Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

må ha blitt et bra hopp da :P Sjåføren starter bilen i fri, Bånner gassen så bilen går på turtallsperra og river den så rett i gir. Må jo ha spinnet litt før den hoppet rett i de andre bilene. Sikkert et morsomt syn :lol:

Skrevet

Ser heller for meg at han har fått beskjed om det, slurt seg sakte bortover, og tråkka inn "clutchen".

Når man setter seg inn i bilen når den står i fri, og clutcher, vil man jo merke det om turtallet stiger.

Eller kanskje tenningen var av og bilen sto i gir? Så har han vridd om tenningen med "clutchen" inne.

Skrevet

Hva er egentlig poenget med "venstrebeinsgass"?

(Siden det ikke står noe om at bilen er høyrerattet regner jeg med det bare er pedalsettet som er "venstrebeinet", - eller???)

Skrevet
Hva er egentlig poenget med "venstrebeinsgass"?

(Siden det ikke står noe om at bilen er høyrerattet regner jeg med det bare er pedalsettet som er "venstrebeinet", - eller???)

Høyrestyrte bilen har høyrebein gass de også. Det hadde ihvertfall den Skyline'n jeg kjørte. Trodde det bare var Morgan som lagde venstrefot gass jeg :roll:

Skrevet

meget mulig det var en handicap bil.

Men selv om man får beskjed om at gassen er "feil plass" så når man har kjørt bil i noen år så er det lett å glemme seg av. Samme prinsipp som når man kjører automat! mamma feks...hun får aldri lov å kjøre automat...aldri.

Skrevet

har aldri hørt om at gassen er på venstre side før, men må si det høres ut som å be om trøbbel, noe det tydeligvis er også.

noen som kan si meg hvorfor det i hele tatt finnes?

Skrevet

Jeg har kjørt en bil med "venstregass" fordi han fyren som eide bilen var helt crap i høyrebeinet. Ombygget til handicap-status.

Skrevet
Jeg har kjørt en bil med "venstregass" fordi han fyren som eide bilen var helt crap i høyrebeinet. Ombygget til handicap-status.

skjønner, burde vært et stort klistremerke på rattet på slike biler :lol:

Skrevet
meget mulig det var en handicap bil.

Men selv om man får beskjed om at gassen er "feil plass" så når man har kjørt bil i noen år så er det lett å glemme seg av. Samme prinsipp som når man kjører automat! mamma feks...hun får aldri lov å kjøre automat...aldri.

Husker første gangen jeg kjørte automat. Det var type bred bremsepedal på denne. Og da jeg skulle trykke inn clutchen ble det bråstopp da jeg trykte inn bremsen :oops: Da ble far glad da :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...