Der Barockengel Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Selv om det er både irriterende og provoserende med biler som holder for liten avstand til bilen foran, er jeg ikke sikker på om jeg tør stole på at de bak er oppmerksomme nok sjåfører til å klare å stoppe tidsnok til bare å bulke støtfangeren min hvis jeg brenser, og ikke reagerer så sent at de påfører meg en nakkeslengskade i samme slengen. Edit: Det heter "bremser" med "m" og ikke "brenser"....
Saltkjelen Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Det stemmer nok ikke. For en god stund tilbake hvor jeg hadde en Volvo 240 hvor det var en person av utenlandsk opprinnelse som lå klint oppi baken på meg. Bråbremser en gang, da klarte han å unngå å kjøre i meg, men andre gang satt han der (Forklarte at jeg bremsa for pus som skulle krysse veien og motparten fikk derfor skylda).. Det første kjerringa til mannen sa var "do betale, do betale" og jeg dro dem derfor med meg til en plass hvor vi kunne skrive skademelding. Etter en liten diskusjon hvor kjerringa fortsatte med "do betale, do betale" og en hel haug med gneldring fikk jeg vedkommende til å kaste kjerringa si inn i bilen for da var tolmodigheten slutt. Han skrev under på papirene så fort han kasta kjerringa inn i bilen. Dette paret bor i samme område og de er ikke akkurat høye i hatten de få gangene jeg møter på de.. Enkelt og greit..
^B^M^W^ Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Den som kjører i bakfra har 100 % skyld uansett. Eneste unntak er hvis den foran har feil med bremselys o.l. eller hvis det kan fremskaffes beviser for at den foran gjorde det overlagt i den hensikt å påføre den bak skade. Altså ikke trykk unødvendig på bremsen før du isåfall bestemmer deg for å gi den bak en støkk, type "en elg sto i kanten av veien, jeg måtte jo bremse". Regelen om katter og andre smådyr er at man ikke skal gjøre unnamanøver, det er ikke fare for liv og helse ved å treffe de, men selvfølgelig skal du jo bremse, noe annet er jo idioti.
336mik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Æsj,gjøre som jeg gjorde med en som kjørte lett-mc som lå helt oppi ræva på meg. Gire ned til et lavt gir med clutch inne,eks 2.gir i 80 km/h,gjøre seg klar med brekket,for så og slippe clutch,mens du drar i brekket,for så og bremse. Dette gir de bak et lite sekund mindre å handle på,og gir deg en liten fin dytt i bakenden på bilen.
S.Arnesen Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Æsj,gjøre som jeg gjorde med en som kjørte lett-mc som lå helt oppi ræva på meg.Gire ned til et lavt gir med clutch inne,eks 2.gir i 80 km/h,gjøre seg klar med brekket,for så og slippe clutch,mens du drar i brekket,for så og bremse. Dette gir de bak et lite sekund mindre å handle på,og gir deg en liten fin dytt i bakenden på bilen. jaha, hørtes jo utrolig idiotisk ut... også må jo det slite greit på bilen? brekke mens du slipper ut clutchen...
babjorn Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Så ender det med at mc føreren treffer deg i ræva,å skader seg selv..det er jo helt dustete selv om den unge mc føreren er en uerfaren person som ikke tenker på å holde litt avstand..er jo bare å senke farta 10-15 under farstgrensen å kjøre noen meter sånn også øke farta til farstgrensen...
Hawkon88 Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Æsj,gjøre som jeg gjorde med en som kjørte lett-mc som lå helt oppi ræva på meg.Gire ned til et lavt gir med clutch inne,eks 2.gir i 80 km/h,gjøre seg klar med brekket,for så og slippe clutch,mens du drar i brekket,for så og bremse. Dette gir de bak et lite sekund mindre å handle på,og gir deg en liten fin dytt i bakenden på bilen. tenker det er greiest å være greie med 2hjulingene.. er ikke vits i å lage personskade/død? pga en sånn fille ting.. jeg er selv 2hjuling på sommerstid- og erfaringen min tilsier at det er mye tryggere å ligge i ræven på en bil med mc enn med bil. ettersom det ikke skal mer enn en liten unnamanøverfør en er på siden av bilen og kan dermed ha lengre bremselengde enn bilen. der er også mye lettere å se etter forbikjrøingsmuligheter om en ligger tett oppi bilen forran- og at sannsynligheten for at en blir lagt merke til av de som aldri ser i speilene er mye større..
Azeton Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Må ikke finne på å ofre MC-folk.. De er liksom ikke like godt pansret som oss i bil. Og det med clutch å brekk har jeg tenkt å flere ganger å brukt..! Det blir fort skrike lyder bak da.. Men av og til føler jeg at det er noe spesielt med E36 3-serie som er stylet. Folk skal så langt opp i rompa på deg uansett hastighet nesten.
opt Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 politiet er rett og slett noen svin jeg prøver å holde meg så langt unna som mulig. skal absolutt noen ligge i rævva på meg over lengre tid hender det jeg kjører ut og legger meg i rævva på de, men som oftest gir jeg faen. har sett en del sivile jævler rundt vestby/ås jeg også, stort sett mondeo etter det jeg kan huske.
Fredrik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Men de som er makthavende, altså politiet i dette tilfellet, skal alltid bruke så lite "makt" som mulig for å løse problemet. Er det litt krangling/diskusjon mellom noen folk en fredags kveld på byen skal ikke politiet bruke våpen for å stoppe det, men heller holde seg på samme nivå som dem det gjelder. Altså løse problemet med prat, ikke vold. Litt vanskelig å sammenligne det med bilkjøring, men tenk deg at en person ligger litt over grensa slik at politiet kan stoppe ham og gi ham bot. Dette er den "rette" løsningen. I stedet legger de seg på hjul og provoserer (nei, skal ikke diskutere hva man legger i det) for å øke farten og dermed en strengere straff (selfølgelig skjer det ikke hele tiden). Spørsmålet er hva som menes med å ligge på hjul og hvordan man evt. provoserer ?... Provoserer man f.eks hvis man hvis man følger etter en bil i lovlig hastighet (noe politiet er i sin fulle rett til å gjøre) eller blir noen provosert bare fordi de oppdager at en bil forfølger dem ? Jeg er ikke så sikker på at politiet provoserer... jeg er mer sikker på at noen føler seg provosert uten at de egentlig blir provosert. Ingen liker vel egentlig å ha politiet etter seg, men hvis man vet med seg selv at man intet har å frykte har man heller intet å være redd for. Det er nok av mennesker som ikke vet hvordan de skal begå seg blandt andre mennesker og det er nok av mennesker som til stadighet befinner seg på feil side i forhold til loven... så jeg er egentlig bare glad for at politiet sjekker ulike miljøer og typer. Politiet i Norge mangler et slagord a la det amerikanske politiet... "To Serve and Protect"...
Azeton Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Ja, Enkete er litt vel ivrig til å serve å protecte også. Men nå må dere passe dere for nå skal jeg ut å kjøre litt! så om dere ser en E36 i lav høyre mot gardermoen er det ikke meg!
CEJ Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 jeg hadde aldri bråbremsa om en mc hadde liggi oppi rævva på meg selv om han ligger vel nærme.. klart burde han ha tenkt på det selv, og kanskje vært litt redd. Men jeg vil ikke ha noen liv på samvittigheten ihvertfall! men om jeg hadde trengt en lakkering/bakfanger etc.. så kan det nok hende jeg hadde gjort det hvis en bil hadde vært ekstremt plagsom og liggi å rævkjørt meg en stund!
Fredrik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 jeg hadde aldri bråbremsa om en mc hadde liggi oppi rævva på meg selv om han ligger vel nærme.. klart burde han ha tenkt på det selv, og kanskje vært litt redd.Men jeg vil ikke ha noen liv på samvittigheten ihvertfall! Hmmm... en Harley-Davidson Fat Boy veier 315 Kg... så... den er jo på mange måter ikke så interressant å få inn i bakskjermen...
badsha Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 ellingsen, har du vært ute for den 406'en med tona ruter på strekningen der? Er den den som er type mørkrød farge? Har tenkt litt på det i etter tid da den mondeoen lå og presset meg i rompa leeeenge! Dro ut 4gir der også.. så var vel rundt 200.. ja azeton den mørke røde peugoten var den jeg ble tatt av:/ fikk 7800 kr i bot
Hyggmaister Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Æsj,gjøre som jeg gjorde med en som kjørte lett-mc som lå helt oppi ræva på meg.Gire ned til et lavt gir med clutch inne,eks 2.gir i 80 km/h,gjøre seg klar med brekket,for så og slippe clutch,mens du drar i brekket,for så og bremse. Dette gir de bak et lite sekund mindre å handle på,og gir deg en liten fin dytt i bakenden på bilen. Hva i HELVETE er det du tenker med mann!?!? Faen jeg bli kvalm av å lese slikt, her snakker vi faen om å ta hensyn på høyt nivå! Herregud, vi snakker om livet til folk her! Grunnen til å gi dem bak en støkk er vel for faen å UNNGÅ at han kjører i deg når elgen står midt i veien, ikke å FÅ HAM til å kjøre i ræva på deg pga du ikke likte at han lå der!? Og en ting er med en bil, men med en lettas for helvete?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå