...